2008-08-15, 16:09
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Jag har editerat mitt inlägg.
Jag med...

Wildis: har du FUP?
2008-08-15, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag tror att jag ligger på dom flestas ignorelista eftersom mina inlägg klargör, och borde avsluta, diskussionen om hammarna. I det fallet finns inga oklarheter som vhyt vill göra gällande med sin desinformation.

"Därefter kontrollerades tunnan med farliga föremål genom att hälla ut alla sakerna på ett golv.
Mest var det stickföremål, knivar mm, men 3 st hammare låg i tunnan.
En utav hammarna var en sk klohammare och den togs i beslag. Denna hammare hade storlek o utseende som den som Nakori ritat en skiss på.
Vidare fanns en mindre hammare som kan betecknas som en leksakshammare samt en större hammare av sk kulmodell."

Fortfarande varför inte bara ta alla tre. Visst den som var av kulmodell anser man att den inte kan vara aktuell, men jee liksom varför inte bara ta den också?
Vad skulle faran med et vara?
2008-08-15, 16:10
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
"Därefter kontrollerades tunnan med farliga föremål genom att hälla ut alla sakerna på ett golv.
Mest var det stickföremål, knivar mm, men 3 st hammare låg i tunnan.
En utav hammarna var en sk klohammare och den togs i beslag. Denna hammare hade storlek o utseende som den som Nakori ritat en skiss på.
Vidare fanns en mindre hammare som kan betecknas som en leksakshammare samt en större hammare av sk kulmodell."

Fortfarande varför inte bara ta alla tre. Visst den som var av kulmodell anser man att den inte kan vara aktuell, men jee liksom varför inte bara ta den också?
Vad skulle faran med et vara?
Om det är helt uppenbart att det inte är mordvapnet så ser jag ingen mening med det.
2008-08-15, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Man kan inte veta eller minnas allt det är fullt förståeligt men tyvärr så kommer dina inlägg om Skavsta och hammaren säkerligen att sätta, ännu fler, griller i huvdet på begåvningsreserven här inne så editera de gärna medans du har tid så slipper vi det.

Ja det verkar inte bättre, tråden börjar bli tröstlös igen...

Men CHILLA jag har editerat, lönt att ni tjafsar om det i tio inlägg efter att jag har korrigerat.
2008-08-15, 16:13
Medlem
Citat:
Men CHILLA jag har editerat, lönt att ni tjafsar om det i tio inlägg efter att jag har korrigerat.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt men jag satt och skrev mitt inlägg under tiden som du editerade dina och visste därför inte om det förrän jag postade mitt inlägg 2 minuter efter att du hade låtit tråden veta att du hade editerat.

Jag ber återigen så hemskt mycket om ursäkt.
2008-08-15, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt men jag satt och skrev mitt inlägg under tiden som du editerade dina och visste därför inte om det förrän jag postade mitt inlägg 2 minuter efter att du hade låtit tråden veta att du hade editerat.

Jag ber återigen så hemskt mycket om ursäkt.
Lugnt.
Jag gjorde också fel.
Sånt händer i de bästa familjer
Senast redigerad av vhyt 2008-08-15 kl. 16:18.
2008-08-15, 16:17
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Du kan väl inte mena att dessa uppgifter skulle vara mer trovärdiga än alla senare, i förhör med mera, som säger motsatsen?

Jag svarade på varifrån uppgiften (först) kom, inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Men hon avbröt själv sin medicinering tidigare, utan nedtrappning, så varför skulle hon öht vara medicinerad? En som själv avbryter medicineringen utan läkarkontroll är nog inte spec. intresserad av att bli medicinerad.

Nope, jag tror inte hon går på mediciner. Inte heller tror jag att mediciner påverkar en människa till att ljuga och ändra sin berättelse som hon gjort.

Biverkningar? Knappast.

Läs om, läs rätt! Biverkningar i form av reaktioner syftar på t ex leenden (nervösa personer kan även le, helt omedicinerade). Koncentrations- och reaktionsförmåga kan nedsättas. Personen kan bli aggressiv, ja, ibland personlighetsförändrad. I synnerhet under utprovning av antidepressiva läkemedel. Det har med uppträdande och beteende, dvs intrycket CS ger, att göra. Inte med att ändra historia. Kom ihåg att även E har ändrat historia, om GM:s signalement etc.

Det är mycket större risk för biverkningar om patienten slutar ta sin medicin utan läkares kontroll och ett nedtrappningsschema.

Jag är övertygad om att CS går på mediciner nu.
2008-08-15, 16:23
Medlem
elidahmes avatar
Något som jag har reflekterat över är vad CS tyska vän berättade under rättegången för ett par dagar sedan angående hur CS mådde/betedde sig under dagarna precis efter mordet då de umgicks i Tyskland:

Citat:
– Min känsla var att hon mådde bättre än under 2007, säger vittnet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article3090315.ab

Detta kan ju bero på att hon vid det här laget blivit tillfreds med sina "demoner", Mission Complete och hon kan börja fokusera på annat än sin besatthet av T och dennes familj.
2008-08-15, 16:29
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Men det bör ju tilläggas att CS slutat med sin medicinering på eget bevåg. Vad som hände då känslomässigt med henne är svårt att veta. Jag tänkte mest på vad hon nu kan ha för anledning att reagera "onormalt" på det som händer.

Vilka är de senaste uppgifter du har om CS medicinering? Från åtalet/FUP som släpptes för snart en månad sedan? Eller vet du något om hur det ser ut idag?
2008-08-15, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Vilka är de senaste uppgifter du har om CS medicinering? Från åtalet/FUP som släpptes för snart en månad sedan? Eller vet du något om hur det ser ut idag?

Nej, jag har inte en aning. Jag bara antog att eftersom hon mådde VÄLDIGT dåligt i början av häktestiden och att hon fick träffa läkare då de var oroliga att hon skulle ta sitt liv så var min gissning att hon fått både lugnande och antidepressiva medel. Jag skulle bli förvånad om hon idag var omedicinerad.
2008-08-15, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nej, jag har inte en aning. Jag bara antog att eftersom hon mådde VÄLDIGT dåligt i början av häktestiden och att hon fick träffa läkare då de var oroliga att hon skulle ta sitt liv så var min gissning att hon fått både lugnande och antidepressiva medel. Jag skulle bli förvånad om hon idag var omedicinerad.

Det är ju ett personligt val. Eftersom hon inte är ställd under tvångsåtgärder så kan ingen läkare tvinga henne att medicinera.
2008-08-15, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enoughalready
Det är ju ett personligt val. Eftersom hon inte är ställd under tvångsåtgärder så kan ingen läkare tvinga henne att medicinera.

Självklart. Men varför skulle hon vägra tabletter nu? Hon har ju ätit allt möjligt genom åren och antagligen känt sig bättre då. När man äter antidepressiva medel så gör en del misstaget att sluta efter en tid. De "mår bra" och tänker inte på att det är tabletterna som gör det. Det finns en del obehagliga biverkningar som vissa upplever som väldigt jobbiga och testar om det går att sluta med pillrena..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in