2022-05-07, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Avgörande, enligt Depps vittnesmål, är att han vill ge sina barn upprättelse (då de farit väldigt illa av ryktesspridningen).

E. Fortsätter rättegången idag eller blir det uppehåll? Noterade någonstans att de skulle göra ett uppehåll i fem dagar, men inte när.

Han har varit en frånvarande, missbrukande pappa till sina barn under hela deras uppväxt. Han har varit otrogen gentemot sina barns mamma. Han har kallat sina barns mamma för utpressaren, fitta och manipulatör.

Men det är först då när pengarflödet sinar som han vill ge sina barn en upprättelse.

Som om hans barn inte skulle ha farit illa under alla dessa år som han inte ha tagit ansvar, inte slutat med drogerna och inte tagit sin föräldraroll på allvar.

Barnen är lojala gentemot sina föräldrar gentemot en utomstående så det är inget under att de "ställer upp" när det krävs. Särskilt när stora summor är inblandade.

Men de var också lojala gentemot sin mamma genom att inte delta i JD:s bröllop med Amber och det behövde inte vara tecken på att de var "manipulerade av mamman" utan att de själva kunde dra slutsatsen vem som hade agerat kränkande i samband med separationen.
Citera
2022-05-07, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Låter som feministisk damage control från din sida
Du missförstår mig. Jag håller på JD och tror på psykologen som satte diagnosen borderline på AH. Men det intressanta för samhället i längden är väl inte vilken sida du eller jag är på, utan vilka lärdomar kan vi dra av detta. Hur upptäcker vi och hur bör vi hantera människor som AH. Privat i våra liv men även juridiskt. T. ex. Kan vi använda experters utlåtande om kroppsspråk som bevisning mot lögnare, osv.
Citera
2022-05-07, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Johnnys advokat team kör ju över Amber. När är allt klart egentligen?
Jag har hört 6 veckor. Pågått i 2 veckor så ca 4 veckor till. Nu är det en veckas paus. Det kan man förstå, att alla behöver en paus nu.
Citera
2022-05-07, 13:34
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosse.gote48
Wow.. Har ni läst SVT’s artikel angående rättegången? Dem skriver bara om Ambers upplevelser, ingenting om det negativa som kommit fram om henne. Ingenting om Depps upplevelser.
Övrig media är likadant. Har du missat vad Skvallerpressen och Aftonblaskan skrivit? Skamlös journalistik som nått ny botten.
Citera
2022-05-07, 15:23
Medlem
Jag tror att Johnny vet att han inte kommer vinna detta case, alltså att han kommer få 50mille i skadestånd av Amber. Jag tror att han gör allt detta bara för att avslöja vilken psykopat hon är, hur mycket hon ljuger.
Med tanke på hur mycket som är lögn än så länge, så börjar jag fan tro att Amber ljuger till 100%. Går inte att lita på ett enda ord som kommer ur munnen på den kvinnan.
Fatta då ändå hur mycket pengar han är villig att lägga på sitt lawyer team etc, som va tvungna att kämpa med näbbar och klor för att få detta livesänt. Allt detta bara för upprättelse, blir så förbannad på media att de inte ens är lite skeptiska till Amber, jag hoppas att msm dör ut en vacker dag då de inte tjänar något annat intresse än att skapa den världsbild de vill st du ska se.
Citera
2022-05-07, 16:40
Medlem
GormDenGamles avatar
Rachel Chukri på Sydsvenskan hatar män, ser ned på folk som stödjer Depp och anser att de är dumma och utan kompetens. Och hon har bättre kompetens inom film än den gemene människan..

