2008-08-11, 02:33
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Den blonda tjejen fanns kanske där när T och CS var där tillsammans. Det var ju ett tag sen så hon kanske har slutat.

FUP s.1329
TH Nej, men, vi…nej, vi hade ingenting med oss så.
Fhl1 Fråga ni nå folk på vägen eller?
TH Ja, dels Turistbyrån i Arboga…
Och den andra delen då? Ingen har markerat något i hennes karta som hon påstår.
2008-08-11, 02:34
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Hon beskriver en i personalen som blond med håret i hästsvans. Hon finns inte.
Hon påstår att någon har satt ett kryss i hennes karta. Ingen minns detta.
Varför hetsa upp dig till denna milda grad då det redan framkommer att C inte tidsbestämt datum för kryss på kartan. Det hon säger är att det var långt innan då hon får frågan från fhl om runstenar och karta.
Du verkar vara nervöst lagd med hetsigt temperament.
2008-08-11, 02:36
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis67
Godkväll allihopa.
Jag har läst trådarna och FUP. Nu åller jag på med Tillägget till FUP.
På en beställning av DNA-analys dyker det för mig okända namnet Pihlgren upp.
Det har ju varit en hel del att läsa och jag har säkert missat namnet någonstans. Därför undrar jag nu om någon av Er alla , som är väl pålästa, kan hjälpa mig och förklara vem denne Pihlgren är.
Sen stod det att håret i E:s hand inte gick att DNA-bestämma. Det som sägs är väl att blodbesudlingen på håret kommer från E.
(Tillägg FUPs.530(PDF))

Varför gick det inte att DNA-bestämma håret i E:s hand?
2008-08-11, 02:37
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Varför gick det inte att DNA-bestämma håret i E:s hand?
Det fanns inga rötter. Däremot sa man att det troligtvis är E's eget hår efter undersökning.
2008-08-11, 02:40
Bannlyst
Citat:
Att CS som vanligt ljuger. Vad vill du ha sagt med det inlägget? Att CS ljuger visste vi ju sen innan.

Kom igen nu... Slingra dig inte vad gäller turistbyrån!

Förhöret handlar om fel skor, och lite missuppfattningar med språket. Då är C en lögnare...

Ponera att man som svensk sitter i ett turkiskt fängelse, och blir anklagad och försöker försvara sig...

Ja hur går det med svaret då, eller är du en lögnare enl dina egna regler? Iomed att du inte behagar svara???
2008-08-11, 02:41
Medlem
Citat:
Och den andra delen då? Ingen har markerat något i hennes karta som hon påstår.

Jag skrev ju att möjligen har den blonda tjejen slutat som var på turistbyrån när CS och T besökte den. Förmodligen får man gräva fram henne och fråga om hon minns att hon ristat ett kryss i en karta.
2008-08-11, 02:42
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Det fanns inga rötter. Däremot sa man att det troligtvis är E's eget hår efter undersökning.

Låter konstigt. Drar man i håret så kommer väl roten med? Annars är det väl avklippt?

Dum fråga säkert men skyller på nattsudd.
2008-08-11, 02:44
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Låter konstigt. Drar man i håret så kommer väl roten med? Annars är det väl avklippt?

Dum fråga säkert men skyller på nattsudd.
I stridens hetta kan E ha tagit sig för huvudet och då fått hår med sig i handen. Efter slagen med hammaren så ligger det nog en del lösa hårstrån.

Det är min teori.
2008-08-11, 02:47
Medlem
En fundering

Jag har tänkt lite på om dådet var planerat som många här tror (och CS verkligen är gm) så varför inte gick hon inte direkt till villan och utförde dådet?
Varför vänta tills sista sekunden strax innan hennes tåg gick tillbaka?
2008-08-11, 02:52
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Jag har tänkt lite på om dådet var planerat som många här tror (och CS verkligen är gm) så varför inte gick hon inte direkt till villan och utförde dådet?
Det jag kan tänka mig är att det inte var "fritt fram" förrän då. Men det har jag inga belägg för.

Ska man vara lite konspiratorisk så kan man säga att hon väntade just för att kunna gå på tåget så fort som möjligt efter utfört "jobb". Slippa stå och vänta. Hon kan då ha tagit tid hur lång tid det tar att gå från Verktygsgatan till stationen. Det var kanske därför som E överlevde? Hon visste att hon var tvungen att lämna huset för att hinna med tåget.

Men egentligen har jag inget bra svar på din fråga.
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
C hatarana hade säkert svarat att hon ville träffa honom innan resan till tyskland.
Själv har jag frågetecken till tiden emellan självaste morden och Ts hemkomst. För tight att en gm sluppit undan.
Medlem
nackepas avatar
Citat:
I stridens hetta kan E ha tagit sig för huvudet och då fått hår med sig i handen. Efter slagen med hammaren så ligger det nog en del lösa hårstrån.

Det är min teori.

Ja, men jag tycker ändå att någon rot skulle följt med. Lite knepigt är det.

Hur bedömde man att håret troligen kom från E själv? Bara genom hårfärg eller lite djupare analyser?

Sista frågan för idag, jag lovar!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in