2022-05-09, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryfs
Vart får du detta ifrån? Att medierna tar hennes parti håller jag med om, men bland allmänheten så är det tydligt att man tar Depp's parti, och absolut inom vänstern. Självklart finns det några som är på Heards sida men det är försvinnande få och de tas inte på allvar. Det har öppnat upp en viktig diskussion om män som drabbas av våld i hemmet. Heard har på ett väldigt fult sätt utnyttjat metoo-rörelsen för egen vinning och detta är det många som är besvikna på, det drabbar trovärdigheten hos riktiga offer. Som vanligt på Flashback så finns det en halmgubbevänster som man gormar åt som har liten förankring i verkligheten.
Allmänheten verkar ta hans parti. Alla jag talat med och 98% av alla kommentarer på youtube gör det. Men media gör det ännu inte alls i samma utsträckning. Bara att öppna The Guardian, expressen och aftonbladet eller slå på TVn så ser du hur illa det står till.
Citera
2022-05-09, 19:08
Bannlyst
Citat:
Vart får du detta ifrån? Att många medier tar hennes parti håller jag med om, men bland vänsterfolk så är det tydligt att man tar Depp's parti. Självklart finns det några som är på Heards sida men det är försvinnande få och de tas inte på allvar. Det har öppnat upp en viktig diskussion om män som drabbas av våld i hemmet. Heard har på ett väldigt fult sätt utnyttjat metoo-rörelsen för egen vinning och detta är det många som är besvikna på, det drabbar trovärdigheten hos riktiga offer. Som vanligt på Flashback så finns det en halmgubbevänster som man gormar åt som har liten förankring i verkligheten.

Det som diskuteras här är dock artiklar från expressen och aftonbladet och hur dom har vinklat det till Amber Turds fördel.
Men du är bara ytterligare ett vänsterhjon som ska komma in här och diskutera hur vi andra inte ser det vi ser?

Överallt diskuteras Ambers skuld. Utom i våran egen vänstermedia. Den är skattefinansierad. Och ungdomar sitter o läser i det där.

Det är bara ren tur att internet finns, så dom kan få information ifrån en annan sida.
Citera
2022-05-09, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Allmänheten verkar ta hans parti. Alla jag talat med och 98% av alla kommentarer på youtube gör det. Men media gör det ännu inte alls i samma utsträckning. Bara att öppna The Guardian, expressen och aftonbladet eller slå på TVn så ser du hur illa det står till.
Ja, media är ängsliga men de är inte omtyckta av vänstern heller.
Citera
2022-05-09, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreachMode
Det som diskuteras här är dock artiklar från expressen och aftonbladet och hur dom har vinklat det till Amber Turds fördel.
Men du är bara ytterligare ett vänsterhjon som ska komma in här och diskutera hur vi andra inte ser det vi ser?

Överallt diskuteras Ambers skuld. Utom i våran egen vänstermedia.
Jag tar också Depps parti och jag är vänster. Jag syftade på svensk media. Det jag menar är att det inte reflekterar vad faktisk vänster tycker.
Citera
2022-05-09, 19:14
Bannlyst
Citat:
Jag tar också Depps parti och jag är vänster. Jag syftade på svensk media. Det jag menar är att det inte reflekterar vad faktisk vänster tycker.

Men det är det vi sitter här och diskuterar. Vilket är vad du frågar.
Det speglar också hur många på vänster sidan är.

Du sitter nu här och ställer frågan, hur vi kan sitta och argumentera emot det där?

För att det är fel.
Det säger du till o med själv att du förstår, även fast du sitter på vänster sidan.
Citera
2022-05-09, 19:16
Medlem
Citat:
Men det är det vi sitter här och diskuterar. Dom ska inte hålla på sådär..
Det speglar också hur många på vänster sidan är.

DU sitter nu här och frågar oss, hur vi kan sitta och argumentera emot det där?

För att det är fel.
Det säger du till o med själv att du förstår, även fast du sitter på vänster sidan.
Vi kanske talar förbi varandra? Fortsätt för all del att kalla mig vänsterhjon om det får det att pirra till. Jag ifrågasätter inte, jag håller ju med dig om att media vinklar? Vad är problemet? Men att kalla det vänster är barockt, det är allt jag säger.
Citera
2022-05-09, 19:17
Bannlyst
Citat:
Vi kanske talar förbi varandra? Fortsätt för all del att kalla mig vänsterhjon om det får det att pirra till. Jag ifrågasätter inte, jag håller ju med dig om att media vinklar? Vad är problemet? Men att kalla det vänster är barockt, det är allt jag säger.

