2008-08-19, 02:50
  #5089
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Jag gör absolut det och jag tycker det är ren skam att SÅC uttalat sig i rätten som han gjort när han givit en helt annan version i sin rapport! Varför ifrågasätter ingen honom?
Varför anser du att det var en skam från SÅC då han gav sin utvärdering om Es minne?
2008-08-19, 02:52
  #5090
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Därmed dissar du alla vittnen!
Det finns ingen i hela världen, förutom barnen Fritzel då men de hade TV,som är avstängda från omvärlden.

Så det är ett omänskligt krav. Och betyder att inga vittnen behövs i framtiden.
Vilka vittnen i detta fall har haft hög trovärdighet till att peka ut C ?
2008-08-19, 02:53
  #5091
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Redan sex veckor efter morden/överfallet (den 29/4) stod följande att läsa i AB:

"Läkarna tror att mamman så småningom kommer att minnas allt. Tills dess är huvudet bara fullt utav bara glada minnen av barnen"

http://uppladdning.net/bilder/blandat/675307502c96d2a1c3575bea2368f5e9.png
Sen dess har många av oss fått tillgång till FUn.
2008-08-19, 02:53
  #5092
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Därmed dissar du alla vittnen!
Det finns ingen i hela världen, förutom barnen Fritzel då men de hade TV,som är avstängda från omvärlden.

Så det är ett omänskligt krav. Och betyder att inga vittnen behövs i framtiden.

Men sen kanske inte alla vittnen har blivit slagna i huvudet med hammare och kanske behöver lite hjälp att fylla i minnesluckorna?
2008-08-19, 03:00
  #5093
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Sen dess har många av oss fått tillgång till FUn.

Och där står det en del om Emmas minne och dess prognoser?
2008-08-19, 03:00
  #5094
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Varför anser du att det var en skam från SÅC då han gav sin utvärdering om Es minne?

Därför att den rapport han tidigare lämnat in sa något helt annat. I mina ögon har han dessutom inte betett sig på ett särskilt professionellt sätt och det grundar jag dels på vad jag läst i dessa trådar om honom och dels på annan info som finns att hitta på nätet. Som sagt, min personliga åsikt men jag tycker det är rent skrämmande om det är enbart skulle vara hans riktlinjer rätten går efter. Jag är medveten om att även en läkare uttalat sig ang. E´s minne men jag tror att hon minns rätt.

Min fråga till dig, eftersom du flera gånger tagit upp detta med att E´s minnesbild och trovärdighet skulle vara förstörd, tror du att det är viktigare för E att sätta dit CS än att sätta dit den verkliga gärningsmannen? Dvs. anser du E vara för insnöad på att gm är CS att hon konstruerar sina minnesbilder därefter? Jag tror personligen att det absolut viktigaste för henne och familjen är att få tag på den som begått brotten och om hon skulle ha minsta tvivel på CS är jag övertygad att hon skulle ta upp det med polisen.
__________________
Senast redigerad av PappasPralin 2008-08-19 kl. 03:02.
2008-08-19, 03:01
  #5095
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Vilka vittnen i detta fall har haft hög trovärdighet till att peka ut C ?

Vilka har inte haft det enligt dig?
2008-08-19, 03:06
  #5096
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Och där står det en del om Emmas minne och dess prognoser?
I förhör med E så framkommer en hel del som t.ex hur hennes minne tar fart då hon har haft nattliga samtal med sambon T som även förde minnesanteckningar.
2008-08-19, 03:09
  #5097
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Vilka vittnen i detta fall har haft hög trovärdighet till att peka ut C ?

Nu pratar jag om allmänt om vittnen, för isåfall är ju ingen trovärdig om man ska gå efter vad du framför om E:s vittnesmål. Alla har läst tidningar och sett på TV.
Så då faller ditt argument att ett vittne kan vara trovärdigt
2008-08-19, 03:10
  #5098
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Men det är så konstigt - SÅC uttalar sig om Emmas minne hon hade i mitten av April!
Hon läker under hela tiden. Man kan läsa i hennes vittnes förhör att hennes tankegångar blir redigare hela tiden.
Rätten måste väl ta fasta på att SÅC inte gjort minnestest nära inpå rättegången.

Det borde han gjort anser jag. Och om man inte vinner på att ha två minnestester för tidigt inpå varandra skulle han gjort det strax innan rättegången.

Läkningsprocessen kan man inte bortse ifrån.

Jag har en bekant, äldre herre som fick en kraftig stroke. Förlamad i ena sidan och kunde inte prata, enda ordet som kom ut var - fitta.
Det var en karl som aldrig använde såna ord annars. Mkt svårt för familjen.
Efter några månader kunde han gå och prata lite, språket kom mer och mer. Idag märker du inte att han haft hjärnblödning.

SÅC's vittnesmål i rätten, sådant det ser ut i referaten, är mycket förvirrande. Antagligen var det förvirrande för rätten också.

Vi har fortfarande inte fått veta om E hade en typiskt minnesförlust vid slag i huvudet, eller vad det var frågan om .

Om en ny test skulle visa att E återhämtat sig, så återstår fortfarande frågan om hon har/hade en sådan minnesförlust. Dvs E kan kanske numera ha ett väl fungerande minne, men kan fortfarande t ex ha en permanent minnesförlust som omfattar minutrarna innan traumat mot huvudet.
2008-08-19, 03:12
  #5099
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Vilka har inte haft det enligt dig?
Bollar frågan till dig istället om vilka vittnen du anser har haft hög trovärdighet.
Själv anser jag ingen än så länge.
2008-08-19, 03:14
  #5100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Men sen kanske inte alla vittnen har blivit slagna i huvudet med hammare och kanske behöver lite hjälp att fylla i minnesluckorna?

Så ett vittne kan bara påverkas om denne har blivit slagen i huvudet med en hammare och, åtminstone tillfälligt, tappat minnesbilder?

Alla vittnen kan påverkas, varför skulle det vara så speciellt i det här fallet?

Enligt ditt resonemang så kan aldrig vittnen användas i rätten då inga vittnen kan anses vara tillförlitliga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in