2008-08-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Tror inte det fanns en storartad plan bakom det hela om jag ska vara ärlig. Jag tror att hon helt enkelt har haft en himla massa tur.

Håller med. Att det inte finns DNA är bara ren och skär tur, men fotavtrycken binder henne, även om hon inte vill kännas vid skorna och kallar personen på bilden som sitter med skorna (vilket är hon givetvis) för Pippi Långstrump.
2008-08-06, 22:30
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Inte som jag har fattat. Sa inte hennes hyresvärd att hon kom hem väldigt sent den kvällen? Typ först vid midnatt? Eller minns jag fel?
Hon vaknade då C kom hem, dessutom hade hon inga glasögon på sig.
Tiden är endast ca beräkning.
2008-08-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Vart i samtalet log hon? typ där han Skiter i sin älskade som håller på att dö för att "ee vänta jag skall flytta bilen"
Hon log under uppspelandet av hela samtalet. Kan inte precisera mera.
2008-08-06, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hur är sj på att hålla tiderna då? Läst någonstans att de har väldigt många försenade starter.

Rasktakt... Heter det inte powerwalk, en spec gångstil som är himla snabb och hon hade kört med löpning tidigare eller var det länge sedan?
SJ har väl inte hållit tiderna de sista 25- åren, vad jag vet,och jag vet...
2008-08-06, 22:33
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Jag tror att hon helt enkelt har haft en himla massa tur.

Det håller jag med Dig om.
2008-08-06, 22:33
Medlem
Alltså jag förstår inte varför man inte kan bevisa en gång för alla om CS har fött barn och adopterat bort det? Varför kan man inte begära ut medicinska journaler m m?
2008-08-06, 22:34
Bannlyst
Citat:
Om tåget vara såpass försenat att hon kunde gå 18,5 km fram och tillbaka så skulle det vara noterat någonstans.

Har jag ingen aning om, kom bara på att deras tider sällan stämmer enl nån blaska. å då undra jag om dessa tider stämde.
2008-08-06, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Alltså jag förstår inte varför man inte kan bevisa en gång för alla om CS har fött barn och adopterat bort det? Varför kan man inte begära ut medicinska journaler m m?

Det är ju givetvis sekretessbelagt. Skulle du vilja att jag rota i dina journaler?
2008-08-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Ingen vet om hon fått missfall.
Och marknaden för att adoptera spontanaborterade (missfall) foster är hur stor enligt din uppfattning?
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Ok tack, så med det snabbaste tåget tar det 1 tim 35 h, samma tid tillbaka. får ni ihop det..inte jag. Detta är alltså en bevisad lögn, och då kan man kanske sluta sig till att hon gått bort till villaområdet och väntat in rätt läge innan hon utförde dådet.

Dessutom är jag övertygad om att den 14 mars var den tänkta dagen för morden men som aldrig blev av p.g.a. T var hemma.

Man kan ju också undra varför man väljer att åka så sent på dagen, i halvmörker, för att göra denna typ av exkursion? Skall man åka på runstensjakt borde man väl ta sig dit tidigare på dagen. Inte vid 2-tiden eller t o m 4-tiden vissa ggr. Det måste ju ha varit becksvart efter 2-milavandringen...
Medlem
Hon ljuger uppenbarligen om Sigges Stenar.

Att hon varit i dessa omgivningar flera gånger tidigare kan ju vara att hon haft skumma ärenden just dit liksom denna gång.
Eller så gjorde hon något annat hon inte vill berrätta om.
Lite av en högoddsare men fullt möjligt.
2008-08-06, 22:38
Medlem
När det handlar om sådana här fall där straffsatsen är över 2 år tror jag det är, så är det tillräckligt för att sekretesslagen ska få brytas.
Jag förstår inte varför dom inte för det första gör en gynekologundersökning på tyskan.
det brukar kunna synas om en person har fött barn eller inte, och vad jag förstog så har hon inga andra barn sedan tidigare.
Hon måsste ju ha fött barnet på något sjukhus? Där borde det gå att få ut journalen.

Mycket märkligt....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in