Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Nej, där håller jag inte med dig. Sig själv har man bara sett i spegelbild. Det är därför så många tycker att man själv ser så konstig ut på kort. Det bör faktiskt vara lättare att peka ut en nära bekant på gångstil och rörelsechema än sig själv. Så om inte dessa bekantar kan peka ut henne så varför skulle hon klara det själv bland dessa siluettbilder.
Att hon inte kan peka ut sig själv kan knappast ha något bevisvärde. Har svårt att tänka mig att det skulle stå något sådant i ett domskäl.
Om man betänker att CS uppger att hon har en viss klädsel så borde hon inte ha några problem med att peka ut sig själv.
Hade det däremot funnits en 3-4 st med klädsel liknande den hon påstår sig bära hade det varit en annan sak. Men det finns
ingen med klädsel som stämmer in. Ingen!
Om du ser 9 svartklädda människor och en beige-klädd människa och du vet att du vid den aktuella tiden hade beiga kläder så är det ganska stor sannolikhet att du skulle peka på den beigeklädda och säga att "det där måste vara jag". Hade du däremot, från början, sagt att du var svartklädd hade det blivit problem. Denna lögn har alltså inte CS tänkt igenom. Det hade varit bättre att erkänna den svarta jackan än att ljuga om att hon hade en ljus jacka/kappa när hon var i Arboga.
Hon trodde att avsaknaden av vittnesmål om en kvinna i beige jacka skulle vara till hennes fördel. Det blev tvärtom.