2008-08-12, 19:00
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Detta har jag själv noterat särskilt utan att ha nämnt det tidigare. Jag tycker att man kan se Vans skor på vissa övervakningsbilder.
Hm...det är inte dåligt att se skomärke på en övervakningsfilm.
Speciellt när de ser ut som vilka sportskor som helst.
2008-08-12, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
Din tråkiga moralkärring, hur känns det för familjen när du köpte förundersökningen? det var inte vidrigt och helt ok eller?

Den här tråden ligger inte i Laidback så det minsta man borde kunna begära av dig är att du håller dig till topic och slutar att trackasera andra debattörer.
2008-08-12, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Spelar ju varken till eller från om hon har fött ett barn eller inte.
CS har tydligen ljugit om många saker i denna utredning. Om det är medvetet eller pga bristande språkkunskaper vet vi inte. Om det skulle bevisas att hon
inte fött något barn knyter den lögnen fortfarande henne inte till mordplatsen.
Sen har kvinnor ljugit om graviditeter sedan stenåldern för att försöka få fast en man.

Om åklagare verkligen ville ha svar kunde han ha tagit dit en barnmorska, men de kan ju upplysa om fakta som inte skulle falla i smaken. Typ att det visst inte behöver synas så mycket om man är gravid, vet personligen en tös som lyckats dölja det till 8 mån för sina föräldrar.

Sen att påstå att kvinnor som fejkar graviditeter, är mörderskor utan att länka till en källa.

Möt gärna med fakta istället för glåpord och andra lustigheter.
2008-08-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Läs hela förhöret så ser du att det handlar om missförstånd både från fhl och C.

Jag har full koll på det som handlar om skor i FUP!
2008-08-12, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Om åklagare verkligen ville ha svar kunde han ha tagit dit en barnmorska, men de kan ju upplysa om fakta som inte skulle falla i smaken. Typ att det visst inte behöver synas så mycket om man är gravid, vet personligen en tös som lyckats dölja det till 8 mån för sina föräldrar.

Sen att påstå att kvinnor som fejkar graviditeter, är mörderskor utan att länka till en källa.

Vi har försökt förklara för dig en så där hundra gånger nu, att det handlar om att ifrågasätta hennes trovärdighet, och att det är därför de vill bevisa att hon ljugit om graviditeten.
Vem har sagt att kvinnor som fejkar graviditeter är mörderskor? Ingen i den här tråden vad jag har kunnat läsa.

Det är bara att ignorera dina inlägg från och med nu. Jag gjorde det en gång och gav dig en chans till, nu orkar jag inte läsa ditt pladder mer.

Du måste ju verkligen ha problem, eller så kan du inte läsa inläggen här.
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:

Nu är det dock så att CS är ganska smal. Det är fullständigt omöjligt att en smal tjej kan vara i åttonde månaden utan att det syns.

Det finns exempel på tjejer som varit gravida ganska sent utan att vara medveten om det, det finns även exempel på tjejer som försökt och lyckats dölja sin graviditet ända upp i sena månader. Dessa tjejer har dock uteslutande varit vad man normalt skulle beskriva som mulliga eller kraftiga.

Det finns ingen möjlighet för en smal tjej att dölja en graviditet i åttonde månaden.
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Om advokaten velat ha svar kunde han tagit dit en barnmorska...
2008-08-12, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Nej, det finns ingen anledning att kroppsbesiktiga henne för åklagarens del eftersom man inte kan bevisa att hon inte fött barn med hjälp av en kroppsbesiktning. Det enda man eventuellt skulle kunna hitta är bevis för att hon faktiskt fött barn.

Sen är det ganska viktigt att hålla isär kroppsvisitation (leta igenom kläderna) och kroppsbesiktning (leta igenom kroppen på utsidan eller insidan).

Det har vi koll på men som du själv antyder, är det mer intressant om hon själv kan visa sitt födda barn.
Senast redigerad av catami 2008-08-12 kl. 19:45.
2008-08-12, 19:23
Bannlyst
Citat:
Nu är det dock så att CS är ganska smal. Det är fullständigt omöjligt att en smal tjej kan vara i åttonde månaden utan att det syns.

Det finns exempel på tjejer som varit gravida ganska sent utan att vara medveten om det, det finns även exempel på tjejer som försökt och lyckats dölja sin graviditet ända upp i sena månader. Dessa tjejer har dock uteslutande varit vad man normalt skulle beskriva som mulliga eller kraftiga.

Det finns ingen möjlighet för en smal tjej att dölja en graviditet i åttonde månaden.

Alla kvinnor behöver inte gå i spandexkläder, är du verkligen intresserad prata först med en barnmorska,,,
2008-08-12, 19:23
Medlem
Citat:

Det kanske inte syns på tyska kvinnor att de är gravida.
http://www.expressen.se/1.322299

Och inte svenska heller för den delen..
http://www.alltombarn.se/aktuellt/magsjukan-var-en-bebis-1.8419
Senast redigerad av caramia 2008-08-12 kl. 19:26.
2008-08-12, 19:24
Bannlyst
Citat:
Om man vill bryta med nån som har svårt att släppa tagen, då klipper man helt av och inte sölar. Sen vill göra alla kvinnor till tänkbara mörderskor som kört valsen med graviditet, men det är din "tro" ingen sanning.

Intressant. Om du läser det du skriver så ser du ingenting märkligt i det. För det första: vi är alla människor, de flesta av oss är tämligen empatiska. Jag tycker inte att T har sölat, snarare tvärtom. Han har varit tämligen rak och tydlig. Du tycker uppenbarligen annorlunda. Jag har personligen varit långt mycket mer långrandig i en del av mina "avslut". Speciellt i de med kvinnor som varit sköra.

Sen handlar det här om ett specifikt fall, inte om alla kvinnor. Och alla kvinnor har inte kört valsen med graviditet post facto. Jag har aldrig hört talas om något liknande kan jag säga. Däremot har jag hört talas om (dock aldrig i min absoluta närhet) som ska ha fejkat att de blivit gravida men som sen tvingats krypa till korset. Men det är en helt annan sak. Här pratar vi trots allt om någon som hävdar att hon fött barn OCH adopterat bort det till någon uppdiktad individ som hon sen låter skicka brev till T. Det är något helt annat. Förstår du inte skillnaden?
2008-08-12, 19:25
Medlem
cookie777s avatar
Citat:

Njae, om barnet ligger långt bak så kan även en relativt smal tjej dölja en grav ganska länge. Då med bylsiga kläder os v. Dock så ställer jag mig ganska tveksam till att det fungerar ända upp till 8 månader, i synnerhet om man visar sig relativt "lättklädd" vid den tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in