Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Det har jag aldrig påstått, jag pratar om detta fall, denna rättegång, denna jävssituation.
Alldeles nyss så hoppade du på Mariooo för att h*n tyckte att jävet var extra känsligt i detta mål med argumentet:
"Nej nu har du fel, det är inte vad målet innehåller som ska prövas utan hur målet skötts av inblandade."
Så hur är det, är det de inblandades handlande eller naturen på detta mål som är väsentligt?
Citat:
Jag tror personligen alla har en eller annan uppfattning huruvida CS är skyldig eller ej, så då kan alltså inte en rättegång genomföras i Sverige med ert sätt att resonera.
Nej jag är faktiskt fortfarande kluven i frågan. Och det viktiga är inte om man tror att CS är skyldig eller inte om utan om man bedömer att bevisningen säger att det är ställer hennes skuld utom allt rimligt tvivel, och jag tror inte att alla är helt på det klara med det.
Pöbelmentaliteten är förvisso vanlig och många anser säkert att det viktiga är vad man tror om en persons skuld, men man bör försöka undvika att den mentaliteten förekommer hos nämndemän.
Citat:
Hur har man en överläggning utan risk att påverka varandra?
Det skall man inte ha, utan poängen med en överläggning är just att stämma av med varandra, att slå sina kloka huvuden ihop.
Det är positivt så länge det handlar om individer som är kapabla att förhålla sig objektivt till bevisningen.