Citat:
Rättegången i Fairfax, Virginia – som direktsänds på Youtube av flera nyhetssajter – behandlas till stora delar som en slapstick-show där Johnny Depp är den lysande stjärnan.
Citat:
På Tiktok har hashtaggen som stödjer Depp – #justiceforjohnnydepp – visats 7,5 miljarder gånger.
Låt mig upprepa siffran: 7,5 miljarder.
Hashtaggen som stödjer Amber Heard har jämförelsevis ynka 25 miljoner visningar.
Citat:
Det är inget mindre än en feministisk mardröm. I korthet kan reaktionerna i sociala medier sammanfattas med att Johnny Depp inte kan vara en hustrumisshandlare eftersom han är snygg, rolig och skicklig på att desarmera frågor om sitt intensiva intag av droger och alkohol under förhållandet. Internet är nedlusat med hans ”greatest hits” från rättegången.
Citat:
Det är ett faktum att Johnny Depp inte har imponerat rejält på filmduken sedan ”Donnie Brasco” 1997 och den kitschiga Hunter S Thompson-hyllningen ”Fear and loathing in Las Vegas” 1998. Ironiskt nog verkar hans skådespelartalang ha väckts till liv under rättegången där hans vittnesmål pågick i flera dagar.
Citat:
Med emfas har han hävdat att Amber Heard misshandlade honom regelbundet, inte tvärtom. Han har redogjort för alla hennes slag, och hur hon slängde en flaska mot honom så att skärvorna skar av toppen på ett av hans fingrar.
Själv ska han – helgonlikt – aldrig ha måttat ett slag mot henne. Även hans kropp skildras som ett medicinskt under eftersom hans tidigare intag av tabletter bara gjorde honom ”normal”, inte hög.
Citat:
Men det finns ett stort problem med att hans version lägger sig som en bombmatta över sociala medier: De flitiga Depp-fansen saknar grundläggande kunskap om hur våld i hemmet ser ut. De verkar ha svårt att tro att attraktiva män kan slå. Och att kvinnor som blir slagna också kan slå tillbaka. De köper Depps lättvindiga uttalande om att Amber Heard skulle ha lämnat förhållandet om det var så illa, trots att det är belagt att otaliga kvinnor stannar kvar länge i våldsamma relationer.
Citat:
Men gång på gång har han brustit ut i skratt och munhuggits muntert med exfruns advokater.
Exfrun har däremot tvingats behålla sitt stenansikte under stora delar av rättegången. Hon kan inte unna sig lyxen att skratta, eftersom Depps fans garanterat skulle använda det mot henne. En slagen kvinna ler inte.
Citat:
Men det är en tragedi när en rättstvist förvandlas till en popularitetstävling. När en kändis utropas till hjälte för att han garvar åt grova anklagelser. När en internationell mobb tror att en kvinna inte kan ha blivit slagen eftersom hon misstänkts ha skitit i den äktenskapliga sängen.

https://www.sydsvenskan.se/2022-05-0...istisk-mardrom
Senast redigerad av GormDenGamle 2022-05-07 kl. 16:49.
Citera
2022-05-07, 16:46
Medlem
Hon snyter sig lite bakvänt. Hon sätter näsduken på näsan och så drar hon inåt och så tar hon bort näsduken och drar inåt igen. Har sett några klipp på detta, men sitter hon verkligen i en rättegång och drar in saker i näsan?
Citera
2022-05-07, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Hon snyter sig lite bakvänt. Hon sätter näsduken på näsan och så drar hon inåt och så tar hon bort näsduken och drar inåt igen. Har sett några klipp på detta, men sitter hon verkligen i en rättegång och drar in saker i näsan?
Hon snyter sig it ens, hon låtsas att hon gör det och bara drar pappret fort över fejset lol.
Citera
2022-05-07, 17:40
Bannlyst
Ska inte spamma sönder tråden, men jag skrev det här och länkade i natt.

Citat:
Om någon fortfarande vill fantisera om hur han drog nere henne på golvet, fram o tillbaka, över glassplitter om och om igen.. Och sedan avslutar med att våldta henne med en flaska.. Så finns det ett klipp nu på hur dom går runt och letar efter fingret efter våldtäkten "var". https://www.youtube.com/watch?v=Lsd0FrQGPyg&t=146s

Och sen slog det mig. Depp har inte någon möjlighet att använda sig av det där klippet i rättssalen just för att det råkar vara bandat med några utomstående med. Då får man inte använda det som bevis.
Fröken Turd visste att den personen inte fick vara med. Och utnyttjade det som att han satt på alla hemligheter..
Det är fan läskigt o veta att lagar är så dåligt utstuderade, att det som skulle kunna användas som fällande bevis och klubba igenom något som hörsägen direkt inte ens ska kunna få vara med..

