Citat:
Ursprungligen postat av
RollonHomie
Ja, hennes bakgrund var som sagt inte något vidare trevlig. Nu är jag inte vidare inläst på hur en psykopat/sociopat fungerar, men en allmän bild av dessa människor är att de kan fälla tårar, men oftast när de tycker synd om sig själva. Hur 100% det stämmer med verkligheten vet jag tyvärr inte.
Nu sitter ju Amber själv i rätten och tycker synd om sig själv, men klarar inte av att fälla en enda tår hur mycket hon än försöker med hela kroppen. Jag tror absolut inte att Amber är en psykopat/sociopat och därför känns det ännu mer konstigt att hon inte klarar av att skådespela fram endast en pytteliten tår.
Tycker det är bisarrt att Amber inte får fram en tår. Det är nånting juryn borde reagera på. Skådespeleriet är inte där. Mimiken är tillgjort. Och så fort nån säger objection så tolkar hon det som att det är regissören som säger cut. Då ”pausar” hon och återgår till sitt naturliga jag.
Amber är lite som ett tomt skal.
Hon har ingenting att vara ledsen för. Det enda hon gjort är att förstöra en familjs liv. Eller tja, inte bara en. Hon misshandlade sönder sin exfru, vilket kommer tas upp i rätten då det fanns ett avtal om att inte prata om deras tidigare relationer. (Hon nämnde Kate Moss.)
Tror det är olika men du har rätt med att det handlar om självömkan.
Vet inte om det är vetenskapligt bevisat men det sägs inom psykologin att det finns en indikation för vad man känner beroende på vilket öga tåren kommer ifrån. Höger är lycka/glädje.