2022-05-12, 00:13
Medlem
PerFnurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Alltså det är det som slår en, hur korkad hon är i sitt vittnesmål!

Ja, och riktigt riktigt dålig skådis.

Sättet som hon växlar mellan fejkgråt/lugn och poserar inför kamera med näsduk är ju rent parodiskt.
Citera
2022-05-12, 00:14
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Alltså det är det som slår en, hur korkad hon är i sitt vittnesmål!

Patologiska lögnare som vittnesmål är bra material. Det har inte ens börjat. Korsförhöret börjar nästa vecka.🍿

Citat:
Ursprungligen postat av PerFnurt
Fascinerande hur JD, känd, snygg, rik, verkar vara schysst/intressant att hänga med, och som skulle kunna landa i princip vilken tjej som helst på planeten - och så lyckas han gänga sig med ett sånt klappträ.

What a waste, på något sätt.

What a waste?
Det finns bra förklaringar och kvinnlig psykopati uppmärksammas mer internationellt.
Citera
2022-05-12, 05:19
Medlem
Citat:
[/b]
Hennes egna stylist vittnar ju om att hon aldrig sett något som Amber påstår, inte ens 2 dagar efter Australien. Känns ju som att det är solklart att hon ljuger oerhöööööört mycket, lite som att, ju mer hon pressar in i sitt vittnesmål, desto mer tvivlar folk på att hon ljuger för vem skulle ljuga in public i den graden

Har du länk? Inte för att jag misstror dig men vill gärna se vittnesmålet med stylisten.
Citera
2022-05-12, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Har du länk? Inte för att jag misstror dig men vill gärna se vittnesmålet med stylisten.
https://m.youtube.com/watch?v=MFvAn8XbzeY
Citera
2022-05-12, 09:59
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerFnurt
Ett villkor i rättegången var att inga gamla förhållanden får tas upp; ett villkor som försvaret insisterat på.

När AH nämnde Kate Moss bröt hon det avtalet.

Därav JD-advokatens lycka när hon/försvararsidan öppnade för det.
De har ju allt att vinna på det, givet hennes historik.

https://www.youtube.com/watch?v=T_xJ1qS8Nn0
Team JD ville ha med Kate Moss som vittne från början men nekades. Nu kan de plocka in henne.
Då kan KM t,ex passa på att demtera AHs påstående i rätten att JD knuffat KM nedför en trappa.
Citera
2022-05-12, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Sen det faktum att Amber heard team har jobbat hårt som fan för att slippa lämna ut hennes foton och meta data till Johnny.
Varför gör man så om man inte har något att dölja? De fick en court order i november 2021 att lämna ut men har ännu inte gjort det.
Citera
2022-05-12, 15:02
Medlem
RollonHomies avatar
Ambers snustorra låtsasgråtande och ibland också gråthulkande (även det utan tårar) är verkligen i en klass för sig. Till och med den kvinnliga seriemördaren Aileen Wuornos gjorde det bättre och hon var ändå diagnosticerad med Antisocial personlighetsstörning, Borderline personlighetsstörning och Psykopati.

Jag vet att det är osmakligt att jämföra de båda då Aileen Wuornos hade ihjäl människor och senare även tog dödsstraffet för sina gärningar. Skillnaden är ändå att Aileen kunde gråta, visserligen för att hon tyckte synd om sig själv och med tanke på hennes fruktansvärda bakgrund kan jag ha viss förståelse för att hon tyckte synd om sig själv.

Det som är väldigt obehagligt är när en person gör allt för att ge sken av att bryta ihop och gråta, men ändå inte lyckas. Vad som är ännu mer obehagligt är att Amber fortfarande beter sig så i rätten, hon borde ha insett för länge sedan att människor ser igenom det. Att hennes försvarsadvokater ännu inte har avrått henne från detta är för mig en gåta.
Citera
2022-05-12, 15:09
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Ambers snustorra låtsasgråtande och ibland också gråthulkande (även det utan tårar) är verkligen i en klass för sig. Till och med den kvinnliga seriemördaren Aileen Wuornos gjorde det bättre och hon var ändå diagnosticerad med Antisocial personlighetsstörning, Borderline personlighetsstörning och Psykopati.

Jag vet att det är osmakligt att jämföra de båda då Aileen Wuornos hade ihjäl människor och senare även tog dödsstraffet för sina gärningar. Skillnaden är ändå att Aileen kunde gråta, visserligen för att hon tyckte synd om sig själv och med tanke på hennes fruktansvärda bakgrund kan jag ha viss förståelse för att hon tyckte synd om sig själv.

