2008-08-05, 15:51
  #109
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Hon sitter med alla trumf på hand. Hon vet att det inga bevis finns så hon behöver inte försvara sig eller prata om sånt hon tycker är jobbigt.

Neh som mordanklagad så är det ju dumt att verifiera sina berättelser. Hon vill ju heller inte svara på vilka vänner hon varit och besökt os v. Hon är åtalad av en anledning, så "risken" finns att hon kan bli dömd. Borde man inte då ta alla chanser att föra fram allt som kan bevisa att hon inte varit på plats? Rimligtvis så gör man det om man är oskyldig till något. Ska jag gå till mig själv så hade jag nog inte vågat lita på att enbart bristen på teknisk bevisning skulle fria mig. I synnerhet inte när det finns ett gäng indicier som pekar på att jag faktiskt hade kunnat begå det brott jag står åtalad för.
2008-08-05, 15:51
  #110
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andoloria
Läste på aftonbladet att NN eller vad han kallas har postat på FB, vad heter han?

T valde att outa sitt nick här på FB i april/majskiftet. Sök och du skall finna i numera låst Arbogatråd. Idag i rättssalen outade han sig för en större krets, utanför forumet, genom att berätta vad han skrev med sitt nick på Flashback.
2008-08-05, 15:53
  #111
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Åklagaren:
– Du sitter här anklagad för ett hemskt brott men du vill inte ta vännernas hjälp för att bevisa att du är oskyldig?

Kvinnan:
Jag är inte här för att jag har tagit ett tuggummi men det förändrar inte mina principer. Inte bara jag utan också mina vänner får mordhot. Jag vill inte ge något namn som pressen kan få, svarar kvinnan bestämt.
Nej, inte ens för att hon är misstänkt för att ha tagit ett tuggummi.
Det är som om hon skulle säga: "Jag är här för att ha mördat två barn och försökt mörda deras mamma".

Varför sa hon inte "misstänkt"?
2008-08-05, 15:53
  #112
Medlem
Haha, sanslöst vilka avvisande svar CS ger med tanke på den direktrapportering som ges.
Kan inte tro annat än att den nu misstänkte är den skyldige i slutändan på denna rättegång.
2008-08-05, 15:54
  #113
Medlem
När kommer egentligen hennes avslöjande som skall få oss alla att tappa öronen?
2008-08-05, 15:56
  #114
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
När kommer egentligen hennes avslöjande som skall få oss alla att tappa öronen?
Undrar vem källan till att CS ska ha sagt att "åklagaren kommer inte att tro sina öron" är.
2008-08-05, 15:57
  #115
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Nej, inte ens för att hon är misstänkt för att ha tagit ett tuggummi.
Det är som om hon skulle säga: "Jag är här för att ha mördat två barn och försökt mörda deras mamma".

Varför sa hon inte "misstänkt"?
Sie ist ein Pucko...
Någon som vet hur länge de tänker förhöra CS. Pratades ju om en hel vecka, medan hon själv verkar ha material för tre timmar.
2008-08-05, 15:57
  #116
Medlem
Laktostolerants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jalla7
Haha, sanslöst vilka avvisande svar CS ger med tanke på den direktrapportering som ges.
Kan inte tro annat än att den nu misstänkte är den skyldige i slutändan på denna rättegång.


Hon gör verkligen bort sig nu och värre lär det bli. Hon gräver just nu sin egen grav genom sitt korkade beteende i rätten.
2008-08-05, 15:58
  #117
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Neh som mordanklagad så är det ju dumt att verifiera sina berättelser. Hon vill ju heller inte svara på vilka vänner hon varit och besökt os v. Hon är åtalad av en anledning, så "risken" finns att hon kan bli dömd. Borde man inte då ta alla chanser att föra fram allt som kan bevisa att hon inte varit på plats? Rimligtvis så gör man det om man är oskyldig till något. Ska jag gå till mig själv så hade jag nog inte vågat lita på att enbart bristen på teknisk bevisning skulle fria mig. I synnerhet inte när det finns ett gäng indicier som pekar på att jag faktiskt hade kunnat begå det brott jag står åtalad för.

Hennes strategi från början var att säga ingenting. Hon och hennes advokater satsar inte på att rentvå henne utan på att vinna i brist på bevis. Hittills i hennes uttalanden är väl det ganska uppenbart? Hon vill inte ens ta sina vänner till hjälp för att rentvå sig.

Jag väntar fortfarande på att hon skall säga något som får åklagaren att inte tro sina öron...
2008-08-05, 16:00
  #118
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Sie ist ein Pucko...
Någon som vet hur länge de tänker förhöra CS. Pratades ju om en hel vecka, medan hon själv verkar ha material för tre timmar.
Skulle vara intressant att höra hur du tolkar förhören. Går det bra för CS? Går det dåligt? Eller gör det varken till eller från?

Du har väl en viss erfarenhet?
2008-08-05, 16:01
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Undrar vem källan till att CS ska ha sagt att "åklagaren kommer inte att tro sina öron" är.

Jag undrar om källan ens existerar jag...


Citat:
Åklagaren:

– Kan du berätta vad vännerna heter?

Kvinnan:

– Nej, svarar kvinnan snabbt.

Åklagaren:

– Minns du inte?

Kvinnan:

– Jo, men det är vänner till mig som inte finns på något sim-kort som polisen har och jag vill inte dra in dem i den här saken.


Så det är i Köping som Molgan bor, vad lägligt.
2008-08-05, 16:01
  #120
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Hennes strategi från början var att säga ingenting. Hon och hennes advokater satsar inte på att rentvå henne utan på att vinna i brist på bevis. Hittills i hennes uttalanden är väl det ganska uppenbart? Hon vill inte ens ta sina vänner till hjälp för att rentvå sig.

Jag väntar fortfarande på att hon skall säga något som får åklagaren att inte tro sina öron...

I mina ögon så misstänkliggör det henne mer än något annat. Jag har svårt att gissa på vad hennes ess i rockärmen skulle vara? Att hon svarar på en fråga kanske?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in