2008-08-09, 00:22
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Så hon behöver inte ha raderat filerna medvetet.
Många som har sega datorer brukar ofta rensa temporära filer + cookies för att snabba upp surfandet.

Hon har ju formaterat hårddisken den 18.
2008-08-09, 00:22
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneC
Jo, MSPaint kan vara ganska överväldigande när man väl greppat det, men kan du inte svara på min fråga? Menar du att svartsjuka inte skulle vara ett tänkbart motiv? Att det inte stämmer med tillvägagångssättet?

Svartsjuka är ett mycket tänkbart motiv och det kan stämma med tillvägagångssättet ("overkill"). Men detta binder ändå inte C S till mordplatsen.

Tulpanpernilla! Har kanske missat att du skrivit om detta tidigare - sorry, i så fall - men har du kunna läsa ut något EXTRA med hjälp av bildprogrammet. Kan du inte berätta, för det låter intressant; för som vi konstaterat tidigare, övervakningsbilderna från Arboga tågstation är inte direkt tydliga...
2008-08-09, 00:23
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Jag är tveksam till om tyskan är skyldig, jag misstänker T , men jag tror att tyskan blir fälld i tingsrätten , pga allt tryck, men friad i hovrätten.
Jag undrar : Om man har tagit en misstänkt till rättegång men den sedan frias, kan man ta en annan till rättegång då? Jag har för mej att det var nåt sånt tjafs om Christer petterson rättegången och att "nu kan ingen annan åtalas" ? Kan ha fattat fel dock.
Varför T?
2008-08-09, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Hon har ju formaterat hårddisken den 18.

Det brukar jag också göra ibland.
2008-08-09, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av great123
Så du menar att man måste ha teknisk bevisning för att kunna få en fällande dom?
Nej, du är smartare än så. Men det finns massor av rekvisit som ska uppfyllas för fällande dom utan teknisk bevisning. Som läget är just nu tycker jag inte att åklagare har visat att den tilltalade bortom allt tvivel befunnit sig på platsen när mordet skedde.
Att allt talar för att hon är GM eller åtminstone vet vem GM är, räcker liksom inte för fällande dom.
2008-08-09, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Jag är tveksam till om tyskan är skyldig, jag misstänker T , men jag tror att tyskan blir fälld i tingsrätten , pga allt tryck, men friad i hovrätten.
Jag undrar : Om man har tagit en misstänkt till rättegång men den sedan frias, kan man ta en annan till rättegång då? Jag har för mej att det var nåt sånt tjafs om Christer petterson rättegången och att "nu kan ingen annan åtalas" ? Kan ha fattat fel dock.

Bara pga allt tryck, ingenting annat överhuvudtaget, bara trycket från allmänheten?
2008-08-09, 00:28
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trazom
Nej, det finns ingenting som fäster henne vid mordplatsen. Kan man inte göra det så är kriteriet "bortom rimligt tvivel" inte gällande i den här saken. Att hon sedan betett sig som gärningsman är en helt annan sak. Det räcker fortfarande inte.
Man bör komma ihåg att "bortom rimligt tvivel" är svårt att definiera. För en domstol betyder det en sak. För en lynchmobb betyder det något helt annat.
2008-08-09, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JaneC
Jo, MSPaint kan vara ganska överväldigande när man väl greppat det, men kan du inte svara på min fråga? Menar du att svartsjuka inte skulle vara ett tänkbart motiv? Att det inte stämmer med tillvägagångssättet?

MSPaint... ??? Photoshop är ett riktigt program som man har för detta ändamålet. MsPaint kör ungarna och katten med...
2008-08-09, 00:31
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Det brukar jag också göra ibland.

Jag kommenterade ditt inlägg om att det kan ha raderats själv.
Jag förstår att DU inte tycker det är underligt att datorn formaterats dagen efter morden.
2008-08-09, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Varför T?

Det har jag gått igenom gång på gång på gång i en massa inlägg. Kolla mina poster (de få som finns kvar efter moderering) så kan du se det.
Senast redigerad av vhyt 2008-08-09 kl. 00:37.
2008-08-09, 00:32
Medlem
fröken sveriges avatar
[quote=Tulpanpernilla]Tyvärr tar jag det inte troligt. Att E har pekat ut CS ser jag fortfarande som inplanterat minne.

Måste bara inflika i den heta debatten, du kan inte ha läst CH:s inlägg. Han frågade om du kan utom rimligt tvivel, säga att E inte har pekat ut CS, inte på vilka grunder hon gjort det.
Enkelt: Har E pekat ut CS som gm? Betvivlar du det?
2008-08-09, 00:33
Medlem
JaneCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Motiv kan innehålla allt.
Tack. Det var ju utförligt och upplysande.

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Svartsjuka är ett mycket tänkbart motiv och det kan stämma med tillvägagångssättet ("overkill"). Men detta binder ändå inte C S till mordplatsen.
Nej, jag vet. Därför skrev jag inte heller att det gjorde det. Min fråga handlade om ifall (och i så fall varför) Tulpanpernilla ansåg svartsjuka vara ett otänkbart eller mindre sannolikt motiv. Nåt svar fick jag dock inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in