2008-08-13, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
Ok hon blir kanske frigiven men vad händer då?

Få hon skyddad identitet och skadestånd?

Tror det blir högre iomed alla mordhot mm. Inte helt säker.
2008-08-13, 20:05
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Nä men vad tråkigt om alla tyckte att cs var mördaren då hade ju denna tråden varit död nu. För mig handlar det om att rätt person skall dömas korrekt efter lagboken och bevisning. Sen om det är Cs eller vem fan det är det skiter jag i.

Det är ett vidrigt brott som begåtts.

Jag tror CS kommer bli dömd på enbart indicier bara för att FG är så jävla präktig och har ett sjukligt begär att få någon dömd, oavsett om denne är oskyldig. Det luktar lite Joy Rahman här.
2008-08-13, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Jag tror CS kommer bli dömd på enbart indicier bara för att FG är så jävla präktig och har ett sjukligt begär att få någon dömd, oavsett om denne är oskyldig. Det luktar lite Joy Rahman här.

Jag kan förstå om man som jag vill fria Schuerrer för att bevisningen är svag, men jag kan inte förstå hur man kan undgå att ändå TRO att det var hon.

Vad tycker du överhuvudtaget talar för att det inte är hon? Om du ser till bevisen som finns, inte de som INTE finns.
2008-08-13, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Var det verkligen FG som kallade SÅC? Har för mig att jag läste nånstans att det var domstolen som tog in honom. Om det stämmer eller ej ska jag inte svära på.
Han kallades in av åklagaren. Det sa hon själv när hon förklarade att hon var nöjd, eftersom hon har en opartisk skyldighet att se till att domstolen får bästa möjliga beslutsunderlag.
Står också i FU.
2008-08-13, 20:09
Medlem
hayennas avatar
Citat:

Intressant parallell du drar. Men jag måste få fråga två saker -för det första, tror du att hon är oskyldig själv? För det andra, tror du att åklagaren "bara vill få någon dömd" eller att hon faktiskt är övertygad om att CS är skyldig?
2008-08-13, 20:11
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Varför fick inte vänner till E och T information att en lögn under ed är straffbart.

Expressen
Den leende tyskan kramar glatt om sin svenske pojkvän på de nya bilder som tillförs utredningen. Hon vägrar sedan släppa greppet om honom; hon vill inte acceptera brytningen.
Om detta berättar en rad vänner till E J och hennes sambo, flera av dem unga. Alla fick givetvis avge vittnesed, men ingen av dem fick av rådman Kjellsson informationen att en lögn som påverkar målets utgång är straffbar. Det brukar rätten säga till vittnen.De flesta som döms för mened är ungdomar, därför är det extra viktigt att påminna dem om vikten av att tala sanning. Det vet givetvis även Västmanlands tingsrätt. Jag hoppas att upplysningen har nått vittnena på annat sätt, och att det här INTE bara var ett utslag av slapphet.

I samma artikel -
http://www.expressen.se/nyheter/1.1263038/oproffsigt-otaktiskt-och-totalt-onodigt - skriver Lars Lindström så här:

"Schemat för prövningen av morden i Arboga är inte ens särskilt pressat, och har denna vecka stora hål, långa pauser och tidiga avslut. Vilket gör utskällningen ännu mer obegriplig.
En annan rådman vid tingsrätten i Köping dömdes i december förra året till 50 dagsböter av Svea hovrätt för att han var för långsam med att handlägga vissa ärenden. Kanske känner rådman Per Kjellsson blåslampan?"

Läs ovanstående noga. Inte kan ni komma till någon annan slutsats än att Lars Lindström har något allvarligt fel med sitt omdöme.
2008-08-13, 20:12
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Jag kan förstå om man som jag vill fria Schuerrer för att bevisningen är svag, men jag kan inte förstå hur man kan undgå att ändå TRO att det var hon.

Vad tycker du överhuvudtaget talar för att det inte är hon? Om du ser till bevisen som finns, inte de som INTE finns.

