2008-08-09, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Bara pga allt tryck, ingenting annat överhuvudtaget, bara trycket från allmänheten?

Klart att det finns indicier , det vet jag väl.
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trazom
Nej, du är smartare än så. Men det finns massor av rekvisit som ska uppfyllas för fällande dom utan teknisk bevisning. Som läget är just nu tycker jag inte att åklagare har visat att den tilltalade bortom allt tvivel befunnit sig på platsen när mordet skedde.
Att allt talar för att hon är GM eller åtminstone vet vem GM är, räcker liksom inte för fällande dom.

Det är ju möjligt att rätten tycker annorlunda än vad du gör.
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Det har jag gått igenom gång på gång på gång i en massa inlägg. Kolla mina poster (de få som finns kvar efter moderering) så kan du se det.
Fattar inte varför någon fortfarande "håller" på T. Han är kollad och avförd. Dessutom hade han inget att vinna på att ha ihjäl barnen o nästan E
2008-08-09, 00:36
Medlem
Tulpanpernillas avatar
[quote=fröken sverige]
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Tyvärr tar jag det inte troligt. Att E har pekat ut CS ser jag fortfarande som inplanterat minne.

Måste bara inflika i den heta debatten, du kan inte ha läst CH:s inlägg. Han frågade om du kan utom rimligt tvivel, säga att E inte har pekat ut CS, inte på vilka grunder hon gjort det.
Enkelt: Har E pekat ut CS som gm? Betvivlar du det?
E har pekat ut men jag betvivlar starkt Es minne.
2008-08-09, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Fattar inte varför någon fortfarande "håller" på T. Han är kollad och avförd. Dessutom hade han inget att vinna på att ha ihjäl barnen o nästan E

Han ÄR inte kollad där är hela problemet med honom.Men som sagt detta får vi ta i den andra tråden, läs mina övriga inlägg om du undrar varför jag tror att t är skyldig.
2008-08-09, 00:37
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Jag är tveksam till om tyskan är skyldig, jag misstänker T , men jag tror att tyskan blir fälld i tingsrätten , pga allt tryck, men friad i hovrätten.
Jag undrar : Om man har tagit en misstänkt till rättegång men den sedan frias, kan man ta en annan till rättegång då? Jag har för mej att det var nåt sånt tjafs om Christer petterson rättegången och att "nu kan ingen annan åtalas" ? Kan ha fattat fel dock.
Jo, det kan man, men det kan blir problem om huvudvittnet tvärsäkert har pekat ut den förste. Det var nog den problematiken som kom upp vid palmefallet.
2008-08-09, 00:38
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ja berätta vad du har att dölja

Nu tror jag inte att Caramias exkille har blivit mördad samma dag som hon var i närheten
2008-08-09, 00:40
Medlem
fröken sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad

Den som gjorde detta hade inte ihjäl någon i första skedet, alla levde när ambulanserna kom, vilket ofta glöms i debatten. Om T varit gm, hade han varit den klantigaste i historien, först misshandla brutalt med en hammare, sen ringa 112 innan de är döda...
2008-08-09, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Jo, det kan man, men det kan blir problem om huvudvittnet tvärsäkert har pekat ut den förste. Det var nog den problematiken som kom upp vid palmefallet.

A tack för svaret hade för mej att det var nåt sånt men var osäker.
Dvs egentligen kan det bli samma problematik i det här fallet? Om E som huvudvittne anses ha pekat ut tyskan , då blir det svårt att åtala någon annan om tyskan frias.
Det är oroande tycker jag och kan innebära att det aldrig blir någon som i slutändan åker dit för det här brottet. Jag säger KAN, obs please.
Senast redigerad av vhyt 2008-08-09 kl. 00:43.
Medlem
Citat:
MSPaint... ??? Photoshop är ett riktigt program som man har för detta ändamålet. MsPaint kör ungarna och katten med...

Jag har kollat alla bilderna i PS och ingen av personerna påminner alls om CS.
Har skrivit tidigare här i forumet om vad jag kom fram till om bilderna.

Ska kanske tillägga att jag har mycket bra kunskaper i PS. Det kommer ju snart att ifrågasättas av någon här..
Senast redigerad av caramia 2008-08-09 kl. 00:45.
Medlem
JaneCs avatar
Citat:
MSPaint... ??? Photoshop är ett riktigt program som man har för detta ändamålet. MsPaint kör ungarna och katten med...
Hade inte räknat med att du skulle förstå men det var ett skämt om Tulpanpernillas stora (och återkommande) nummer av att hon lyckats trycka ctrl-+ och sett saker alla andra missat.
2008-08-09, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Jag kommenterade ditt inlägg om att det kan ha raderats själv.
Jag förstår att DU inte tycker det är underligt att datorn formaterats dagen efter morden.

Har du källa till din uppgift? I för sig är det inte konstigt att hon formaterat sin hårddisk. Kan ju bero på många olika saker och gör inte henne till mördare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in