2008-08-13, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Men varför då ta med sig en hammare överhuvudtaget till flygplatsen? Hade väl varit bättre att den hade legat kvar i verktygslådan. Om hon nu har dumpat mordvapnet (hammaren) någon annan stanns.

Fattar inte ditt resonemang riktigt.

Ja det kan du väl fråga henne själv? Du som vill bli vän med henne på Facebook och allt.
2008-08-13, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Har jag sagt att jag vet bättre? Jag säger att det är märkligt att han kan tänka sig göra en ny bedömning. Kalla mig White trash bäst du vill kuken, du förblir dock en kuk.

Håller med Åsnan, men när kuken vet bäst själv, då är det inga problem med trovärdigheten...
2008-08-14, 00:02
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Dom kan inte göra fler sökningar i CS dator efter som allt innan 18 mars är bortraderat. Det är den inbyggda reservminnet som de tagit sina faktan ifrån. Vilket medför att CS mycket väl kan ha slagit på deras namn osv, betydligt fler gånger (troligt). CS var kanske smart, men inte så kunnig angående datorer.

Det som du påstår här är ganska likt tidigare påståenden om att CS dator skulle ha varit formaterad det datumet. Det står ingenting om detta i FUP. Jag skulle tro att det är ett missförstånd baserat på vad som sägs i ett förhör, FUP s 1807-1808. Jag tar med en rätt lång bit eftersom det är intressant av många skäl, men min poäng är att det här står om 'Internet-historik' som raderats. Det tror jag är ursprunget till de rykten/missförstånd som finns om att allt raderats, hårddisken formaterats med mera.

Intressant, som sagt. Är det någon som, efter att ha läst nedanstående, tror annat än att CS ljuger, och att det är hon själv som i olika sammanhang lagrat det material som omtalas?

"Under förhöret underrättades Schürrer om att tekniker undersökt hennes i Tyskland beslagna
dator och att man då fann att dess Internet-historik raderats fram till och med den 18/3 2008.
Schürrer ombads kommentera det förhållandet och uppgav då att det antagligen inte funnits
någonting i dess minne fram till det aktuella datumet. I det fall någon radering verkligen har
ägt rum, sade Schürrer att hon inte har någon förklaring till det och hon uppgav på fråga att
hon inte vid något tillfälle använt sin dator för att aktivt söka efter uppgifter beträffande
Torgny Hellberg och Emma Jangestig.
Under förhöret underrättades Schurrer emellertid om att tekniker kunnat konstatera att
namnet Jangestig förekommer 39 gånger i hennes dator i olika sammanhang och att det bland
annat har återfunnits i kombination med Eniro, Hitta.se, Google, Stay friends och Yahoo. När
Schürrer ombads förklara det, uppgav hon att hon inte är den enda som använt hennes egen dator. På fråga vilka som i övrigt har haft tillgång till den sade Schürrer inledningsvis att det
handlar om mycket folk. När hon ombads att räkna upp någon eller några av dessa, uppgav
hon att det är svårt och att hon till exempel haft datorn med på olika fester och då inte haft
kontroll över vilka som använt hennes dator. Hon kunde dock komma på en person, Daniel,
som hon tror kan ha nyttjat datorn, men kunde inte dennes efternamn och vet inte hur polisen
ska kunna komma i kontakt med honom.
Schürrer informerades vidare om att man i samband med undersökningen av datorn,
återfunnit 230 träffar på ordet "lerion". Hon tillfrågades med anledning av det om hon känner
till innebörden av ordet och uppgav då, efter att först ha svarat nekande, att det är Torgny
Hellbergs så kallade blogg. Hon har fått kännedom om att det är hans blogg efter att denne
vid tidigare tillfälle själv har berättat det för henne. Hon hävdar dock fortfarande att hon inte
har läst något av Hellgrens blogg på sin egen dator och i det fall att det förekommer uppgifter
om det i utredningen, utesluter hon inte att det är någon av hennes kamrater som använt
hennes dator för att läsa om honom.
Schürrer informerades vidare om att det har anträffats två bilder av huset där brottet ägde
rum och när hon ombads att förklara det förhållandet sade hon att hon inte har en aning om
hur det kommer sig att de finns i hennes dator. "
Senast redigerad av BaalZeBub 2008-08-14 kl. 00:07.
2008-08-14, 00:04
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Men varför då ta med sig en hammare överhuvudtaget till flygplatsen? Hade väl varit bättre att den hade legat kvar i verktygslådan. Om hon nu har dumpat mordvapnet (hammaren) någon annan stanns.

Fattar inte ditt resonemang riktigt.

Anta att hammaren som är försvunnen ifrån hyresvärdinnan är mordvapnet.
Anta att CS förstår att de kanske kommer upptäcka att det saknas en hammare i hennes egna hem.
Anta att hon därför tar med sig en annan hammare och även berättar en rolig liten anekdot för sin vän om en hammare som blev beslagtagen på flygplatsen.

Förstår du nu?
2008-08-14, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Jag vet inte om de har fått tillbaka någonting som tagits i beslag, förutom bilen som släpptes redan efter någon/några dagar, av den enkla anledning att jag inte har frågat.

