2008-08-08, 00:35
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeybun
Det borde gå att ta reda på en gång för alla om CS nånsin har vart gravid. Man kan se på ett bäcken om en kvinna vart gravid. Med tanke på att det oftast är så man ser på "gamla" , Kollar mycket på Discovery & där såg jag nångång att man tydligt kan hur många barn en kvinna fött tillochmed.
Sen finns det självklart undantag oxå.
Sen att brevet från adoptivpappan skickades från CS lägenhet i Skarpnäck dessutom.....
Blir lite frustrerad när det gällert det här.
Jo, det kan man säkert göra. Men det är väl vid en obduktion?

Frågan har varit uppe här så många gånger det senaste dygnet.
2008-08-08, 00:38
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Anledningen kan vara att det inte då skulle passa in med FG scenario om tyskans vistelse med tider.

Nu börjar jag förstå ännu mer.
Vittne som har sett CS tidigare på dagen den 17:e! Då har hon ju ej kommit med det tåg som åklagaren påstår.
2008-08-08, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Nu vet jag inte hur många slag E fått, men om hon fälls först så lär barnen rätt fort kommit och börjat skrika. Det bör ha gett GM lite panik och då skyndsamt kasta sig på dessa. Så det handla nog inte om lång stund mellan, under förutsättning att det inte va många slag modern fick.

Sen tror jag att GM var ute efter E och trodde att barnen sov, så det bör isåfall blivit smått panikartat handlade, och då brukar GM göra olika misstag...

Inte tillräckligt många misstag tyvärr som att lämna spår efter sig.
Tror inte det behövs spec många slag med ett hårt tillhygge för att tuppa av. Mne hur kan man känna sig hotad av 2 små barn i ett sånt läge? Eller överhuvudtaget? Suck jag blir så ledsen.... Dem kunde ju inte skada GM.
2008-08-08, 00:39
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie83
Inte tillräckligt många misstag tyvärr som att lämna spår efter sig.
Tror inte det behövs spec många slag med ett hårt tillhygge för att tuppa av. Mne hur kan man känna sig hotad av 2 små barn i ett sånt läge? Eller överhuvudtaget? Suck jag blir så ledsen.... Dem kunde ju inte skada GM.
Det är bara att läsa FUP. Det är väldigt många slag...
2008-08-08, 00:40
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Får intrycket att hyrvillan är det mest kaotiska sedan Palmemordet.
En ambulans kör vilse. Samma ambulans får inte personalförstärkning på vägen, för att ambulanserna möter varandra i ilfart.
Tre ambulansbesättningar, flera uniformerade poliser och två civilpoliser kliver runt i blodet innan teknikerna varit där. (Jag begriper att ambulanspersonalen ska rädda liv. ids inte bli förbannad för det.
Det är ju inte så jäkla konstigt att det varit svårt att hitta CS DNA i den DNA-bank som fanns på golvet!

"tur" att det inte va nån politiker som det hände
annars skulle det komma upp massa sånt och att alla är inblandade i det

vad ska polisen komma med OM tyskan blir frikänd

får dom överklaga friande dom om dom inte kommer med nya bevis?
Senast redigerad av Harry_ 2008-08-08 kl. 00:43.
2008-08-08, 00:42
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeybun
Det borde gå att ta reda på en gång för alla om CS nånsin har vart gravid. Man kan se på ett bäcken om en kvinna vart gravid. Med tanke på att det oftast är så man ser på "gamla" , Kollar mycket på Discovery & där såg jag nångång att man tydligt kan hur många barn en kvinna fött tillochmed.
Sen finns det självklart undantag oxå.
Sen att brevet från adoptivpappan skickades från CS lägenhet i Skarpnäck dessutom.....
Blir lite frustrerad när det gällert det här.
Nu kom åklagaren inte långt med denna fråga snarare en fadäs att hänga sig kvar vid denna graviditet. Det finns många kvinnor som blir skengravida då förhållandet tar slut men därmed är dom inga mörderskor.
Minns en kvinna som efter ett brutet förhållande körde runt en barnvagn med en nalle i. Tragiskt men sant.
2008-08-08, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Klart hon gav på sig barnen direkt efter att hon slagit ner Emma.
Har jag sagt något annat.???
Det är ju därför jag säger att hon inte har några minnesbilder av morden på barnen.
Jag reagerade bara på påståendet att gärningamannen var ute genom dörren efter någon enstaka minut.
Det motsäger ju mångas teori att C.S inte kan ha utfört morden eftersom hon inte skulle ha hunnit med.

Hallå trögis, jag pratar om mordet, du om att nåla fast CS.

läs igen, det pratas om tid... Då lyfter jag fram att det beror på antal slag hon fått, räkna på det. många slag längre tid innan GM fortsätter på barnen.

Du gör misstaget att tro att jag lika hysterisk som du vill nåla fast CS vill fria henne...
Jag hoppas att den som har begott brottet sjkall åka dit, inte som du förrst hitta en GM sen styra bevisningen dit.
2008-08-08, 00:47
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Nu börjar jag förstå ännu mer.
Vittne som har sett CS tidigare på dagen den 17:e! Då har hon ju ej kommit med det tåg som åklagaren påstår.
Tågbilderna som ska föreställa C är inte mycket att hänga i gran.
Dock bygger FG sina indicier på dom.
2008-08-08, 00:48
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Ja, det är två olika vittnesmål, ena systern fick kortet samma dag som föräldrarna. Den andra fick sitt kort en dag senare.

Det är snarare tidningarna som rapporterar olika...
2008-08-08, 00:49
Medlem
Honeybuns avatar
Citat:
Nu kom åklagaren inte långt med denna fråga snarare en fadäs att hänga sig kvar vid denna graviditet. Det finns många kvinnor som blir skengravida då förhållandet tar slut men därmed är dom inga mörderskor.
Minns en kvinna som efter ett brutet förhållande körde runt en barnvagn med en nalle i. Tragiskt men sant.

Självklart är det så.
Men att fortfarande stå fast vid att hon fött ett barn & adopterat bort det , under ed. Gång på gång dessutom.Visar ju ändå att hon var/är mer besatt av T än hon vill ge intryck av.
2008-08-08, 00:49
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Ja, det är två olika vittnesmål, ena systern fick kortet samma dag som föräldrarna. Den andra fick sitt kort en dag senare.

Edit: Nej, eftersom båda hävdar att det fick kortet den 18de lämnar någon felaktig uppgift.
Eller är jag för trött?
Är det båda systrarna som säger det eller är det någon av dom?
2008-08-08, 00:50
Bannlyst
Citat:

Kan nästa tro att vi bor i samma stad den jag tänker på gick runt med sin vagn i flera år... Tragiskt.

Men tänk om de gjort en lite större sökning istället för att jaga graviditeter som inte leder mot att avgörande, tex titta över andra tänkbara GM...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in