2008-08-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
När föll mörkret i Arboga 18 mars? Någon som har koll, eller har jag missat något tidigare inlägg?
18.00 den 17/3
18.02 den 18/3
2008-08-09, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
18.00 den 17/3
18.02 den 18/3

Ok, då borde det varit mörkt när CS hann dit efter sin gångpromenad i tysk rekordtid.
2008-08-09, 19:47
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Nej, det är vetenskapligt bevisat. Se forskningsrönen från universitetet i Ulm. Det har tagits upp tidigare av mig.
De tycker sig ha påvisat en genomsnittlig skillnad mellan män och kvinnor i lokalsinne. Att använda det för att dra slutsatser om CS lokalsinne är lika vetenskapligt som att påstå att det är omöjligt att hon kan vara över 180 cm, för då är hon ju över manlig medellängd, och det är ju vetenskapligt bevisat att kvinnor är kortare än män.
2008-08-09, 19:49
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Kan det säkert vara. Man har topsat en jävla massa blod, som kan klaras md vanliga, hyfsat billiga analyser. Man har varit ytterligt försiktig med LCN-analyser, och bara gjort sådana på uppenbara ställen, som på ringklockan (träff på första snut som ringde på, naturligtvis).

Hamilkar! När du ändå är i tråden, varför tror du att de inte har kallat in något vittne som kan verifiera att CS inte har haft någon Mållgan i magen under den period som säger sig ha haft det. Eller är det så uppenbart för alla att hon drar en vals där?
2008-08-09, 19:49
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Kan det säkert vara. Man har topsat en jävla massa blod, som kan klaras md vanliga, hyfsat billiga analyser. Man har varit ytterligt försiktig med LCN-analyser, och bara gjort sådana på uppenbara ställen, som på ringklockan (träff på första snut som ringde på, naturligtvis).

Gör jag bort mej totalt om jag ringer SKL resp. Åklagarmyndigheten i Västerås på måndag o frågar om det handlar om ekonomiska resurser?
Tanken är att snabbt dra igång en insamling bland lokala näringsidkare o sedemera mer "utomstads" dylika just med ändamålet att göra alla de tänkbara analyser som kan göras från huset i Arboga för att finna en gm.
Är det alldeles för kontroversiellt o får polisen ta emot sådana pengar?
Vad talar vi om för summor?
2008-08-09, 19:50
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jag har läst att tåget som skulle avgå 19.34 var försenat och avgick 19.55 men körde ikapp tiden och ankom T-centralen på rätt tid.
Är det nödvändigt kan jag verifiera uppgiften.
Så mycket kör de nästan aldrig in. Jag har också läst att det var en försening, men att den var mycket mindre, i storleken 4-5 minuter.
2008-08-09, 19:56
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Det stämmer inte. Nästan alla skor av fabrikatet Vans har den sulan, med samma mönster. Inte bara Vans Bearcat, som CS har. Det finns säkert hundratals andra modeller från samma firma som har exakt samma sula.
Om det hade varit så enkelt, hade polisen inte behövt kolla upp Vans-skor från när och fjärran. Då hade det räckt att stämma av det mot den generiska Vans-rutan. Bara för att rutmönstret ser snarlikt ut, behöver det inte ge identiska avtryck mellan olika modeller. Dels kan det vara så att själva rutmönstret, vid en noggrann granskning, skiljer sig något mellan olika modeller. Men framför allt har säkerligen olika Vans-modeller något olika sulform.
2008-08-09, 20:04
Medlem
Spår och kunskap

Världens främsta experter på att hitta spår av gm finns inte i Sverige tror jag.
USA och England har högteknologiska labb som analyserar djupare än SKL.
Är min uppfattning fel?

Eftersom fysiska bevis av gm saknas, förutom skospår, så bör man gräva ännu djupare.

Är skoavtrycket i blod fullständigt analyserat??
Långsökt, men kan spår från lägenheten i Skarpsnäck (t.ex. fibrer från hallmatta) löst upp sig eller fastnat i blodet?
Nu är det för sent, men om man hade medel för att spåra blodspår så kanske man kunde spåra gm´s flyktväg (om skorna "klibbade" på vägen).

Eller är det en ekonomisk fråga som miapetter undrar...
Eller så är jag helt ute och cyklar med spekulationer...
2008-08-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Vad jag skrev var att Visserligen har många kvinnor dåligt lokalsinne men inte alla

Att kvinnor har dåligt lokalsinne betyder inte att alla har det.

Ang. CS. Hon hyrde ju bil "stup i kvaretn" och tog sig till olika ställen, och bestämde träff med folk runt om i världen då borde det inte ha varit någon match för henne att hitta tillbaks till stenarna i Arboga eftersom hon varit där tidigare (enl. sig själv).

CS har inte besökt några "stenar" förutom en gång då någon visade henne runt i Arboga. Ta inte det som ett bevis på kvinnors dåliga orienteringsförmåga!
2008-08-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Tåget avgick väl 19.40?

Har jag också hört...
2008-08-09, 20:08
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
CS har inte besökt några "stenar" förutom en gång då någon visade henne runt i Arboga. Ta inte det som ett bevis på kvinnors dåliga orienteringsförmåga!

Hennes ledsagare den första misslyckade runstens exkusionen var en man...
(ang. statistiken..)
2008-08-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Hennes ledsagare den första misslyckade runstens exkusionen var en man...
(ang. statistiken..)

Bra skrivet. Men det kanske professor Michael X i Ulm kan ändra på.

On topic igen då. Jag funderade på en sak i FUP. Jag vet att den har nämnts här men mig veterligt är det ingen som har haft någon teori om det.

Fingeravtrycket, som inte kan härledas från någon känd person som hittades på räcket i trappan i E:s bostad efter morden.

Jag refererar till s.250 i tillägget i FUP.

Någon som har någon reflektion över det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in