2008-08-07, 20:56
Medlem
BallaLinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
Är inte CS facebook borttagen?

I tråd 2 första inähhet kan man se en sparad bild av CS FB längst ner på spoiler 2.
2008-08-07, 20:56
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Jag har funderat på några saker, bl a följande...

Nån som vet nåt om huruvida CS är medicinerad just nu?
Kanske nåt som hjälper henne stänga ute (känslomässig) smärta och känslor, och som kanske även överhuvudtaget gör henne mer "okänslig" och kanske även mer åt det självsäkra/"arroganta" hållet?

Vet vet man om CS familjesituation?
Hennes mamma var svårt sjuk (döende). Är hon avliden nu? Har CS gett nån reaktion på det? (Under rättegången verkar ämnet ha undvikits? Dvs utöver att CS påstod att hon drog till med hammarhistorien för att slippa prata med en kompis om det hela.)
Har hon alltså även en far och en syster, som hon inte haft kontakt med på flera år? Varför inte? Vad vet man om CS:s pappa/syster? Är det exv CS som brutit med dem (i så fall varför?), snarare än vice versa??

Ovanstående faktabitar tycker jag är intressanta.

Sen vore intressant med en mer spekulerande diskussion om CS:s mentala tillstånd överhuvudtaget, men det kanske i så fall passar bättre i separat tråd? Jag är på sätt och vis inte så jätteförtjust i att spekulera alltför mkt i hälsan hos personer man vet typ noll om, eftersom man kan vara helt fel ute. Men likväl är det intressant.
Nån teori om CS? Kanske schizoid? (Ej att förväxla med schizofren.) Rentav antisocial? Narcissistisk?? Båda de sistnämnda har nämnts flera gånger i tråden/trådarna.
Mamman är avliden
http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2391744.ab
2008-08-07, 20:58
Medlem
Pasolinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det kanske är, för utredningen, mindre intressanta personer som hörs?

Tidigare har det varit dom direkt inblandade.

Har du iofs rätt i...men är ändå på dessa personer som resterande delen av målet skall bygga på. Och på det som åklagaren ska få tyskan fälld på...
2008-08-07, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Varför dröjde det så länge innan CS kom på tal?

T diskuterade ju med RJ vid köksbordet om henne redan morgonen 18.e mars.

Varför kom inte tipset till polisen om CS från T? Nej det kom från en väninna som senare enligt dagens förhör fick träffa E utan att vara avlyssnad.

Men de förstår inte att de sabbar för sig själva av att de så "gärna vill fälla CS", bäst hade varit att inte påverka och låta henne få fram sitt riktiga minne. nu sjunker bara rättens syn på deras trovärdighet.

Tror det kommer mera iomed att det är så många vittne, sen pratades det om att dagen svar var väldigt likartade. Åxå dumt då de förstår att de pratat ihop sig innan. För de som inte hänger med, ser 10 pers en krock så har de lika många beskrivningar. Sällan som man just lägger märke till exakt samma saker och upplever det lika. Så det är synd för sanningen att det mixtras.
2008-08-07, 21:02
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasolini
Har du iofs rätt i...men är ändå på dessa personer som resterande delen av målet skall bygga på. Och på det som åklagaren ska få tyskan fälld på...

Det är i princip över nu, bara 50 personer som ska bekräfta vissa omständigheter runt omkring den heta gröten. Men den heta gröten kommer vi inte komma i närheten av.
2008-08-07, 21:02
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men de förstår inte att de sabbar för sig själva av att de så "gärna vill fälla CS", bäst hade varit att inte påverka och låta henne få fram sitt riktiga minne. nu sjunker bara rättens syn på deras trovärdighet.

Tror det kommer mera iomed att det är så många vittne, sen pratades det om att dagen svar var väldigt likartade. Åxå dumt då de förstår att de pratat ihop sig innan. för de som inte hänger med, ser 10 per en krock så har de lika många beskrivningar. Sällan som man just lägger märke till exakt samma saker och upplever det lika. Så det är synd för sanningen att det mixtras.
Med detta inlägg avfärdar du alla i familjen J som lögnare...

