2008-08-12, 19:25
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Alla kvinnor behöver inte gå i spandexkläder, är du verkligen intresserad prata först med en barnmorska,,,

Jag är gift med en förlossningsläkare, så jag pratar med henne istället.
2008-08-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Kan du då även se bärarna av skorna?

De relativt sällsynta skorna har jag sett på flera bilder av CS. När det gäller folk som kliver av ett tåg där man ska försöka identifiera CS på den lilla stationen Arboga, finner jag en person som liknar CS utan att man kan peka ut henne. Den speciella gångstilen skiljer sig plötsligt markant från andra Arbogabor och tittar man särskilt efter kvinnor i åldern 20 - 40 år, så finns det bara ett fåtal att välja bland på filmen. Av dessa har en person en liknande gångstil som CS och bär mörka skor med en vit kant.
Det ska påpekas att CS själv sagt att hon passerade Arboga station vid det tillfället. Det ska också påpekas att hon inte kunde finna sig själv bland det fåtal som passerade övervakningskameran men det har en rimlig förklaring. Eftersom hon hävdar, till skillnad från flera vittnen, att hon bara äger ljusa jackor, kan hon lugnt konstatera att ingen som passerade kameran bar en ljus jacka! Detta är en lögn av CS... det kan man fastslå.

Detta är inget bevis men ännu ett av starka indicier som talar emot CS.
Senast redigerad av catami 2008-08-12 kl. 19:55.
2008-08-12, 19:30
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Njae, om barnet ligger långt bak så kan även en relativt smal tjej dölja en grav ganska länge. Då med bylsiga kläder os v. Dock så ställer jag mig ganska tveksam till att det fungerar ända upp till 8 månader, i synnerhet om man visar sig relativt "lättklädd" vid den tiden.

Nu vet jag inte riktigt vad du menar med ganska länge, men 8 månader är absolut "för länge". Vid 8 mån är fostret i princip fullvuxet, det ligger i minst 0,5 liter fostervatten och trängs med en moderkaka som väger kring ett halvkilo. Allt detta ligger och trängs med det som normalt finns i magen på en tjej. Det finns ingen möjlighet för allt detta att "ligga långt bak".
2008-08-12, 19:32
Bannlyst
Citat:
Alla kvinnor behöver inte gå i spandexkläder, är du verkligen intresserad prata först med en barnmorska,,,

Eller en neurokirurg kanske... Eller var det neurolog? Eller BMA? Vi väntar fortfarande med spänning på svaret.

I vilket fall som helst så går det inte att dölja en graviditet i tredje trimestern för en kvinna som har ett normalt (för att inte säga lågt) BMI. Sorry cholly.
2008-08-12, 19:32
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Det kanske inte syns på tyska kvinnor att de är gravida.
http://www.expressen.se/1.322299

Och inte svenska heller för den delen..
http://www.alltombarn.se/aktuellt/magsjukan-var-en-bebis-1.8419

Du måste ha missat det jag skrev om att mammorna i de fallen varit mulliga och inte smala som tyskan.
2008-08-12, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Jag är gift med en förlossningsläkare, så jag pratar med henne istället.

Å denna läkare påstår att man inte kan dölja en graviditet??? Vad är nästa grej att din bror är polis? å då kan du hela köret om bovar.
2008-08-12, 19:34
Bannlyst
Citat:
Du måste ha missat det jag skrev om att mammorna i de fallen varit mulliga och inte smala som tyskan.
tyskan beskrivs ha breda höfter,,,
2008-08-12, 19:36
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Å denna läkare påstår att man inte kan dölja en graviditet???

Inte om man är smal och i åttonde månaden, nej. Sen är det klart man kan försöka dölja precis vad somhelst med bylsiga kläder och slappa tröjor, men CS hade inte direkt de kläderna på sig i Grekland.

Så, tyvärr, du får försöka spinna din teori någon annanstans, den är nedskjuten här.
2008-08-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Nej en så tokig och obegriplig tanke hade jag inte.
Men vad tror du? Om nu det osannolika att ett adoptivbarn dök upp skulle hända. Skulle det få någon att ändra åsikt i skuldfrågan?

Spontant säger jag nej, men om det skulle visa sig att CS verkligen fött ett barn faller ju ett starkt misstroende över att hon ljuger. Jag skulle själv revidera mina tankar om det vore så innan jag skrev något mer. Nu räcker inte det för mig att fria CS från mina misstankar men det skulle säkert bli turbulent bland åsikterna.
Nu är jag dock väldigt övertygad över att så inte är fallet. CS har helt enkelt inte fött något barn men om så vore, skulle ett bevis på det kunna rädda henne från livstidsstraff om korten kom på bordet.
2008-08-12, 19:39
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
tyskan beskrivs ha breda höfter,,,

Jaha, synd då att en bebis inte ligger bakom höfterna vid en graviditet, därnere hamnar den först när huvudet sjunker ner och fixeras.
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Nu vet jag inte riktigt vad du menar med ganska länge, men 8 månader är absolut "för länge". Vid 8 mån är fostret i princip fullvuxet, det ligger i minst 0,5 liter fostervatten och trängs med en moderkaka som väger kring ett halvkilo. Allt detta ligger och trängs med det som normalt finns i magen på en tjej. Det finns ingen möjlighet för allt detta att "ligga långt bak".

Nu skrev jag ju att jag själv var tveksam till 8 månader. Men, med bakåtliggande livmoder så kan det dröja länge innan det blir någon direkt uppseendeväckande gravidmage. Med det så kan man rimligtvis skylla lite put på magen på en massa annat. Dock så är jag övertygad om att den graviditet vi pratar om här, aldrig har ägt rum.
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Spontant känns det mest uppenbara att man går tillbaka en bit ut på Skanstullbron och kastar sakerna ned i vilket vatten det nu rinner där.

Annars är det inte många vattendrag eller sjöar mellan Gullmarsplan och Skarpnäck. Skulle vara någon bäck som rinner mellan Bagarmossen och Skarpnäck då, fast det skulle kännas osäkert som evigt gömställe.

Vet man om polisen gjort dykningar någonstans efter mordvapnet och det andra?

Annars är det ju promenadavstånd till Flaten och Ältasjön. Varför tror man att det måste dumpats innan hon kom till Skarpnäck?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in