2008-08-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt

Det är ett troligt scenario om väninnan med flera vittnen känner sej helt säkra på att tyskan är skyldig och är rädda att hon ska gå fri. Det kan vara en orsak till att vittnesmålen ändras osv. Inte att familj och vänner visar illvilja på något sätt utan att de gör så gott se förstår och utifrån vad de tror är sant. Det samma gäller Emma.

Om de är säkra på att tyskan är skyldig, vilket de verkar vara, är det ju naturligt att de vill ha tyskan fälld. Detta betyder dock INTE att det verkligen ÄR tyskan som är skyldig bara för att familjen tror det!
Förstår ni skillnaden?
Något tycks har spårat ur beträffande citeringen. Av det i den grå rutan (i din postning) som ser ut att vara mina ord, har jag endast skrivit:

Citat:
Jag tycker även CSs advokats kommentar är intressant:

Jag antar att astracan har trasslat till det före dig och du i din tur har "ärvt" felet, vill ni båda vara bussiga och rätta till felen?
2008-08-07, 16:56
Medlem
Jag har som sagt inte hängt med i detta.

Så jag ställer ev. en dum fråga. VAd är det som gör att sambon (för det är väl han som var ihop med tyskan förut??) inte anses misstänkt?
2008-08-07, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Det är ganska löjeväckande att antyda att Arboga är ett fanatiskt religiöst näste som egentligen får skylla sig själva att dessa barn mördats, eller det vore löjeväckande om det inte handlade om en så pass otäck händelse (tycker i alla fall jag!)
Mej veterligen är denne bloggare inte Arbogabo o angående religioner så kan jag bara tala för mej själv när jag säjer att jag finner Kristendomen lika trolig som Kung Arthur sagan eller andra stundtals trevliga berättelser.
Religiösa fanatiker får du nog snarare leta efter i den andra falangen av dessa trådar där fler tidigare uttalat sig om vad Gud gett dem...

Kan inte svara på hur du gör dina tolkningar, kul att du känner bloggare. Är det din "vän" "kram"
2008-08-07, 17:00
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marwede
Jag har som sagt inte hängt med i detta.

Så jag ställer ev. en dum fråga. VAd är det som gör att sambon (för det är väl han som var ihop med tyskan förut??) inte anses misstänkt?

Beror på vem du frågar...
Enligt polisen är han kollad o avförd,
enligt https://www.flashback.org/showthread.php?t=716940
skulle jag tro att man fortfarande räknar sekunder i hans fard från Köping.

T har en märklig förmåga att dra till sig knasiga brudar, det finns en där som diskuterat dessa sekunder sedan dag ett...
Senast redigerad av miapetter 2008-08-07 kl. 17:17.
2008-08-07, 17:06
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Han som nån kalla pastor, ja han verkar fridlyst för vissa.

Inte fridlyst, bara avförd.
2008-08-07, 17:06
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Han som nån kalla pastor, ja han verkar fridlyst för vissa.

Vill du diskutera honom så kan du ju gå in i den andra tråden.
2008-08-07, 17:09
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Va? Ja jag är överaskad. Det har ju varit väldigt lite förhören med CS har gett tycker jag, vissa lögner men det är allt. Jag trodde att hon skulle pressas mer.
Förhören verkar ha handlat om rena bagateller cykeln osv.
Åklagarna har tydligen medvetet valt att inte beröra mordkvällen och morden med anledning att dom inga bevis har som binder tyskan till villan.
Dom ville nog undvika att hela rättegången skulle bli mer farslik och dessutom kan deras kompetens ifrågasättas.
2008-08-07, 17:10
Medlem
steeldongs avatar
Är verkligen förhören md CS avslutade???

Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Magazin24as direktrapportering:
"Dagens förhandlingar avslutas. Förhandlingarna återupptas på måndag den 11 augusti klockan 09.00."

Hur är det, är åklagarna klara med förhören av CS??? De har ju enligt min mening knappt börjat?!?! bara gått som "katt runt het gröt" med vissa frågor???
2008-08-07, 17:11
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleudemar
Först blir en tidigare pojkvän dödad i en trafikolycka några år innan T kommer in i hennes liv.(stämmer det är det uppkollat eller är det oxå en lögn???)

