2008-08-08, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Är det inte tvärtom lite typiskt att man kommer ihåg lite "konstiga" saker i en sån här situation? Fläckvis och udda detaljer?
Det stämmer säkert, är ingen minnesexpert själv
Inte för att jag betvivlar att det var CS på något sätt men allt är så krångligt och det är bra att det finns ett forum som det här där man kan få lite olika tankesätt på vad som KAN ha hänt.
2008-08-08, 00:15
Medlem
Honeybuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Stod inte det sista här i tråden för en stund sedan, att det var en grannpojk med vinglig gång?
Var det helt bekräftat? Av ex grannpojken själv?
2008-08-08, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Om hon är "borta" efter att hon blir nerslagen så har hon väl inte sett barnen blivit mördade.??
Nä men GM gick antagligen på barnen direkt när hon däckat och nån enstaka minut senare var GM borta. Då hann hon inte se tillräckligt mkt för att kunna komma ihåg detaljer iaf, menar jag. Men ingenting är omöjligt även om JAG tycker det är underligt
2008-08-08, 00:16
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Stod inte det sista här i tråden för en stund sedan, att det var en grannpojk med vinglig gång?
Nja, inte frisera sanningen. Det stod väl att det "förklarats" på detta vis? Lägg märke till citattecknen.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12315840&postcount=1410
2008-08-08, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honeybun
Var det helt bekräftat? Av ex grannpojken själv?
Det får du fråga de här på tråden som skrev om detta, tror det var typ när det pratades om barnvittne mm.
2008-08-08, 00:21
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie83
Nä men GM gick antagligen på barnen direkt när hon däckat och nån enstaka minut senare var GM borta. Då hann hon inte se tillräckligt mkt för att kunna komma ihåg detaljer iaf, menar jag. Men ingenting är omöjligt även om JAG tycker det är underligt

Enstaka minut, oj,då var hon snabbare än vad till och med många som tror på C.S oskuld tycker.
Jag tror du har helt rätt vad gäller minnesbilderna när hon ligger på golvet, de ska man nog ta med en nypa salt.
2008-08-08, 00:23
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flurpo
Nej, i mitt senaste inlägg syftade jag främst på ett annat vittne (som inte har sett något på plastsen för dådet eller något annat det aktuella datumet). Men det är också flera andra vittnen som jag trodde skulle vara med.

Det vittnet som du nämner har dock flera andra här inne också nämnt och detta vittne finns med i FUPen.
Anledningen kan vara att det inte då skulle passa in med FG scenario om tyskans vistelse med tider.
2008-08-08, 00:24
Medlem
uffe24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaLina
Inget svar fick jag om någon i familjen/närmastekompis osv till E finns här på flash???

Har hört att T skrivit här...Vad hette han?

Du är tämligen NY medlem på FB!

Har du tagit dig tid att läsa REGLERNA?????????

Du verkar så fruktansvärt "kåt" på att bara skriva! Ta gärna nån timme att också läsa vad andra har skrivit under snart ett halvt år!
2008-08-08, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Enstaka minut, oj,då var hon snabbare än vad till och med många som tror på C.S oskuld tycker.
Jag tror du har helt rätt vad gäller minnesbilderna när hon ligger på golvet, de ska man nog ta med en nypa salt.

Nu vet jag inte hur många slag E fått, men om hon fälls först så lär barnen rätt fort kommit och börjat skrika. Det bör ha gett GM lite panik och då skyndsamt kasta sig på dessa. Så det handla nog inte om lång stund mellan, under förutsättning att det inte va många slag modern fick.

Sen tror jag att GM var ute efter E och trodde att barnen sov, så det bör isåfall blivit smått panikartat handlade, och då brukar GM göra olika misstag...
Senast redigerad av beaver_se 2008-08-08 kl. 00:33.
2008-08-08, 00:34
Medlem
Honeybuns avatar
Ang graviditet

Det borde gå att ta reda på en gång för alla om CS nånsin har vart gravid. Man kan se på ett bäcken om en kvinna vart gravid. Med tanke på att det oftast är så man ser på "gamla" , Kollar mycket på Discovery & där såg jag nångång att man tydligt kan hur många barn en kvinna fött tillochmed.
Sen finns det självklart undantag oxå.
Sen att brevet från adoptivpappan skickades från CS lägenhet i Skarpnäck dessutom.....
Blir lite frustrerad när det gällert det här.
2008-08-08, 00:35
Bannlyst
Kaos

Får intrycket att hyrvillan är det mest kaotiska sedan Palmemordet.
En ambulans kör vilse. Samma ambulans får inte personalförstärkning på vägen, för att ambulanserna möter varandra i ilfart.
Tre ambulansbesättningar, flera uniformerade poliser och två civilpoliser kliver runt i blodet innan teknikerna varit där. (Jag begriper att ambulanspersonalen ska rädda liv. ids inte bli förbannad för det.
Det är ju inte så jäkla konstigt att det varit svårt att hitta CS DNA i den DNA-bank som fanns på golvet!
2008-08-08, 00:35
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Nu vet jag inte hur många slag E fått, men om hon fälls först så lär barnen rätt fort kommit och börjat skrika. Det bör ha gett GM lite panik och då skyndsamt kasta sig på dessa. Så det handla nog inte om lång stund mellan, under förutsättning att det inte va många slag modern fick.

Sen tror jag att GM var ute efter E och att barnen sov, så det bör isåfall blivit smått panikartat handlade, och då brukar GM göra olika misstag...

Klart hon gav på sig barnen direkt efter att hon slagit ner Emma.
Har jag sagt något annat.???
Det är ju därför jag säger att hon inte har några minnesbilder av morden på barnen.
Jag reagerade bara på påståendet att gärningamannen var ute genom dörren efter någon enstaka minut.
Det motsäger ju mångas teori att C.S inte kan ha utfört morden eftersom hon inte skulle ha hunnit med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in