2008-08-11, 07:47
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Min gissning är att tyskan snart bryter ihop och erkänner. Det vore bäst för alla parter.
Som vanligt svänger du fort!

Hinner du inte ens tänka? (som vanligt)

Så vad vill du? Att hon går fri eller att hon erkänner?

Mariooo, det var rättsläkaren i Tyskland som undersökte henne och skulle klippa naglarna, kunde ej klippa tumnaglarna då tummarna var korta och plumpa.
Det var samme läkare som upptäckte att hon hade alldeles för små skor. Hon hade tagit av sig skorna på en gång när hon kom in i rummet. Hon hade ärr i högra armvecket (efter SÖS-incidenten) samt flera äldre ärr på armarna.

(Jag personligen tror inte att hon var rädd för blod, kan man skära sig själv är det nog inte svårt att skära, hamra andra birollsinnehavare)
Senast redigerad av Tantalora 2008-08-11 kl. 07:55.
2008-08-11, 07:55
Medlem
JaneCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Jag har tänkt lite på om dådet var planerat som många här tror (och CS verkligen är gm) så varför inte gick hon inte direkt till villan och utförde dådet?
Varför vänta tills sista sekunden strax innan hennes tåg gick tillbaka?
Varför tenderar människor alltid att göra svåra saker i sista minuten? Man för en konstant inre dialog och vågskålen tippar inte över förrän i det ögonblick man är tvingad att göra ett val.

"Nu eller aldrig." kanske är bekant? Notera också att "planerat" inte är samma sak som "förutbestämt".
2008-08-11, 08:08
Medlem
BallaLinas avatar
Intressant

Oj vad intressant det ska bli att höra alla kompis-vittnen som ska förhöras i veckan....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3071819.ab

Vilket vittne tror ni har mest att säga/kan avgöra rättegången i stort sätt?
2008-08-11, 08:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det var en läkare som undersökte C S i Tyskland, som skrev att hon hade ovanligt korta tummar; de såg "plumpa" ut (eller något sådant). Finns i FUP.

Jo, jag har säkert bara rört ihop dessa vittnesmål hur man nu kan göra det?
2008-08-11, 08:15
Bannlyst
På sidan 901 ( i FU:n) nämner E att Niklas har en bror som kör ambulans. Inte kan hon väl mena B****s? Kör han ambulans?

Den här brodern ska ha varit den som egentligen skulle ha åkt på anropet efter morden men av någon anledning ville han inte göra det.

Kan jag göra en korrekt tolkning när jag tror E har hört människor omkring sig prata om att N:s bror kanske "fixat" det här men istället för att åka till adressen själv, lejer han någon annan?

Eller gäller samtalet en annan Niklas? men varför skulle han inte vilja åka till adrssen om han är ambulansförare?
2008-08-11, 08:21
Medlem
BallaLinas avatar
Citat:
Det var en läkare som undersökte C S i Tyskland, som skrev att hon hade ovanligt korta tummar; de såg "plumpa" ut (eller något sådant). Finns i FUP.

Sånna tummar har sett, ser sjukt ut!!!!!!
2008-08-11, 08:21
Medlem
xanthes avatar
Citat:

Hajade till när det gällde tummarna, om man tror på handtydning så sägs det att om man har korta tummar tyder det på lägre intellekt, och har man korta, tjocka tummar som är bredast i toppen och nageln sitter djupt (svår att klippa?!) så kallas det för mördartumme.....

Människor med den typen av tummar pendlar ofta mellan onaturlig spändhet och utbrott av ilska som oftast kan bli våldsamma. Om en sådan tumme är stel kan utbrotten bli extrema och mord inte uteslutas som ett möjligt resultat av sådant ursinne.

Undrar om det stämmer på CS.....
2008-08-11, 08:23
Medlem
BallaLinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
På sidan 901 ( i FU:n) nämner E att Niklas har en bror som kör ambulans. Inte kan hon väl mena B****s? Kör han ambulans?

Den här brodern ska ha varit den som egentligen skulle ha åkt på anropet efter morden men av någon anledning ville han inte göra det.

Kan jag göra en korrekt tolkning när jag tror E har hört människor omkring sig prata om att N:s bror kanske "fixat" det här men istället för att åka till adressen själv, lejer han någon annan?

Eller gäller samtalet en annan Niklas? men varför skulle han inte vilja åka till adrssen om han är ambulansförare?

Det är ju inte ett dugg konstigt att man som närstående inte vill åka ut o se sina brorsbarn svårt skadade/döda!
2008-08-11, 08:25
Medlem
BallaLinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanthe
Hajade till när det gällde tummarna, om man tror på handtydning så sägs det att om man har korta tummar tyder det på lägre intellekt, och har man korta, tjocka tummar som är bredast i toppen och nageln sitter djupt (svår att klippa?!) så kallas det för mördartumme.....

Människor med den typen av tummar pendlar ofta mellan onaturlig spändhet och utbrott av ilska som oftast kan bli våldsamma. Om en sådan tumme är stel kan utbrotten bli extrema och mord inte uteslutas som ett möjligt resultat av sådant ursinne.

Undrar om det stämmer på CS.....

FY FAN, jag vet ett par kollegor som har sådana, i ena fallet kan jag säga att spändheten, aggressiviteten lätt stämmer!
2008-08-11, 08:28
Medlem
runkeballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaLina
Oj vad intressant det ska bli att höra alla kompis-vittnen som ska förhöras i veckan....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3071819.ab

Vilket vittne tror ni har mest att säga/kan avgöra rättegången i stort sätt?

Ungerska kvinnan och Läkarstudent, Stockholm Tandläkare, Hannover tror ja.
2008-08-11, 08:32
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis67
Men, vad har Pihlgren med fallet att göra??
Jag hittar inte honom i hela förundersökningen, förutom i denna begäran om DNA-analys.
Det är en av E:s gamla beundrare; se FUP, s. 720: Minnesspegling av E:s mobil (R*****d har här stavats med "ch"), FUP, s. 809 och Tilläggsprot., s. 641.
2008-08-11, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Som vanligt svänger du fort!

Hinner du inte ens tänka? (som vanligt)

Så vad vill du? Att hon går fri eller att hon erkänner?

Mariooo, det var rättsläkaren i Tyskland som undersökte henne och skulle klippa naglarna, kunde ej klippa tumnaglarna då tummarna var korta och plumpa.
Det var samme läkare som upptäckte att hon hade alldeles för små skor. Hon hade tagit av sig skorna på en gång när hon kom in i rummet. Hon hade ärr i högra armvecket (efter SÖS-incidenten) samt flera äldre ärr på armarna.

(Jag personligen tror inte att hon var rädd för blod, kan man skära sig själv är det nog inte svårt att skära, hamra andra birollsinnehavare)

Nej, jag tror inte heller på uppgiften att CS inte tål blod. Som du säger har hon skurit sig upprepade gånger och tittar på blodiga DVD-filmer. Okej om man kanske inte tål verkligt blod men varför då skära sig? CS har vad jag förstår en hel del gamla ärr som hon förklarar att hon skurit sig med glasbitar mm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in