Hon blir bestulen och tappar bort saker, hon får en cysta som är ett foster, hennes mamma får en HUNDsjukdom, Är i Arboga helt fel dagar och blir misstänkt för mord, trippmätare på hyrbilar som inte stämmer, Sökord och kort på hennes dator som hennes "vänner" kan ha använt, Polistekniker som är inkompetenta...Lögner, skratt, suckar och att man inte ska ta saker som hon sagt i förhör så allvarligt....

Har C.S överhuvudtaget förstått vad det är hon anklagas för?

Det är synd att dessa Köpingsvänner inte verkar vara lika bra vänner med C.S som hon verkar vara med dem, Och Vart har "Adoptions pappan" tagit vägen?

Vart är alla C.S "vänner" när hon skulle behöva dem?

Är den vänskapen (som inte kan va längre än något år då hon vid självmordsförsöket i Mariefred bara kände T i Sverige) viktigare än att hon skulle kunna få alibi och bli rentvådd?

jag kan ju inte gå längre än till mig själv och vad jag skulle göra om jag va i C.S situation...göra allt som stod i min makt att bevisa att jag va oskyldig och inte hitta på massa lögner. Ingen vänskap i världen hade varit viktigare än att bevisa min oskuld.

Vad är det för hemligheter du döljer C.S?

Det ser ut som om du okritiskt tror på ALLT CS påstår. Eller är det bara ironi? Jag hade tagit det för ironi rakt av i andra sammanhang, men i detta forum ser man ju de mest galna saker.
2008-08-07, 17:12
Medlem
Jag var på "öppethus" på en polis station i sthlm för ca ett år sedan och där berättade dem att på en brottsplats är det numer vanligt att polisen samlar den tekniska bevisningen själva. Inte teknikerna. Oftast vid grövre brottsfall kommer det såklart tekniker men dem anländer ju alltid mkt senare. Hon sa även att den kunskapen dem har ang detta är mkt liten jmf med "riktiga" tekniker. Inget konstigt med det kanske men risken att det blir fel är antagligen ganska stor. Nu är det säkert så som det sägs att mkt dna och annan bevisning spolats bort i tumultet och självklart ska liv försökas räddas först. Men jag vill/tycker ändå att nånstans måste det finnas nånting som kan kopplas ihop till en GM.

Så tycker jag att det är mkt tjafs om hur trovärdiga förhören med samtliga inblandade är. Efter en så tragisk händelse är det nog inte många som tänker klart och behöver mer tid än ett par timmar till att samla sig och ens orka fundera på det som hänt.
Ang E`s minne är det inte heller konstigt om det blivit en smula påverkat av omgivningen. Hur lätt ät det att låta bli? Vi själva sitter och skriver och läser dagligen om allt som hänt och bildar egna uppfattningar, som vi bildar tack vare det som står i media och från FUP. Det kanske finns en helt annan version av allt som hänt som ingen har den blekaste om utan vi tar förgivet att det ska vara CS eller NJ eller övriga inblandade. Nu hoppas jag såklart själv att det så att en annan GM inte är ute på fri fot. Det var bara ett par år sedan en lite pojke blev knivhuggen på öppen gata och dog tillsammans med in lärare som förökte rädda honom. Den GM är på fri fot fortfarande......
2008-08-07, 17:13
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkeballe
Grov var nånstans?? Hon e ju smal som en sticka även i ansiktet..

CS passar in på beskrivningen "grova drag". I alla fall på de bilder jag sett. Grova drag är inte detsamma som kraftig eller tjock. Hon har också ganska stor näsa och smala ögon som E säger.
2008-08-07, 17:15
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Självklart kan CS ha en anledning till att lämna oriktiga uppgifter även om hon är oskyldig. Leif Silbersky är rutinerad så han vet vad han pratar om.

Han kanske rent av anar vad som i.s.f. ligger bakom?

Jag är förvånad över denna övertro på experter. En expert kan ha reflektioner som är värdefulla, men de har värde bara om de granskas kritiskt. Silbersky har inte några övernaturliga egenskaper. Vad är det som han skulle 'ana' som ingen annan gör?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in