Nä jag tänkte bara på det praktiska, idag ligger det mest på burken ju. Kan bli mycket extra strul utan den, å de har väl annat att tänka på.
2008-08-14, 00:07
Bannlyst
Efter att läst Balzebubs inlägg så må jag säga att tyskan är jäkligt bra på att blåljuga för polisen.
2008-08-14, 00:08
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag är övertygad om att den tyska polisens IT.tekniker uppgav att den var raderad 18 mars.
Står bland översättningar och undersökning av hennes mobiler beslagtagna i Tyskland. Andra delen. Det var ej bland hennes förhör.
2008-08-14, 00:09
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summer1970
Tack Tantalora! Hittade den. Men mannen är fortfarande pixlad... Har någon den utan pixel på killen, så skicka gärna.

Mannen är inte pixlad på länken som finns här på FB.
2008-08-14, 00:11
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Anta att CS förstår att de kanske kommer upptäcka att det saknas en hammare i hennes egna hem.
Anta att hon därför tar med sig en annan hammare och även berättar en rolig liten anekdot för sin vän om en hammare som blev beslagtagen på flygplatsen.

Förstår du nu?
Det pratades även cykelpump och motorsåg mellan dessa vänner då EU infört stränga införsregler.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-08-14 kl. 00:15.
2008-08-14, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan

Förstår du nu?

Men då borde ju hyresvärden ha känt igen sin hammare när hon fick se den under förhöret, men det gjorde hon ju inte. Eller har polisen tagit fel hammare från flygplatsen dvs hyresvärdens hammare?

Varför tog inte polisen hand om alla hammare från flygplatsen och visade upp så att hyresvärdinnan kunnat peka ut vilken det var?

Nej jag förstår fortfarande inte logiken i ditt resonemang.
2008-08-14, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det som du påstår här är ganska likt tidigare påståenden om att CS dator skulle ha varit formaterad det datumet. Det står ingenting om detta i FUP. Jag skulle tro att det är ett missförstånd baserat på vad som sägs i ett förhör, FUP s 1807-1808:

"Under förhöret underrättades Schürrer om att tekniker undersökt hennes i Tyskland beslagna
dator och att man då fann att dess Internet-historik raderats fram till och med den 18/3 2008.
Schürrer ombads kommentera det förhållandet och uppgav då att det antagligen inte funnits
någonting i dess minne fram till det aktuella datumet. I det fall någon radering verkligen har
ägt rum, sade Schürrer att hon inte har någon förklaring till det och hon uppgav på fråga att
hon inte vid något tillfälle använt sin dator för att aktivt söka efter uppgifter beträffande
Torgny Hellberg och Emma Jangestig.

Under förhöret underrättades Schurrer emellertid om att tekniker kunnat konstatera att
namnet Jangestig förekommer 39 gånger i hennes dator i olika sammanhang och att det bland
annat har återfunnits i kombination med Eniro, Hitta.se, Google, Stay friends och Yahoo. När
Schürrer ombads förklara det, uppgav hon att hon inte är den enda som använt hennes egen dator. På fråga vilka som i övrigt har haft tillgång till den sade Schürrer inledningsvis att det
handlar om mycket folk. När hon ombads att räkna upp någon eller några av dessa, uppgav
hon att det är svårt
och att hon till exempel haft datorn med på olika fester och då inte haft
kontroll över vilka som använt hennes dator.
Hon kunde dock komma på en person, Daniel,
som hon tror kan ha nyttjat datorn, men kunde inte dennes efternamn och vet inte hur polisen
ska kunna komma i kontakt med honom.
Schürrer informerades vidare om att man i samband med undersökningen av datorn,
återfunnit 230 träffar på ordet "lerion". Hon tillfrågades med anledning av det om hon känner
till innebörden av ordet och uppgav då, efter att först ha svarat nekande, att det är Torgny
Hellbergs så kallade blogg.
Hon har fått kännedom om att det är hans blogg efter att denne
vid tidigare tillfälle själv har berättat det för henne. Hon hävdar dock fortfarande att hon inte
har läst något av Hellgrens blogg på sin egen dator och i det fall att det förekommer uppgifter
om det i utredningen, utesluter hon inte att det är någon av hennes kamrater som använt
hennes dator för att läsa om honom.
Schürrer informerades vidare om att det har anträffats två bilder av huset där brottet ägde
rum och när hon ombads att förklara det förhållandet sade hon att hon inte har en aning om
hur det kommer sig att de finns i hennes dator. "

Hennes vänner har alltså slagit upp ett smeknamn 230 gånger. Hon har även bevisligen inte haft så mycket vänner under sin tid i Sverige. INGEN av dessa har ens vetat om hans smeknamn. Konstigt eller hur? Nej faktiskt inte, då hon LJÖG!!

Edit:

Plus att sökningen enbart gäller reservminnet... Vilket betyder att den lilla psykopaten förmodligen sökt betydligt fler gånger än så.
Senast redigerad av åsna 2008-08-14 kl. 00:16.
2008-08-14, 00:13
Medlem
Tyska polisens bilder

Jag undrar om tyska polisen tog bilder på cs kropp vid gripandet.
T.ex. är det intressant om hon hade blåmärken runt handlederna eller skador på naglar/nagelband.

Någon som vet?

Jag undrar också om tyska polisen hjälper till i utredningen, eller är det för mycket prestige mellan svensk och tysk polis?
Det verkade ju så i början av cs gripande och någon månad efter för den delen (så jag bedömer massmediauppgifter...).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in