Det handlar nog inte, för dom, om att "fälla CS", utan snarare om att fälla rätt gm. Hur ska dom nånsin känna sig trygga annars?
2008-08-07, 21:08
Medlem
antonivanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaLina
I tråd 2 första inähhet kan man se en sparad bild av CS FB längst ner på spoiler 2.
tack!
2008-08-07, 21:15
Medlem
Barnvittne

I tråd 1, så var det någon som jag uppfattar som Arbogabo, som antydde att det fanns ett barnvittne som hade sett en person gående på gatan utanför, som kunde ge ett bra signalement.

Enl. vissa inlägg verkar det ha varit en del barn och lekt på gatan.

Står det någon i FUP:n om detta?

Ligger det någon som helst sanning i detta?
Nicket som antydde detta uppfattade jag som mkt trovärdigt i övriga inlägg.
2008-08-07, 21:17
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Med detta inlägg avfärdar du alla i familjen J som lögnare...

Det handlar nog inte, för dom, om att "fälla CS", utan snarare om att fälla rätt gm. Hur ska dom nånsin känna sig trygga annars?
Det vanliga är väl dock att drabbade och anhöriga vill fälla första bästa gärningsman?
De brukar väl sällan prata om rättssäkerhet och en oro för att en misstänkt GM är fel person?
Det är åtminstone mitt intryck då man har följt liknande händelser...jag kan inte minnas något fall där polisen har en misstänkt GM och nära anhöriga till avlidna tycker att bevisningen är bristfällig och att personen borde frias.

Man kan ju tycka att de drabbade mer än någon borde vara intresserade av att rätt person åker dit, men logik kan lätt få lämna plats åt känslor för den som utsätts för denna typ av tragedi.
Ser man en chans att någon kan fällas så tar man gärna den och intalar sig att det är den skyldige...känslomässigt är det värsta som kan hända att fallet blir ouppklarat.
2008-08-07, 21:22
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkel
I tråd 1, så var det någon som jag uppfattar som Arbogabo, som antydde att det fanns ett barnvittne som hade sett en person gående på gatan utanför, som kunde ge ett bra signalement.

Enl. vissa inlägg verkar det ha varit en del barn och lekt på gatan.

Står det någon i FUP:n om detta?

Ligger det någon som helst sanning i detta?
Nicket som antydde detta uppfattade jag som mkt trovärdigt i övriga inlägg.

Kan du hitta inlägget o citera det?
Jag minns det svagt men inte mer...
2008-08-07, 21:26
Medlem
BallaLinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Kan du hitta inlägget o citera det?
Jag minns det svagt men inte mer...

Ja det var ngn granne som hört barnskrik, gått o tittat o såg att det lekte barn på gatan o antog att det var det!
2008-08-07, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Det vanliga är väl dock att drabbade och anhöriga vill fälla första bästa gärningsman?
De brukar väl sällan prata om rättssäkerhet och en oro för att en misstänkt GM är fel person?
Det är åtminstone mitt intryck då man har följt liknande händelser...jag kan inte minnas något fall där polisen har en misstänkt GM och nära anhöriga till avlidna tycker att bevisningen är bristfällig och att personen borde frias.

Man kan ju tycka att de drabbade mer än någon borde vara intresserade av att rätt person åker dit, men logik kan lätt få lämna plats åt känslor för den som utsätts för denna typ av tragedi.
Ser man en chans att någon kan fällas så tar man gärna den och intalar sig att det är den skyldige...känslomässigt är det värsta som kan hända att fallet blir ouppklarat.

Visst är det så, tyvärr. Sen märker man här på sidorna vilka som reagerar överdrivet kraftigt och det är de som ofta missar meningen i en del inlägg. de vill inte förstå något annat än den egna vägen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in