Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-09, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opoq101
AH behöver vård, betala $50M och ge en officiell ursäkt till Depp. Alla fattar att hon ljugit i alla år, frågan är bara om juryn ser det.

Jag lider med juryn som tvingas uthärda allt av hennes desperata överspel, kamp med tårkanalerna och hennes advokaters tramsande inklusive protester mot sina egna frågor.
Citera
2022-05-09, 16:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Hela internet verkar vara fullt av Depp vs Heard.

Jag vet knappt vem Depp är, och har aldrig hört talas om Heard tidigare.

Kan någon förklara på max tre rader varför jag skulle bry mig, som alla andra verkar göra?
Det speciella här är att allmänheten får en djup inblick i en speciell, men tyvärr inte helt ovanlig galenskap i form av otrygg, manipulativ, konfliktsökande narcissism/borderline. Många drabbas av dessa typer, men i allmänhet brukar det viftas bort som att "hen har bara häftigt temperament". Jag tycker det är intressanta att följa hur det här hanteras av allmänhet, media,domstolen/advokaterna, extremfeminismen, m.fl och på sikt, vad kan göras av samhället, psykvården, polisen, skolan osv. Behöver vi t.ex lära oss att bättre känna igen och beivra psykisk misshandel. Förstå att våld i nära relationer är större och mer nyanserat än att några fulla gubbar ibland slår sina fruar och att män är djur.
Citera
2022-05-09, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det speciella här är att allmänheten får en djup inblick i en speciell, men tyvärr inte helt ovanlig galenskap i form av otrygg, manipulativ, konfliktsökande narcissism/borderline. Många drabbas av dessa typer, men i allmänhet brukar det viftas bort som att "hen har bara häftigt temperament". Jag tycker det är intressanta att följa hur det här hanteras av allmänhet, media,domstolen/advokaterna, extremfeminismen, m.fl och på sikt, vad kan göras av samhället, psykvården, polisen, skolan osv. Behöver vi t.ex lära oss att bättre känna igen och beivra psykisk misshandel. Förstå att våld i nära relationer är större och mer nyanserat än att några fulla gubbar ibland slår sina fruar och att män är djur.

Jag håller med i allt. Det blir intressant att observera de långsiktiga effekterna av fallet Amber Heard.
Citera
2022-05-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
100% korrekt. Amber Heard är nazi-feministernas värsta mardröm. AH är ett levande bevis på att alla kvinnor inte alltid talar sanning i konflikt mot en man vilket varit en ledande tes i deras teoribildning. Alla som har upplevt psykiskt/fysiskt våld i relationer känner ett djupt obehag och en söndertrasad rättskänsla inför blotta anblicken av detta monster och en förtvivlan över att pressen fortfarande envisas med att försvara henne.

Varför skyddar pressen henne kan man fråga sig. När det gäller mainstream vänstermedia är svaret självklart, de har sedan länge tagit nazi-feministernas parti. Men det är svårare att förstå varför förment konservativa medier som exempelvis New York Post också gör detta. Ta t ex denna fasansfulla artikel av Maureen Callahan: https://nypost.com/2022/05/04/amber-heards-riveting-testimony-took-apart-the-johnny-deep-myth/ (I ärlighetens namn har New York Post en del mer balanserade artiklar om temat.) Eller lyssna på denna podcast där konservativa Megyn Kelly tar miss Heards parti https://www.youtube.com/watch?v=UaeRld8MrFE&ab_channel=MegynKelly

Enligt youtubern AsmongoldTV https://www.youtube.com/watch?v=Y-b34cQUc8E&ab_channel=AsmongoldTV
har New York Post (som förövrigt har samma ägare som the Sun som Depp tidigare stämde) t o m fotoshoppat tårar till det tårlösa ansikte AH pressade fram i sitt vittnesmål.
Senast redigerad av TomSowell 2022-05-09 kl. 17:41.
Citera
2022-05-09, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag lider med juryn som tvingas uthärda allt av hennes desperata överspel, kamp med tårkanalerna och hennes advokaters tramsande inklusive protester mot sina egna frågor.
Jag är mer oroad över att juryn skall frikänna än att de lider. Är de woke är hon definitionsmässigt redan frikänd. Dessutom är det mkt svårt att vinna förtalsmål.
Citera
2022-05-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Jag är mer oroad över att juryn skall frikänna än att de lider. Är de woke är hon definitionsmässigt redan frikänd. Dessutom är det mkt svårt att vinna förtalsmål.

