2008-08-19, 02:11
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoughalready
Absolut. Det jag menade var alltså att inga vittnen med säkerhet kan utpeka CS som personen de sett (förutom E vars vittnesmål det kommer att bli lite känsligt att hänga alltför mycket på).

Men det är så konstigt - SÅC uttalar sig om Emmas minne hon hade i mitten av April!
Hon läker under hela tiden. Man kan läsa i hennes vittnes förhör att hennes tankegångar blir redigare hela tiden.
Rätten måste väl ta fasta på att SÅC inte gjort minnestest nära inpå rättegången.

Det borde han gjort anser jag. Och om man inte vinner på att ha två minnestester för tidigt inpå varandra skulle han gjort det strax innan rättegången.

Läkningsprocessen kan man inte bortse ifrån.

Jag har en bekant, äldre herre som fick en kraftig stroke. Förlamad i ena sidan och kunde inte prata, enda ordet som kom ut var - fitta.
Det var en karl som aldrig använde såna ord annars. Mkt svårt för familjen.
Efter några månader kunde han gå och prata lite, språket kom mer och mer. Idag märker du inte att han haft hjärnblödning.
2008-08-19, 02:11
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Japp, jag ANSER samma sak som dig men hoppas att våra domstolar har högre krav!

Jag hajjar inte varför alla ser mig som agitator mot det som sker då jag ser CS som klockren GM? Jag har min åsikt men tror inte att det räcker....på gott och ont...vad är fel?
Jag ser inte dig som agitator. Jag försöker bara förklara varför jag tänker som jag gör. Vi har i sakfrågan samma inställning.

Skillnaden är bara att jag tror på en fällande dom bl.a. tack vare dom punkter jag radade upp.
2008-08-19, 02:14
Medlem
Marmoths avatar
[quote=BoISaren]Jag ser inte dig som agitator. Jag försöker bara förklara varför jag tänker som jag gör. Vi har i sakfrågan samma inställning.

Skillnaden är bara att jag tror på en fällande dom bl.a. tack vare dom punkter jag radade upp.[/QUOTE]
Hoppas att du har rätt och att jag har fel!
2008-08-19, 02:15
Bannlyst
[quote=enoughalreadyDet vill säga, om CS fälls i TR så ökar omedelbart sannolikheten för att hon ska fällas i en högre instans.[/QUOTE]
Detta är snudd på ett axiom. Har förgäves försökt hitta en aktuell siffra, men ungefär 90% av domarna fastställs.
Detta beror givetvis på att många domar trots solklar bevisning okynnesöverklagas, eller för att man önskar lägre straff.
I detta fall är det extra viktigt att få en fällande dom i tr om man vill få det i hr.
Här finns ju en uppenbar flyktfara, antingen till utlandet eller genom suicid.
2008-08-19, 02:29
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Är det ingen av er som anser att hennes vittnesmål har något värde?
Jag tvivlar tyvärr på att Es vittnesmål har något större värde efter att ha läst FUn.
2008-08-19, 02:31
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Frågan var inte ställd till mig, men jag tar mig friheten att svara.

Ett nytt test av Emmas minne, ett test som utvisar om hon minns eller inte.
Läser man FUn så framkommer Es minnen efter isoleringen vilket då blir mindre trovärdigt.
2008-08-19, 02:33
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Utveckla? Jag är med dig men därifrån till en fälllande dom...

Detta är min personliga åsikt och det grundar jag på följande:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12487588&postcount=1539
2008-08-19, 02:36
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Frågan var inte ställd till mig, men jag tar mig friheten att svara.

Ett nytt test av Emmas minne, ett test som utvisar om hon minns eller inte.
Det är försent då E vart här på FB och letat info. samt tagit del av media.
2008-08-19, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Ang. graviditeten så är det väl tydligt att CS ljuger, och att hon i förhören försöker undvika att komma in på ämnet. Först när CS är mer eller mindre tvungen att kommentera detta i domstolen, påstår hon att historien om adoption etc skulle vara sann. Men detta görs mycket sparsamt och ovilligt, med ett tydligt försök att vara dubbeltydig.

Jo, det är så sjukt att hon fortf håller fast vid att hon har fött och adopterat bort ett barn, vem som helst skulle ju erkänna på en gång i förhören, första gången när fhl tar upp det, att det inte är sant och att man drog en rövare, och så skulle det inte vara mer med det. Nej CS håller hårt fast vid detta, varför? Det hjälper inte hennes trovärdighet speciellt mycket.
2008-08-19, 02:38
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Är det ingen av er som anser att hennes vittnesmål har något värde?

Jag gör absolut det och jag tycker det är ren skam att SÅC uttalat sig i rätten som han gjort när han givit en helt annan version i sin rapport! Varför ifrågasätter ingen honom?
2008-08-19, 02:48
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det är försent då E vart här på FB och letat info. samt tagit del av media.
Därmed dissar du alla vittnen!
Det finns ingen i hela världen, förutom barnen Fritzel då men de hade TV,som är avstängda från omvärlden.

Så det är ett omänskligt krav. Och betyder att inga vittnen behövs i framtiden.
2008-08-19, 02:49
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Läser man FUn så framkommer Es minnen efter isoleringen vilket då blir mindre trovärdigt.

Redan sex veckor efter morden/överfallet (den 29/4) stod följande att läsa i AB:

"Läkarna tror att mamman så småningom kommer att minnas allt. Tills dess är huvudet bara fullt utav bara glada minnen av barnen"

http://uppladdning.net/bilder/blandat/675307502c96d2a1c3575bea2368f5e9.png

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in