2008-08-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maximax999
Stackars den drabbade familjen om inte CS fälls. Hon verkar uppenbarligen så sjuk så vem vet. Blir hon frikänd så kanske hon försöker igen. jag tror absolut att hon är skyldig men jag undrar om hon är så sjuk att hon helt förtränkt att hon gjort ngt så vidrigt. eller så tycker hon fortfarande bara rätt åt dem. Håller hårda tummar på att hon åker fast.

Jag tror att det är bäst för tyskan själv att hon åker in i fängelse. Annars kommer de inte att ta lång tid innan nån tar bort henne från jorden..
2008-08-13, 21:47
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjunge
Jag tror att det är bäst för tyskan själv att hon åker in i fängelse. Annars kommer de inte att ta lång tid innan nån tar bort henne från jorden..

Jag tror det är bäst att det blir en rättvis rättegång så inte en mördare går fri.
2008-08-13, 21:48
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbasxd
Har sökt men inte hittat, hur kommer det sig att CS har sökt på "röja bevis" "crimescene" osv i Maj (eller april kanske de var)? Om det hade varit före morden hade hon ju varit solklar mördare...

OffT(men enda om topic): I FUP:n så ser jag bara bilder på E och dotter, obduktion, inte på sonen, vart kan jag få tag på dom?

ps. jag är inte nån idiot som tänder på att se sånthär, men läste om stackars pojkens skador och vill hemskt gärna se dom på bild... för övrigt skar det i hjärtat att se stackars dottern död... Om CS var den som gjorde detta så ska fanskapet brinna i helvetet.............. morr................. ds.
Kan vara polisens sökord då dom rota i datorn.
2008-08-13, 21:50
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:

Återigen förstår man varför de höjde säkerheten vid rättegången och pratade om instabila typer på flashbacks forum.
2008-08-13, 21:50
Medlem
msmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbasxd
Har sökt men inte hittat, hur kommer det sig att CS har sökt på "röja bevis" "crimescene" osv i Maj (eller april kanske de var)? Om det hade varit före morden hade hon ju varit solklar mördare...

OffT(men enda om topic): I FUP:n så ser jag bara bilder på E och dotter, obduktion, inte på sonen, vart kan jag få tag på dom?

ps. jag är inte nån idiot som tänder på att se sånthär, men läste om stackars pojkens skador och vill hemskt gärna se dom på bild... för övrigt skar det i hjärtat att se stackars dottern död... Om CS var den som gjorde detta så ska fanskapet brinna i helvetet.............. morr................. ds.

Finns i tilläggsprotokollet..........
2008-08-13, 21:53
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Sådana hotfulla människor är en belastning av våra skattemedel.
Pengarna hade kunnat gå till bättre ändamål.
2008-08-13, 21:54
Medlem
msmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin Man
1. Frågan om ytterligare förhör har varit föremål för debatt här. Jag för min del tror inte att CS kommer att höras mer. Det grundar jag på att det är så det brukar gå till i 995 fall av 1000. Den som är tilltalad får en (1) chans att berätta sin version på ett bräde; inte att maka sin berättelse efter vad vittnen m.m. har uppgett under rättegången.

2. Två dagar kvar.

3. Rättsläkaren är kallad för att höras den 19 augusti.

4. Det är rätt mycket trams i den här tråden.

Tack för ditt svar Muffin!
2008-08-13, 21:55
Medlem
msmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msms
Tack för ditt svar Muffin!

Hoppas det händer saker den 19:e!
En tyska som bryter ihop och erkänner vill jag gärna se..........
Men hon kanske skrattar åt bilderna från obduktionen också?
2008-08-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
1. Hon har suttit häktad utan uppehåll sedan de sista dagarna i mars. Tror inte hon haft tillgång till dator sedan dess.
2. De finns där...

Tack, hittade bilderna, hade inte läst igenom bilaga 2 aka Tillaegg (Var inte klar med den första, trodde alla bilder skulle vara i samma bilaga)
2008-08-13, 21:56
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är naturligtvis något som han har sagt som svar på en direkt fråga från Bladets reporter. Man ska, apropå vad Tuesday skrev om tidningarnas bristande objektivitet för någon vecka sedan, ha klart för sig att det är Expressen/Bonnierpressen som har lyckats stå på god fot med förundersökningen och få förundersökningen läckt, medan Aftonbladet/Schibstedt misslyckades. Det är inte helt oväntat om detta återspeglar sig i den attityd som de båda tidningarna/tidningskomplexen har till kvalitén på förundersökningen och de personer som har lett den.

Det är nästan pinsamt hur Expressen tar upp sina goda relationer till åklagar- och målsägarsidan. T ex var man tvungna att gå ut och spela hjältar när man gav målsägarens vän (eller släkting?) en av sina flera åhörarstolar förra veckan. Som av en slump började Expressen betala NJ för "krönikor" från rättegången dagen därpå.

Rapporteringen från rätten har varit rätt kass från båda håll, om vi ska vara rättvisa. Även Expressen har vad jag minns kommit med de skrattretande överdrivna rubrikerna Tysk journalist utkastad och Mobilskandalen i rätten. Båda gällande tyska Bilds utsände i Köping. Vad än de svenska kollegorna har emot honom så handlar det inte om det de skriver. "Utkastningen" gällde att mannen var snäppet sen in efter en paus, något som flera andra journalister varit utan att det förstorats upp.

En annan sak som jag har reagerat på är rapporteringen kring ordförandens ord till Skarpnäckshyresvärdinnan nyligen. Det finns legitima, mycket tydligt preciserade, skäl att vara försenad. Hon saknade det. Då spelar det ingen roll hur mycket hon meddelar att hon är försenad. Samlad media har gjort allt för att utmåla henne som en stackare och rättens ordförande till ett kräk.

Ibland är det så vinklat att man vill spy.
2008-08-13, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin Man
1. Frågan om ytterligare förhör har varit föremål för debatt här. Jag för min del tror inte att CS kommer att höras mer. Det grundar jag på att det är så det brukar gå till i 995 fall av 1000. Den som är tilltalad får en (1) chans att berätta sin version på ett bräde; inte att maka sin berättelse efter vad vittnen m.m. har uppgett under rättegången.

2. Två dagar kvar.

3. Rättsläkaren är kallad för att höras den 19 augusti.

4. Det är rätt mycket trams i den här tråden.
Jag tror som du. Den enda gången man hör om mt är om det framkommit nya uppgifter som hon måste höras emot. Det har det inte i det här fallet.
2008-08-13, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Kan vara polisens sökord då dom rota i datorn.

Inte SÅ jävla troligt eftersom de skrivskyddar all information innan de börjar ens arbeta med den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in