2022-05-06, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det kanske hon har, men hon sitter inte och hittar på allt i sitt vittnesmål. Är hälften av det hon berättar sant så är han ett jävla svin och förtjänar att vara paria. Gravt alkohol- och drogmissbruk blandat med svartsjuka och att se sin karriär och forna status dala ner i ett svart hål är vad som ligger till grund till det hela.
Johnny Depp har säkert gjort många fel också. Men nu handlar ju inte rättegången om vem som varit fullast, mest bråkig, eller mest narcissistisk i relationen. Detta är en stämning där det ska avgöras om Heards artikel, där JD indirekt anklagas för hustrumisshandel, är förtal eller inte. Jag är inte så säker på att JD kan vinna det, men kanske. Dock tycker jag nog att beloppet är galet högt, och det hade ju aldrig blivit aktuellt här i Sverige. Jag vet inte om Johnny är skyldig till något, det tycker jag att en riktig domstol ska avgöra. Inte en folkdomstol på Flashback Forum.
Citera
2022-05-06, 17:18
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag är inte så säker på att JD kan vinna det, men kanske. Dock tycker jag nog att beloppet är galet högt, och det hade ju aldrig blivit aktuellt här i Sverige.

Amber Heard har förstört Johnny Depps liv med sina störda lögner och sjuka beteende. Jag ser beloppet som fullt rimligt.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-06 kl. 17:21.
Citera
2022-05-06, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlpe
Är det bara jag eller är inte svensk media väldigt pro-Amber? Känns som att de inte alls följt rättegången. Sen vet vi ju att media älskar att vinkla men varför till Ambers fördel när det finns tydliga grunder som pekar på att hon är helt psyk och ljuger.
Magkänslan säger väl att mannen är skyldig. I de flesta fallen är det ju så.

Men det som är extra intressant här är att också att fingret sätts på psykisk misshandel från en dold (covert) narcissist - som jag tror att Amber är. Dessa kan vara mycket otäcka och besvärliga och för många är denna personlighetsstörning ett okänt fenomen.

Jag tror att även JD har personlighetsstörning (syndrom) i någon form men det är inget kriminellt att ha det.
Citera
2022-05-06, 17:23
Bannlyst
Citat:
Magkänslan säger väl att mannen är skyldig. I de flesta fallen är det ju så.

Det beror nog mer på din diagnos.

"Im sooorry! But if hear about anyone shitting in someone elses bed. Im going to assume that the one that shits in the bed is the unhinged one.."

- Asmongold

Och angående det här fallet i Svensk media. Så är det väl ganska uppenbart att dom tar det här tillfället att måla upp Johnny Depp som den extremt våldsamma våldtäktsman som alla andra kan förstå o se att han verkligen inte är.
Citera
2022-05-06, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreachMode
Det beror nog mer på din diagnos.

"Im sooorry! But if hear about anyone shitting in someone elses bed. Im going to assume that the one that shits in the bed is the unhinged one.."

- Asmongold
Nej, det är inte min diagnos att misshandel i när relation oftast begås av män. Det är välkända fakta. Är det din diagnos att du är analfabet?

Men jag håller med om citatet. Från det som vi hittills fått reda på verkar det som att Amber Heard är det absolut största problemet här. Men det är inte helt säkerställt ännu - domstolen är inte klar än och vi löser inte frågan genom att tjaffsa på Flashback
Citera
2022-05-06, 17:31
Bannlyst
Citat:
Nej, det är inte min diagnos att misshandel i när relation oftast begås av män. Det är välkända fakta. Är det din diagnos att du är analfabet?

Menade att det är din diagnos som tror att det var han som höll på med psykisk misshandel.

Sorry not sorry. Men resten utav världen verkar rätt överens om att något sånt inte skulle ha hänt.
Citera
2022-05-06, 17:37
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Menade att det är din diagnos som tror att det var han som höll på med psykisk misshandel.

Visst fortsätter du att missförstå Binary nu? Jag tolkar det som att hen inte ger sin egen åsikt om detta fall utan hur det generellt brukar vara, vilket är skillnad.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-06 kl. 17:41.
Citera
2022-05-06, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Visst fortsätter du att missförstå Binary nu? Jag tolkar det som att hen inte ger sin egen åsikt utan hur det generellt brukar vara, vilket är skillnad.

Jag läste inte allt som skrevs tyvärr. Kanske borde gjort det innan jag valde o svara?

Jag kommenterade enbart det där om vad magkänslan råkar säga.
Citera
2022-05-06, 17:42
Medlem
Citat:
Men jag skrev ju också att jag tror att det är Amber Hearst som är värst på den fronten. Jag har lite erfarenhet själv av besvärliga kvinnor och Amber Hearst ger mig fan kalla kårar ibland i hennes uppträdande.

Men det gör ju inte därför Johnny helt oskyldig.
Bara för att han var gift med en galen kvinna.
Han har ju erkänt många fel och oacceptabla beteenden redan, förnekar du det nu eftersom du har valt sida? Töntigt att bara kunna se en sida av problemet. Det är väl inte direkt chockerande ovanligt om en alkohol- och kokain-missbrukande man med taskig barndom flippar och blir våldsam mot sin tjej i ett extremt uppjagat gräl. Att Johnny skulle varit ett helgon i samtliga gräl tror inte jag på. Om det är vad du föreslår.

Men jag sympatiserar mer med JD i dagsläget, baserat på det som hittills är känt för mig. Men det är ju inte klart än.
Citera
2022-05-06, 17:44
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Jag läste inte allt han skrev tyvärr. Kanske borde gjort det?

Jag kommenterade enbart det där om vad magkänslan råkar säga.

Jag är ju inte säker men fick känslan att det var ett missförstånd.
Citera
2022-05-06, 17:46
Så länge hon döms är jag nöjd. Sen kan de punda och slå varandra hur mycket dom vill.
Citera
2022-05-06, 17:47
Bannlyst
Citat:
Men jag skrev ju också att jag tror att det är Amber Hearst som är värst på den fronten. Jag har lite erfarenhet själv av besvärliga kvinnor och Amber Hearst ger mig fan kalla kårar ibland i hennes uppträdande.

Men det gör ju inte därför Johnny helt oskyldig.
Bara för att han var gift med en galen kvinna.
Han har ju erkänt många fel och oacceptabla beteenden redan, förnekar du det nu eftersom du har valt sida? Töntigt att bara kunna se en sida av problemet. Det är väl inte direkt chockerande ovanligt om en alkohol- och kokain-missbrukande man med taskig barndom flippar och blir våldsam mot sin tjej i ett extremt uppjagat gräl. Att Johnny skulle varit ett helgon i samtliga gräl tror inte jag på. Om det är vad du föreslår.

Men jag sympatiserar mer med JD i dagsläget, baserat på det som hittills är känt för mig. Men det är ju inte klart än.

Ja men dåså. Då ber jag om ursäkt. Jag reagerade bara på det där med magkänslan!

Jag läste ett sjukt bra inlägg om det där igår.
Där någon förklarade att vi människor har en inbyggd känsla utav empati som fungerar som kompass. Så när vi ser någon gråta på riktigt så känner vi medlidande för det. Men eftersom att alla bara kände cringe igår när hon satt där och grät, så är det bara för att hon låtsades gråta.

Bara att vi känner det där cringe är en förklaring till på hur jävla fake det faktiskt var.

Så magkänslan borde ju säga att här är det någonting som är som det absolut inte ska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in