Ja jag har sett att det finns väldigt låga förväntningar på fällande dom för Amber Heard. Desto större jordbävning om det faktiskt sker.
Citera
2022-05-09, 18:18
Medlem
Citat:
Jag håller med i allt. Det blir intressant att observera de långsiktiga effekterna av fallet Amber Heard.

Förhoppningsvis att mentoo startar upp och blir livskraftig. Och nu med mobiler så underlättar det förstås när man kan skapa bevis på vad man utsätts för.
Citera
2022-05-09, 18:34
Medlem
Citat:

Är inte själv särskilt insatt i fallet men har ju förstått att det är en väldigt uppmärksammad rättegång. Hur lång tid är det kvar på den och har några kunniga jurister kommenterat i exempelvis social media och gjort prediktioner om vad utfallet kan bli?
Citera
2022-05-09, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Är inte själv särskilt insatt i fallet men har ju förstått att det är en väldigt uppmärksammad rättegång. Hur lång tid är det kvar på den och har några kunniga jurister kommenterat i exempelvis social media och gjort prediktioner om vad utfallet kan bli?

Från toppen av huvudet har jag för mig att rättegången är 5-6 veckor och det jag är säker på är att det är paus denna vecka.
Citera
2022-05-09, 18:45
Medlem
Citat:
Från toppen av huvudet har jag för mig att rättegången är 5-6 veckor och det jag är säker på är att det är paus denna vecka.

Tack, hittade det själv nu att den avslutas den 19 maj men att därefter ska juryn överlägga vilket kan ta allt från några timmar till dagar. Kanske lite onödigt att fråga när det var så lätt att själv ta reda på. Det jag främst undrar är hur en tänkbar prognos ser ifrån de som är juridiskt kunniga, vartåt det lutar?
Citera
2022-05-09, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Tack, hittade det själv nu att den avslutas den 19 maj men att därefter ska juryn överlägga vilket kan ta allt från några timmar till dagar. Kanske lite onödigt att fråga när det var så lätt att själv ta reda på. Det jag främst undrar är hur en tänkbar prognos ser ifrån de som är juridiskt kunniga, vartåt det lutar?

Jag har uppfattat det som att de allra flesta rättskunniga menar att det från start är i princip omöjligt för Johnny att vinna själva rättegång. Det är sannolikt att JD redan förstår det så hans drivkraft är nog att få sitt namn så rentvått som möjligt, bland annat för sina barns skull.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-09 kl. 19:05.
Citera
2022-05-09, 19:04
Medlem
Citat:
Varför skyddar pressen henne kan man fråga sig. När det gäller mainstream vänstermedia är svaret självklart, de har sedan länge tagit nazi-feministernas parti.
Vart får du detta ifrån? Att många medier tar hennes parti håller jag med om, men bland vänsterfolk så är det tydligt att man tar Depps parti. Självklart finns det några som är på Heards sida men det är försvinnande få och de tas inte på allvar. Det har öppnat upp en viktig diskussion om män som drabbas av våld i hemmet. Heard har på ett väldigt fult sätt utnyttjat metoo-rörelsen för egen vinning och detta är det många som är besvikna på, det drabbar trovärdigheten hos riktiga offer. Som vanligt på Flashback så finns det en halmgubbevänster som man gormar åt som har liten förankring i verkligheten.
Senast redigerad av ryfs 2022-05-09 kl. 19:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in