Citat:
Ursprungligen postat av
Cymbaltazzz
Vilket förhållande. De brukade spela in varandras samtal, båda drack och brukade droger, hon brukade kasta saker på honom och det har kommit fram att hon slagit Depp och skadat honom flertal gånger, lämnat bajs i hans säng. Men han är ingen ängel heller. Som sagt missbrukare, man har sett hur han sparkat på skåp och blivit arg på henne när hon filmade honom i smyg, har kallat sina kvinnor (Vanessa P och Amber H) för "cunt" & "fat ass bitch", och smsat att han ville dränka henne och ha sex med hennes brända lik. Amber har tydligen kallat honom för "a fat old man". Om man kollar på bilder från när de var ihop så var han snygg för sin ålder.
Det är svårt att avgöra om allt han vittnat om i vittnesbåset är sant men de vittnesmål jag hört var till hans fördel. Amber å andra sidan verkar spela en roll för juryn, lite som en dålig audition. Det är bara att kolla på hennes ansiktsuttryck genom hela den här rättegången samt hur hon sneglar mycket mot juryn. Kan hon inte klämma fram några tårar ens, hon är ju skådis... De konkreta bevis jag sett från hennes håll är 2 foton. Ett blåmärke på hennes arm samt ett mindre märke under ögat inkl en ev sprucken läpp, sedan är frågan om det är Depp som orsakat det. Men jag tror som många andra att hon hittat på det mesta eller överdriver. De spelade även upp en audio där hon säger att ingen skulle tro honom att han blir "abused".
Vittnesmålet med Depps syster var ibland irriterande, hon lät lika cp som Amber när hon skulle förklara vissa utav sina gamla sms. Erkänn bara att Depp hade problem med missbruk och att du var orolig, men nä det vägrade hon göra. Vittnesmålet från Depps uppenbart påverkade (av droger eller medicin) kvinnliga kompis var även det en flopp. Det som ändå talar för Depp, är att hans tidigare kvinnor berättat att han aldrig varit våldsam mot dem. I ett annat fall jag känner till, där hade mannen varit våldsam mot 3 utav sina ex och två utav exen vittnade till fördel för den tredje kvinnan.
Varför lämnade han inte henne mycket tidigare om det förekom så mycket problem? Det är en legitim fråga som män på flashback brukar köra med när de pratar om kvinnor som blir dåligt behandlade av sina män. Och om man vänder på steken, om det hon berättar hade varit sant, varför lämnade inte Amber honom utan fortsatte förhållandet? Oavsett kön så är det en trist situation att hamna i, både att bli abused men också att bli oskyldigt anklagad för detsamma. Dvs där den största förövaren utav de två spelar offer. Min egna situation var lite liknande Depps historia om än inte i lika stor omfattning. Abused hemma under uppväxten och illa behandlad i ett förhållande, där ens partner höll på med en lättare drog som gjorde honom lättirriterad, kall och aggressiv, och där jag till slut blev tvungen att ringa polisen på mitt ex pga hot och våldsamt beteende. I början av rättegången tyckte jag väldigt synd om Depp, men nu är man mer sansad. De första 1,5 åren var de tydligen lyckliga, too good to be true enligt Depp, undrar varför saker ändrades så och hon förändrades.
Och självklart var en feminist tvungen att dyka upp i tråden och bruka feministisk damage control
Som om de saker Jhonny Depp har gjort kan jämföras med det Heard har gjort, bajs i sängen skall alltså jämföras med att kalla någon för "cunt"?
Vi vet vad ni håller på med, det har pågått länge nu, detta är ingen enskild jändelse det är bland annat så här ni drar nytta av feminism
Hade detta fall ej varit känt för allmänheten så hade ni feminister ej brytt er, ni brukar nu damage control och leker att ni anser att Amber Heard gjort fel och låtsats att systemet ej har varit riggat till er fördel sedan länge, för säkerhets skull tar du också upp att Jhonny "minsann inte är en ängel", något du aldrig hade gjort om förhållandena varit ombytta, då hade du fokuserat på mannen som bajsat i sängen och slagit istället
jag tror inte ni feminister är vare sig chockade över att Amber Heard visar sig vara skyldig eller bryr er om Jhonny Depp eller andra män drabbas av kvinnor som dessa, det är ju detta ni har feminismen till för och det var feminismens påverkan som Amber Heard utnyttjade för att sabba Depps karriär och fixa pengar
Hade hon lyckats och om ni så hade sanningen framför näsan så hade ni likt förbannat använt detta fall i ert feministkampanjande i ren opportunistiskt syfte
Agendan är att ni kvinnor skall vara helt utan vuxet ansvar och få glida runt och kunna nyttja mäns inkomster eller hämnas genom falskanmälda våldtäkter eller misshandlar samt att ni skall kunna bete och klä er precis som ni vill i alla situationer och den ständiga offerstämplen gör att män inte vågar kritisera er på något plan i rädsla att ses som sexistisk mansgris som mansplainar för ett stackars utsatt offer
Jag tror feministerna som applåderade Amber Heards tal för några år sedan var medvetna om att hon ljög och att Depp var oskyldig, men det är liksom irrelevant för det större feministiska syftet