Det är vänster..

Och har varit vänstervinklat sedan urminnes tider.

Jag är 30 bast. Aftonbladet har alltid varit vänstervinklat.

Vad är frågan. Varför vi sitter här och diskuterar det här?

Därför att problemet existerar?..

Vad är problemet med det?

Är det fördomsfullt, att diskutera hur man vinklar det i vänstermedia?
Senast redigerad av BreachMode 2022-05-09 kl. 19:21.
Citera
2022-05-09, 19:24
Medlem
Citat:
Det är vänster..

Och har varit vänstervinklat sedan urminnes tider.

Jag är 30 bast. Aftonbladet har alltid varit vänstervinklat.

Vad är frågan. Varför vi sitter här och diskuterar det här?

Därför att problemet existerar?..

Vad är problemet med det?
Skulle inte kalla det diskussion, det kräver att man lyssnar på varandra. Aftonbladet är öppet socialdemokratisk, däremot var det längesedan socialdemokrati betydde något. Så som media behandlar detta speglar en väldigt liten del av en ängslig typ av människa, kan man då kalla det vänster om de flesta faktiska vänstermänniskor inte håller med? Ja, det kanske man kan, jag vet inte. Jag är beredd att lyssna på hur det går ihop. Själv identifierar jag mig iallafall inte alls som den sortens vänster.
Citera
2022-05-09, 19:24
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:

Ja jag ser ingen konkret politisk riktning hos de som no-matter-what håller på Heard.

En sak som jag tycker att detta fall belyser är att våra medier ibland saknar förankring i verkligheten.
Citera
2022-05-09, 19:28
Bannlyst
Citat:
Skulle inte kalla det diskussion, det kräver att man lyssnar på varandra. Aftonbladet är öppet socialdemokratisk, däremot var det längesedan socialdemokrati betydde något. Så som media behandlar detta speglar en väldigt liten del av en ängslig typ av människa, kan man då kalla det vänster om de flesta faktiska vänstermänniskor inte håller med? Ja, det kanske man kan, jag vet inte. Jag är beredd att lyssna på hur det går ihop. Själv identifierar jag mig iallafall inte alls som den sortens vänster.

Det är jättebra att du inte gör det. Men det förändrar inte att Aftonbladet är Sveriges mest sålda tidning och den är vänster.

Kan socialdemokraterna inte hantera media och se till att leverera saker som är sant. Då ska dom inte ha någon tillgång till o sälja tidningar alls. Det är nämligen vi som betalar för att dom ska sitta och ljuga.

Det är fel på flera våningar. Klart man ska få sitta här och diskutera det?
Självklart förstår jag ju att det finns en och annan som inte tror på det som står ifrån vänstern med. Men ärligt talat, svårt o se hur det skulle kvitta.

Och dessutom sitter dom inte bara där o skriver skit om Johnny Depp. Utan dom sitter ju o slänger ur sig andra artiklar med.
Senast redigerad av BreachMode 2022-05-09 kl. 19:31.
Citera
2022-05-09, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Ja jag ser ingen konkret politisk riktning hos de som no-matter-what håller på Heard.

En sak som jag tycker att detta fall belyser är att våra medier ibland saknar förankring i verkligheten.

Precis! Detta var en bättre sammanfattning av vad jag menade. Klarsynt.

Citat:
Det är jättebra att du inte gör det. Men det förändrar inte att Aftonbladet är Sveriges mest sålda tidning och den är vänster.

Kan socialdemokraterna inte hantera media och se till att leverera saker som är sant. Då ska dom inte ha någon tillgång till o sälja tidningar alls. Det är nämligen vi som betalar för att dom ska sitta och ljuga.

Jag håller med dig, Aftonbladet är en skittidning. Att det är den mest sålda tidningen i ett övervägande socialdemokratiskt land är inte så konstigt dock, men vi stannar där. För mig får den gärna försvinna.
Citera
2022-05-09, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag har uppfattat det som att de allra flesta rättskunniga menar att det från start är i princip omöjligt för Johnny att vinna själva rättegång. Det är sannolikt att JD redan förstår det så hans drivkraft är nog att få sitt namn så rentvått som möjligt, bland annat för sina barns skull.

Intressant, tack för input. Ska bli spännande att följa resterande dagar och efterdyningarna av det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in