Det är bara tur att Depps advokater och alla han har tagit fram har varit deras elit.
Citera
2022-05-07, 17:46
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
Hon sa att det var krossat glas över hela golvet och att hon var naken och halkade runt och Johnny misshandlade henne... men kom ihåg, finns inga bevis på skador på henne alls från någon läkare eller någonting.

Skulle hon halka runt där naken i glas, så hade hon minst skurit sig på fötterna...

Samt återigen, hon fäller inga fucking tårar!!! Tom jag själv skulle kunna få ut mer tårar genom att tänka på min hund som dog eller något.. Det är så märkligt...

Men det är så synd om Johnny, det måste vara fruktansvärt att sitta där.

Samt återigen, Johhny han berättade INTE sådana här saker, han berättade bara om händelser det fanns bevis till. Här finns det INGENTING!!!!

Sen är det så, för Amber handlar detta om 500 miljoner kronor hon kan få betala. Så hon kämpar la för sitt lov för att pussla ihop allt nu med vad som sades innan.

Det jag tror är sant är att Johhny var svartsjuk, men resten är sinnessjukt krydd!

Hon har spelat in och tagit bilder på så mycket skit, då hade hon direkt tagit kort på alla dessa skader hon fått, som hon snackar om. Alla kläder som slets sönder tex, finns ite bevis på något sådant.
Dagen efter hon skulle ha slagits blodig och allt vad det var var de båda på gala, hon i en urringad klänning med naken rygg, inte ett märke på kroppen. Däremot finns foton på Johnny med blånat öga och ansiktssvullnad.

Hela denna defamation trial är förövrigt katastrof. Heards legal team frågar vittnen saker som "hur tog hon det då, hur kände hon sig då" etc. Sånt som bara borde ha besvarats med "Jag vet inte, jag är inte hennes doktor".

Hon kämpar för sitt liv i Hollywood. Depp kämpar för sitt liv tillbaka!
Citera
2022-05-07, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreachMode
Ska inte spamma sönder tråden, men jag skrev det här och länkade i natt.

Och sen slog det mig. Depp har inte någon möjlighet att använda sig av det där klippet i rättssalen just för att det råkar vara bandat med några utomstående med. Då får man inte använda det som bevis.
Fröken Turd visste att den personen inte fick vara med. Och utnyttjade det som att han satt på alla hemligheter..
Det är fan läskigt o veta att lagar är så dåligt utstuderade, att det som skulle kunna användas som fällande bevis och klubba igenom något som hörsägen direkt inte ens ska kunna få vara med..

Det är bara tur att Depps advokater och alla han har tagit fram har varit deras elit.
Sjukt som fan, tänkt på det efter jag hört klippet. Att hon sitter och ljuger sig blå, sen finns egentligen bevis där hon erkänner att hon skadat Johnny och är rädd att han ska lämna henne efter det har hänt. Liksom en 360frpn hennes historia. Blir så äcklad av denna Amber, jag hoppas hon råkar ut för riktig DA i framtiden för det är vad hennes karma förtjänar.
Citera
2022-05-07, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Sjukt som fan, tänkt på det efter jag hört klippet. Att hon sitter och ljuger sig blå, sen finns egentligen bevis där hon erkänner att hon skadat Johnny och är rädd att han ska lämna henne efter det har hänt. Liksom en 360frpn hennes historia. Blir så äcklad av denna Amber, jag hoppas hon råkar ut för riktig DA i framtiden för det är vad hennes karma förtjänar.

Jag säger som en pirat skulle sagt. Aye!

Jag tror Depp sitter säkert. Mer obehagligt är det för en annan som inte sitter med samma experter eller lika stor summa med pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in