Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
En depresion i sig innebär väl inte att man förlorar all empati, dvs att bry sig om andra människor?
Tex en mamma som har fått sina två barn mördade och blivit halvt ihjälslagen själv?
Hade jag suttit häktad (oskyldig) för detta dåd så hade jag gråtit, varit förtvivlad, skrikit och bett om att någon skall lyssna på mig. Jag hade bett alla mina vänner komma och vittna, för att jag skall bli rentvådd.
Detta har ju CS lite problem med då hon inte vill röja sina kompisar...
Sant det håller jag med om, så hade nog jag också betett mej i det läget!
Men så hade även en utstuderad person betett sej. Jag tycker inte det går att dra slutsatser om skuld om vad som raporteras om hennes beteende faktiskt. Skillnad om man var där och själv SÅG henne, men vi ser ju hela tiden hur reportrar från början har velat få det till att hon är skyldig. Då blir det svårt att tro att deras rapportering är objektiv.
Dessutom, jag menar hur utåtagerande kan man egentligen vara i en rättsal? Den är inte till för att hon ska spela upp ett känsloregister, det finns ju inte så mkt utrymme för det.
Hon ska svara sakligt på frågor, man förväntas uppträda korrekt inte med gråt och skrik, och medicinering kan också spela in.
Men jag håller absolut med om det du sa, men det finns olika sätt att se det helt enkelt.