2008-08-15, 11:46
Bannlyst
Hade inte CS sagt att hon använt hammaren för att slå upp låset som hade frusit?
2008-08-15, 11:49
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
utan att på något vis försvara CS, betänk att hon troligtvis är fullproppad med psykofarmaka och att hennes samtliga reaktioner inte är naturliga utan kan ha framkallats av starka antidepressiva och/eller lugnande mediciner. Biverkningar i form av reaktioner, ja till och med personlighetsförändingar är vanliga vid en del sorters läkemedel av den formen. Nu vet vi inte exakt vilka substanser CS tar, men det bör ändå vara något att ha i minnet då hennes reaktioner kan bero på medicineringen.

Jag håller med om att hennes allmänna uppförande inte kan tas till särdeles mycket ledning, till exempel just av det skäl du anger. Men om hon bara reagerar emotionellt när förhållanden som på ett eller annat sätt direkt har berört henne själv, och förefaller helt likgiltig för alla saker som har drabbat andra, också när det rör sig om alldeles förfärliga ting, så kan detta knappast förklaras med en selektiv verkan av psykofarmaka.
2008-08-15, 11:50
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Dörren var väl inte olåst? E berättar ju oxå att hon ofta brukade kolla från datarummet vem som stod utanför och om det var mörkt såg man inte men hon öppnade ändå för det var säkert ngn som ville ngt. Jag kan ha läst fel...

Enligt de första uppgifterna i media var dörren olåst för att katterna skulle kunna gå in och ut.
2008-08-15, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
CS har sagt i rättssalen att det känns fruktansvärt att sitta anklagad och att hon är den enda här som vet att mördaren går fri. Lite nyansering kan vara på sin plats.

utan att på något vis försvara CS, betänk att hon troligtvis är fullproppad med psykofarmaka och att hennes samtliga reaktioner inte är naturliga utan kan ha framkallats av starka antidepressiva och/eller lugnande mediciner. Biverkningar i form av reaktioner, ja till och med personlighetsförändingar är vanliga vid en del sorters läkemedel av den formen. Nu vet vi inte exakt vilka substanser CS tar, men det bör ändå vara något att ha i minnet då hennes reaktioner kan bero på medicineringen.

Många mediciner i form av antidepresseviva och psykofarmaka tar ju bort alla toppar och dalar på känslorna. De kan bli ganska avtrubbade känslomässigt så att säga. Sen är det väldigt vanligt att människor som är deprimerade totalt koncenterar sig på sig själva. Det finns bara dom och deras bekymmer. Och där finns också känslorna. Nu menar jag inte alla men det är ett vanligt fenomen.
2008-08-15, 11:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Jag skulle vilja veta vart det står att det blodiga skospåret på kontoret inte tillhör T.?
Det jag kan se i skospårsundersökningen är att spår nr 14 tillhör behörig person och där ingår T.
Det är minst två avtryck du ser vid 14 (t-prot., s. 268). Vid en jämförelse med T:s skoavtryck (t-prot., s. 371) kan man med blotta ögat se att det inte finns någon överensstämmelse – vilket förklaras av att T inte hade något blod på sina skosulor som skulle kunna framkallas så att ett spår avtecknade sig. Den blodförekomst som fanns bestod av lite blod på högerskons tåhättas utsida ovan sulan (t-prot., s. 372) - eller en mindre mängd avsatta/avstrukna blodbesudlingar och några enstaka stänk (t-prot., s. 583). – Spåren vid 14 ser ut att tillhöra en eller par ambulanssjukvårdare: TAS, eller möjligen någon av RW, JN, SAK eller FK (som har samma skosulor; t-prot., s. 277ff).
- - -
Här tvingas man kryssa mellan FUP och Tilläggsprotokoll... Ser på s. 492 i FUP att blodet på högerskon med visshet härrör från den lille pojken M som hyperventilerade när T fann honom. Ser också att man på vänster sko undersökt en besudling baktill på sulkanten och att blod där kunde påvisas. Detta blod har med visshet konstaterats tillhöra E.
Senast redigerad av letsdoit 2008-08-15 kl. 12:20. Anledning: Skokryssning
2008-08-15, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Många mediciner i form av antidepresseviva och psykofarmaka tar ju bort alla toppar och dalar på känslorna. De kan bli ganska avtrubbade känslomässigt så att säga. Sen är det väldigt vanligt att människor som är deprimerade totalt koncenterar sig på sig själva. Det finns bara dom och deras bekymmer. Och där finns också känslorna. Nu menar jag inte alla men det är ett vanligt fenomen.

Så istället för att bli arg, kan de bara rycka på axlarna åt sakar de skulle bli arga på.
Detta gäller även hysterisk längtan efter T, som då skulle bli en axelryckning. Är det någon som tvivlar så kalla gärna läkemedelsbolagen, fass mm för lögnare/lögnaktiga skrifter.
2008-08-15, 12:09
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:

Jovisst, men vi vet som sagt inget om CS:s medicinering. Så det går inte att utgå från att hon går stabilt på ett antidepressivt medel så att säga. Alltså att hon har rätt sort sedan en tid, och håller sig jämn. Hon kan lika gärna vara under utprovning av ett för henne passande läkemedel, hon kan alltså hålla på med upp- eller nedtrappning och då är det vanligt med dessa reaktioner som biverklingar.

Hinner ej besvara obesvarade inlägg nu. Senare.
2008-08-15, 12:27
Medlem
Citat:
Hade inte CS sagt att hon använt hammaren för att slå upp låset som hade frusit?
Jo det är ett av hennes svar. Hon har också sagt att hon skulle använda den till kedjan.
2008-08-15, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ViviSthlm
Jo det är ett av hennes svar. Hon har också sagt att hon skulle använda den till kedjan.

Men var inte den cykeln utsatt på Blocket till försäljning vill jag minnas?
2008-08-15, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Men var inte den cykeln utsatt på Blocket till försäljning vill jag minnas?
Jo det var den. Men om den var såld då hon säger att hon använt hammaren på den kan inte jag svara på.
2008-08-15, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAndersson
Har den tyska polisen letat CS skor? Hur kan någon tro att man kan laga en cykel med en hammare? Varför frågar man inte mer om det? Blev alla beslagtagna hammare vid Skavsta bortkastade innan polisen hann hämta fler eftersom den beslagtagna inte matchade? Är det någon som kan klargöra detta för mig?

Som jag förstår det låg alla beslagtagna hammare i en stor järnskrottunna som bara töms någongång per månad då den är proppfull. CS hammare_låg således i den tunnan. Däremot kan man väl sia om hammaren kanske var väl rengjord?
2008-08-15, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så istället för att bli arg, kan de bara rycka på axlarna åt sakar de skulle bli arga på.
Detta gäller även hysterisk längtan efter T, som då skulle bli en axelryckning. Är det någon som tvivlar så kalla gärna läkemedelsbolagen, fass mm för lögnare/lögnaktiga skrifter.

Jag förstår vad du menar. Men det bör ju tilläggas att CS slutat med sin medicinering på eget bevåg. Vad som hände då känslomässigt med henne är svårt att veta. Jag tänkte mest på vad hon nu kan ha för anledning att reagera "onormalt" på det som händer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in