Ja du, allt tyder på att det är hon. Däremot vill jag inte ha ett justitiemord och en Joy Rahman historia. Om Sverige skall kallas sig själva en demokrati och ha ett av världens med rättvisa rättssystem så är det ju en skymf mot demokratins grundpelare om hon blir dömd som det ser ut i dagsläget. Jag lägger ingen speciell vikt vid vem det är, när det var och hur det var. Jag vill bara att rätt människa döms. Vad är de tyngsta beviset i dagsläget? Ett par Vans skor?
2008-08-13, 20:12
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Jag tänker osökt på en person som bor i Skarpnäck som ofta åker till Arboga för att titta på stenar, hon hittar kläder i containrar på Östermalm! Hon blir väl trött i fötterna av allt spankulerande där i Arboga!
http://www.matdax.se/butiker.asp
Butikerna ligger i Högdalen, Hagsätra och Hökarängen

En liten promenad bara 3 kilometer till Hökarängens Matdax från Skarpnäck!!

Jo, jag vet att butikerna ligger ganska nära, därför är ju kassen intressant. Men varför skulle CS dumpa ett par oskadade stövlar i en buske i Arboga? Hon bar väl sina slitna och älskade Vans Bearcat enligt vännerna? Om hon inte burit stövlarna i samband med illgärning, varför då kasta dem? Och varför kasta dem i Arboga?

Ponera följande:
Det finns en psyksjuk kvinna, och nu menar jag riktigt psyksjuk, en sån som käkar maggot för att få fin hy eller ser hur hemmets väggar smälter likt ost. Hon har åkt tåget till Arboga med en hammare i en Matdaxpåse, och hon är kallad av Herren Jesus Kristus som sägs bo i hålan. Hon är så sjuk att hon får känslan av att fötterna brinner/att hon har skorpioner i stövlarna/bockfötterna kliar. Helt sonika så kastar hon sina stövlar i busken. Eller så kanske hon får för sig att man måste smyga genom Arboga för att trollen inte ska ta en. Därför stoppar hon stövlarna i kassen för att skydda dem mot dåligt väder, så att hon kan hämta dem senare när hennes heliga uppdrag är slutfört.

Hon bestämmer sig sedan för att smyga likt en indian genom Arboga i strumplästena. På vägen genom samhället får hon även intrycket att hennes jacka är försedd med en spionsändare som röjer hennes position, men bestämmer sig för att lura Marsmänniskorna och trollen genom att knöla ihop jackan till ett bylte, för att sedan kasta den i ån. Men hon sparar iallafall sin hammare och Herrens röst leder henne till Verktygsgatan, där hon får ytterligare budskap från sin osynlige mästare om att ringa på dörren till 2B. Snart förstår hon att det är de onda Marsmänniskornas hemvist, och att hon är kallad att förgöra dem.
2008-08-13, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Japp. Släpp henne, så mördar hon snart någon mer.

Om hon utan riktiga bevis fälls, och fingeravtryckslämnaren är den riktige mördaren... Hur kul är det då att bo i Arboga... Det är viktigt att ha säkra bevis och inga "gissningar". att lägga tid på graviditeten istället för på jakten på ägaren, till dessa avtryck soM bevisligenaq varit inne i huset..
Bannlyst
Citat:
Ja du, allt tyder på att det är hon. Däremot vill jag inte ha ett justitiemord och en Joy Rahman historia. Om Sverige skall kallas sig själva en demokrati och ha ett av världens med rättvisa rättssystem så är det ju en skymf mot demokratins grundpelare om hon blir dömd som det ser ut i dagsläget. Jag lägger ingen speciell vikt vid vem det är, när det var och hur det var. Jag vill bara att rätt människa döms. Vad är de tyngsta beviset i dagsläget? Ett par Vans skor?

Så du håller med mig att Schuerrer bör frias för att bevisningen är svag, men du misstänker ändå, precis som jag, att det är hon?
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayenna
Intressant parallell du drar. Men jag måste få fråga två saker -för det första, tror du att hon är oskyldig själv? För det andra, tror du att åklagaren "bara vill få någon dömd" eller att hon faktiskt är övertygad om att CS är skyldig?

Jag vet inte om hon är oskyldig, det är mer troligt att det är hon. Alltså, i åklagarkretsar är ju ryktet A och O. Jag tror att Frieda "fetknopp" Gummesson tror att det är CS. Men det är irrelevant, hennes uppgift är inte att sia och lägga fram egna åsikter. Hon skall ta fram bevis och döma därefter.
2008-08-13, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Synd att du inte hann med detta inlägg tidigare!
Nu är det i ala fall dubbelkollat, o, nej, taket på
toan på Arboga station är solitt.

Hur är det med toataket i villan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in