2008-08-09, 02:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Vassego vhyt!

Det var juste tack!

från artikeln:
"Åklagarnas bevisning och insatser under rättegången har ifrågasatts av journalister och kommentatorer. En del bedömare har uttryckt tvivel om att den misstänkta kvinnan kan komma att bli fälld."

Ja där ser man, jag mfl är kanske inte så ute och cyklar trots allt..

Samt
"Kvinnan har påstått och åklagarna ifrågasatt att hon fött den före detta pojkvännens barn. Några bevis i form av utredning hos tyska myndigheter har åklagarna inte presenterat.
- Det är svårt när den tilltalade inte är hjälpsam. Man kan ju föda utan att myndigheterna får kännedom om det, säger Pommer."

Visst kan man föda utan att myndigheterna får veta , men knappast adoptera bort ett barn lagligt utan att myndigheterna får veta om det .
Då betyder det att hon sålt barnet på svarta marknaden! Det borde isf redas ut av tyska myndigheter tycker jag.
Hela adoptionsstoryn borde utredas ordentligt.
2008-08-09, 02:12
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Vem ska hon peka ut?
Det är ju olika personer på bilderna.

Men hon får ju titta på hela filmerna från kameran vid Arboga station.
2008-08-09, 02:13
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det måste vara rätt jobbigt att inse att tyskan inte kan peka ut sig själv.
På de bilderna som visas över Arboga station skulle jag med lätthet kunna peka ut mig själv om jag varit där.
Finns inget lättare än att peka ut sig själv.
Nej, där håller jag inte med dig. Sig själv har man bara sett i spegelbild. Det är därför så många tycker att man själv ser så konstig ut på kort. Det bör faktiskt vara lättare att peka ut en nära bekant på gångstil och rörelsechema än sig själv. Så om inte dessa bekantar kan peka ut henne så varför skulle hon klara det själv bland dessa siluettbilder.

Att hon inte kan peka ut sig själv kan knappast ha något bevisvärde. Har svårt att tänka mig att det skulle stå något sådant i ett domskäl.
2008-08-09, 02:14
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Hon kan ha åkt bil alla gånger eftersom inga bilder från kameraövervakningen fångat henne.

Haha, du är inte sann.
Då ljuger hon om det också i så fall, att hon har åkt tåg.
2008-08-09, 02:17
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Nej, där håller jag inte med dig. Sig själv har man bara sett i spegelbild. Det är därför så många tycker att man själv ser så konstig ut på kort. Det bör faktiskt vara lättare att peka ut en nära bekant på gångstil och rörelsechema än sig själv. Så om inte dessa bekantar kan peka ut henne så varför skulle hon klara det själv bland dessa siluettbilder.

Att hon inte kan peka ut sig själv kan knappast ha något bevisvärde. Har svårt att tänka mig att det skulle stå något sådant i ett domskäl.

Håller inte med dig för 5 öre.
När man vet exakt hur man var klädd så är definitivt inga problem att känna igen sig själv.
Det verkar ju inte finnas så många att välja på heller.
Det är ju inte direkt t-centralen
Senast redigerad av watson6669 2008-08-09 kl. 02:21.
2008-08-09, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Du har helt rätt i att det är viktigt att vara objektiv. Kan du hitta en person som objektivt sett har lika mycket emot sig som CS i det här fallet?

Själv är jag inte det minsta "orolig" trots att jag inte hatar CS personligen...

Börja med att ta alla, leta efter möjliga luckor. Även om det känns fel för de som känner dessa, så mår de bättre när alla tvivel är borta. Att bara säga ååå den e så go, granskar ju ingen. När detta är gjort kan de istället för att kasta glåpord på oliktänkande, istället säga sorry det är utrett och klart.
2008-08-09, 02:45
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Jag tror hon hellre ser Jönsson Ligan.

Bevisligen så har hon sett filmerna från Arboga station, sen tror jag med att hon hellre ser Jönsonligan
2008-08-09, 02:47
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Hon borde uppge vännens namn.
Det är mycket man borde men inte vill eller kan.
Jag förstår hur du tänker här. Men det gäller att tänka lite utanför ramarna.

Detta har diskuterats tidigare i tråden.

Det kan finnas förklaringar till att hon inte vill uppge vännens namn.
2008-08-09, 02:47
Medlem
eloges avatar
Citat:
Håller inte med dig för 5 öre.
När man vet exakt hur man var klädd så är definitivt inga problem att känna igen sig själv.
Det verkar ju inte finnas så många att välja på heller.
Det är ju inte direkt t-centralen
Så du tror att du skulle pricka dig själv, men inte en nära bekant bland dessa siluettbilder eller siluettfilmer. Jag antar att du sett bilderna. Ok, här tänker vi olika, men vad tror du om bevisvärdet i att hon inte kan peka ut sig själv?

Edit: En allmän reflektion är just tanken att MT inte klarar olika prov. Vad påminner det om? Häxprocesser.
Senast redigerad av eloge 2008-08-09 kl. 03:06.
2008-08-09, 03:01
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Hon har ju formaterat hårddisken den 18.
Nej, detta är felaktigt, om du syftar på uppgiften i FUP om internethistoriken. Det står vad jag kunnat se inget om formatering.

En annan sak som tagits upp gång på gång är att saker skulle ha hittas i cache-minnet. Jag har letat och letat, och inte hittat något om detta i FUP, vare sig i undersökningarna av CS dator eller i förhören.
2008-08-09, 03:01
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Haha, du är inte sann.
Då ljuger hon om det också i så fall, att hon har åkt tåg.
Hon kan ljuga hur mycket hon vill så länge hon inte finns på kamerabilderna.
Det är upp till åklagaren att bevisa.
Skrattar först skrattar sist.
2008-08-09, 03:12
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Hon kan ljuga hur mycket hon vill så länge hon inte finns på kamerabilderna.
Det är upp till åklagaren att bevisa.
Skrattar först skrattar sist.
Varifrån har du uppgiften att hon inte finns på bilderna? Enligt FUP är det så att bilderna "är framtagna efter de vittnesuppgifter som finns
där man pekat ut personen på bilderna som Christine Schürrer." Har du någon annan uppgift?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in