2008-08-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Ok, nu har CS förhörts i en och en halv dag. Jag kan inte påstå att jag tycker att åklagarna har nog tydlig plan för hur de ska komma fram till något vettigt egentligen.

Det enda som framkommit är att CS har haft något för sig i Arboga som hon inte vill avslöja, men det är inget bevis för att hon har haft med morden att göra.

Och målsägarbiträdena, varför skulle de ta upp tid med att ställa ännu fler menlösa frågor?

Jävla skandalrättegång hittils.

CS har suttit häktad i flera månader, nog hade polisen kunnat satt in riktiga människoexperter på att lirka upp CS. Tiden har funnits för det iallafall.

jag är heller inte imponerad av åklagaren. väldigt rörig utfrågning. visst, delvis planerat för att fånga hennes lögner.

man kan dock konstatera att varje gång hon vägrat svara så har det varit direkt avgörande saker. är det inte lika brännande frågor så hittar hon på ngt i stället.
2008-08-06, 18:32
Medlem
Vad jag kan utläsa i FUP så befann hon sig i Sverige hela september -07. Hon var i tyskland slutet av aug-07. Så detta barn finns ej. I sådanafall född här. Detta har jag fått fram av hennes kontoutdrag.
2008-08-06, 18:33
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Ok, nu har CS förhörts i en och en halv dag. Jag kan inte påstå att jag tycker att åklagarna har nog tydlig plan för hur de ska komma fram till något vettigt egentligen.

Det enda som framkommit är att CS har haft något för sig i Arboga som hon inte vill avslöja, men det är inget bevis för att hon har haft med morden att göra.

Och målsägarbiträdena, varför skulle de ta upp tid med att ställa ännu fler menlösa frågor?

Jävla skandalrättegång hittils.

CS har suttit häktad i flera månader, nog hade polisen kunnat satt in riktiga människoexperter på att lirka upp CS. Tiden har funnits för det iallafall.
Hade hon varit anklagad för självmordsförsök i två fall och ett misstänkt barnafödande så hade hon legat illa till. Av förhören får man uppfattningen att det är det rättegången handlar om.
2008-08-06, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkeballe
Fy F*n Villken attetyd du har människa..

tror du också hon är oskyldig 'runkballe' ?
2008-08-06, 18:34
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayenna
det är ju helt sjukt att hon verkar förvånad övar att någon kan ifrågasätta att hon haft barnet:

Och NN är far till barnet? Det skulle ju hjälpa om vi visste var barnet föddes.

– Det kan jag inte säga, det måste du verkligen förstå.

Men finns det verkligen ett barn?

– Vad menar du? Efter allt jag berättat?

Hon har tydligen redan glömt att hon inte berättat av hänsyn till inblandade.
2008-08-06, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Hon har tydligen redan glömt att hon inte berättat av hänsyn till inblandade.

alltid denna 'hänsyn'.
2008-08-06, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elegantlywasted
Saxat ur Aftonbladet:

"Var det här ett sätt att rikta uppmärksamheten till NN?

– Den uppfattningen kan man kanske ha om jag hade ringt honom direkt när jag vaknade. [i]Men eftersom han var den enda person i landet som jag känner[/I], så är det ganska normalt att ta kontakt med honom."

Det där är intressant.
Kan även tolkas så att NN var den enda hon kände på riktigt.
Kanske var de andra..."affärskontakter"..

Men kommentaren är högst intressant.
2008-08-06, 18:40
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Läs vad jag skriver utan att tolka, så blir det rätt skall du se
läser du noga ser du att jag även tar upp att visst kan det vara hon,,, Orka du inte läsa det?

Dina personliga grubblerier om advokaten lägger jag mig inte i...

Ja du skrev att det var bra att man väntade med analyserna tills rätt GM var på plats. Inte exakt citerat, mest för att du ska inse att det inte är min ledstjärna

Då var det väl ganska meningslöst att försvara hennes beteende då?
2008-08-06, 18:43
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Var skulle du befinna dej då de satt i en rättegång, åtalade för att ha slagit ihjäl 2 små barn?

Hemma framför datorn där jag brukar vara, antagligen. Om jag inte var kallad som vittne, naturligtvis. Men jag är inte som alla andra, jag trivs inte bland en massa folk. Att CS inte är uppbackad av släktingar eller vänner i rättssalen har ju dessutom ingen koppling till om hon vill att de ska råka illa ut eller inte.
2008-08-06, 18:45
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViviSthlm
Vad jag kan utläsa i FUP så befann hon sig i Sverige hela september -07. Hon var i tyskland slutet av aug-07. Så detta barn finns ej. I sådanafall född här. Detta har jag fått fram av hennes kontoutdrag.
Ingen vet om hon fått missfall.
2008-08-06, 18:46
Medlem
Börjar undra om inte...

...strategin från den milt sagt vemodige försvarsadvokatens sida är att se till så att förhandlingen snart avbryts för att skicka CS på en fördjupad rättspsykiatrisk undersökning? Om det inte är så, måste det här vara den mest bisarra dagen i svensk rättshistoria.
2008-08-06, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det var tagit ur sitt sammanhang. Hela biten, enligt magazin24:

"Jag vill bidra till mitt försvar. Men jag har en gräns så det är svårt att berätta om det. Du måste sätta dig in i min situation. Jag är den enda som vet att den personen som begick de här morden är på fri fot. Jag vet inte motivet till det. Men du måste förstå att jag inte kan hjälpa dig, jag är rädd om min familj och mina vänner."

Suck, jag har två timmar på mig att sätt mig in i alla inlägg sedan igår kväll och det går inte! Det finns inte tid!
Jag har ändå ägnat tid åt att läsa dagens förhör i media och fastnade för just det jag underströk i svaret.
Kommentarer är egentligen onödiga...texten står för sig själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in