Det som är väldigt obehagligt är när en person gör allt för att ge sken av att bryta ihop och gråta, men ändå inte lyckas. Vad som är ännu mer obehagligt är att Amber fortfarande beter sig så i rätten, hon borde ha insett för länge sedan att människor ser igenom det. Att hennes försvarsadvokater ännu inte har avrått henne från detta är för mig en gåta.

Vet inte om det hör hit men Aileen Wuornos blev våldtagen av släkt och familj sedan barnsben. Till slut så tröttnade hon. Hon gick på våldtäktsmän.

Amber har haft utseendet och en bra uppväxt. Hon är minst lika kapabel till att göra samma sak men hon har mer att förlora på det.

Hon är ingen mördare men skadar omgivningen djupt medvetet utan grund. Det är det som är obehagligt. Uppmärksamhetshora, emotionellt ostabil och ingen empati.

Hon tror på sina lögner och hon kommer hålla sig till sin verklighet för resten av livet.
Citera
2022-05-12, 15:17
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Vet inte om det hör hit men Aileen Wuornos blev våldtagen av släkt och familj sedan barnsben. Till slut så tröttnade hon. Hon gick på våldtäktsmän.
Ja, hennes bakgrund var som sagt inte något vidare trevlig. Nu är jag inte vidare inläst på hur en psykopat/sociopat fungerar, men en allmän bild av dessa människor är att de kan fälla tårar, men oftast när de tycker synd om sig själva. Hur 100% det stämmer med verkligheten vet jag tyvärr inte.

Nu sitter ju Amber själv i rätten och tycker synd om sig själv, men klarar inte av att fälla en enda tår hur mycket hon än försöker med hela kroppen. Jag tror absolut inte att Amber är en psykopat/sociopat och därför känns det ännu mer konstigt att hon inte klarar av att skådespela fram endast en pytteliten tår.
Citera
2022-05-12, 15:27
Medlem
Citat:
https://m.youtube.com/watch?v=MFvAn8XbzeY

Citat:
Sen det faktum att Amber heard team har jobbat hårt som fan för att slippa lämna ut hennes foton och meta data till Johnny.
Varför gör man så om man inte har något att dölja? De fick en court order i november 2021 att lämna ut men har ännu inte gjort det.

Mm du har en poäng där, metadata är datum och plats antar jag.

Du verkar tillhöra den vettiga skaran i tråden och kan hantera en nyanserad bild. Man misstänker att vissa inte får ligga här och därför attackerar kvinnor, ihop med lite psykiska problem likt Amber har.

Ska försöka hålla mig uppdaterad kring vittnesmålen även nästa vecka. Kommer ingen utav Ambers vänner tala till hennes fördel.. Om ingen från hennes sida kommer intyga att de sett honom våldsam/eller att de sett skador ser det inte bra ut för henne.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-05-12 kl. 15:49.
Citera
2022-05-12, 15:32
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Ja, hennes bakgrund var som sagt inte något vidare trevlig. Nu är jag inte vidare inläst på hur en psykopat/sociopat fungerar, men en allmän bild av dessa människor är att de kan fälla tårar, men oftast när de tycker synd om sig själva. Hur 100% det stämmer med verkligheten vet jag tyvärr inte.

Nu sitter ju Amber själv i rätten och tycker synd om sig själv, men klarar inte av att fälla en enda tår hur mycket hon än försöker med hela kroppen. Jag tror absolut inte att Amber är en psykopat/sociopat och därför känns det ännu mer konstigt att hon inte klarar av att skådespela fram endast en pytteliten tår.

Tycker det är bisarrt att Amber inte får fram en tår. Det är nånting juryn borde reagera på. Skådespeleriet är inte där. Mimiken är tillgjort. Och så fort nån säger objection så tolkar hon det som att det är regissören som säger cut. Då ”pausar” hon och återgår till sitt naturliga jag.

Amber är lite som ett tomt skal.
Hon har ingenting att vara ledsen för. Det enda hon gjort är att förstöra en familjs liv. Eller tja, inte bara en. Hon misshandlade sönder sin exfru, vilket kommer tas upp i rätten då det fanns ett avtal om att inte prata om deras tidigare relationer. (Hon nämnde Kate Moss.)

Tror det är olika men du har rätt med att det handlar om självömkan.

Vet inte om det är vetenskapligt bevisat men det sägs inom psykologin att det finns en indikation för vad man känner beroende på vilket öga tåren kommer ifrån. Höger är lycka/glädje.
Citera
2022-05-12, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Tycker det är bisarrt att Amber inte får fram en tår. Det är nånting juryn borde reagera på. Skådespeleriet är inte där. Mimiken är tillgjort. Och så fort nån säger objection så tolkar hon det som att det är regissören som säger cut. Då ”pausar” hon och återgår till sitt naturliga jag.

Amber är lite som ett tomt skal.

Om en människa kan vara själlös så lyfter jag fram AH som en stark kandidat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in