2008-08-07, 17:16
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Suck..

Jag postar ett inlägg igen som du borde ha läst eftersom du såg det inlägg som du citerade:

FUP sid. 968 (Förhör med RJ den 17 mars kl. 20.15) Namnen förkortade av mig.

Detta säger han alltså en timme efter morden. När har han hunnit få in CS där?
Vad menar du med 'hunnit'? Vilken tidsperiod syftar du på? Du kan väl inte mena att han nämnt CS FÖRE ovanstående?
2008-08-07, 17:18
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
men CS hade ju haft luva och grejer för och inte spilla dna prata ni om... försvaret kan ju inte både säga att hon är mullig och smal, utan ytterkläder och påpälsad...

Du får gärna rikta dig till den som sagt att hon skulle ha haft luva på sig. Jag själv tror att hon haft håret uppsatt, eftersom hon verkar trivas i just den frisyren. Vidare så verkar det rätt lönlöst att diskutera med dig, eftersom du verkar ha vissa problem att förstå vad man skriver.
2008-08-07, 17:20
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Vad menar du med 'hunnit'? Vilken tidsperiod syftar du på? Du kan väl inte mena att han nämnt CS FÖRE ovanstående?
Jo, Bävern påstod att RJ först av allt tänkte på CS som gärningsman. Inte NJ.
Detta var en lögn, vilket jag påvisade.
2008-08-07, 17:20
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steeldong
Hur är det, är åklagarna klara med förhören av CS??? De har ju enligt min mening knappt börjat?!?! bara gått som "katt runt het gröt" med vissa frågor???

Japp de är klara. Det var det här rättegången handlade om. De kan bevisa att hon har bytt glödlampa med en hammare och skickat två mejl för mycket till en föredetting. Något annat kan de inte anklaga henne för, de har inga bevis.
2008-08-07, 17:21
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
"Man ska inte döma någon innan dom fallit"
Det är vad de flesta försöker leva efter, så långt det går.
Här pratar några personer från helt olika förutsättningar,
jag kan ärligt säja att vore det MINA barn det handlade om
o jag själv var HELT säker på vem som var gm...
...då skulle inte denna gm leva nu, det är min agenda o jag
säjer definitivt inte att den är den rätta!
Däremot, ju närmare man står de drabbade i ett sånt här fall,
ju mer man pratat med de närmast drabbade, ju mer berörd blir man naturligtvis. Jag är förtfarande förvånade o imponerad över att
Englas mamma inte dödade Eklund, hon är en mycket mer
rättskaffens människa än jag.

Nej, jag hotar inte CS nu, jag står inte tillräckligt nära för att
reptilhjärnan ska ta överhand, däremot hoppas jag innerligt
att hon blir dömd därför att jag är övertygad om hennes skuld.

Men försök att tänka er själva, vad skulle ni gjort...?

Dessa påståenden ser jag ofta, alltså att de som drabbats av sådana här brott normalt hämnas, och att det är förvånande när det inte sker. Samtidigt sker det praktiskt taget ALDRIG, vare sig här eller i ett mer våldsamt land som USA.
2008-08-07, 17:23
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Dessa påståenden ser jag ofta, alltså att de som drabbats av sådana här brott normalt hämnas, och att det är förvånande när det inte sker. Samtidigt sker det praktiskt taget ALDRIG, vare sig här eller i ett mer våldsamt land som USA.

Jag påstår inte att det är vanligt att det händer om du läser vad jag skrivit.
Det är inte vanligt att det händer, men vanligt att det pratas om det, ja.
Som de flesta Mc bråk...
2008-08-07, 17:25
Medlem
airbags avatar
E har alltså sagt att gm såg ut att ha inomhuskläder på sig? I så fall kan det vara så att gm tog av sig en rock utanför som hon sedan drog på sig innan hon försvann. Då syns bara stänkt på byxor och skor som då kanske var mörka. Ingen lägger märke till sånt i rusket.

Annars kvarstår min teori att gm inte planerat särskilt väl utan det är ren tur (eller otur) att teknisk bevisning saknas.
2008-08-07, 17:36
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Vittnesmålen ändras hela tiden...
Så här säger systern idag i rätten

Ojoj, det har var ju mycket märkligt. Det inte bara skiljer sig lite, hon fäster särskild uppmärksamhet på att hon lagt märke till en detalj och vänder sedan totalt på den i domstolen. Troligast är väl det hon sagt i förhöret mest att lita på.
2008-08-07, 17:37
Medlem
steeldongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Japp de är klara. Det var det här rättegången handlade om. De kan bevisa att hon har bytt glödlampa med en hammare och skickat två mejl för mycket till en föredetting. Något annat kan de inte anklaga henne för, de har inga bevis.
*suck* i så fall är det ju för sorgligt.....allt verkar(för mig) rörigt värre.....
har läst alla trådarna från början,sen i mars och för mig finns det ingen annan trolig GM än CS, dock verkar det ju saknas avgörande bevis dock....kan ju inte fälla henne för hennes besynnerliga beteende.....dock många frågetecken som kvarstår! som tex CS´s "hemliga" och okänd vänner...

hoppas verkligen de tar upp förhören igen...
Senast redigerad av steeldong 2008-08-07 kl. 17:40.
2008-08-07, 17:41
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Jag påstår inte att det är vanligt att det händer om du läser vad jag skrivit.
Det är inte vanligt att det händer, men vanligt att det pratas om det, ja.
Som de flesta Mc bråk...
Det är ju just det jag gör: läser vad du skrivit. T ex "Jag är förtfarande förvånade o imponerad över att
Englas mamma inte dödade Eklund".
Senast redigerad av BaalZeBub 2008-08-07 kl. 17:44.
2008-08-07, 17:43
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Där ju just det jag gör: läser vad du skrivit. T ex "Jag är förtfarande förvånade o imponerad över att
Englas mamma inte dödade Eklund".

Det var från mitt egen perspektiv sett,
vilket jag inte heller påstår är det bästa...
2008-08-07, 17:49
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Det var från mitt egen perspektiv sett,
vilket jag inte heller påstår är det bästa...

Nej, det förstår jag. Jag tänker likadant själv: om något skulle hända mina döttrar så skulle jag inte tveka att slå ihjäl den skyldige, t ex en våldtäktsman eller pedofil. Så jag är nog lika förvånad som du att det så sällan sker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in