2022-05-17, 12:40
Medlem
Laureths avatar
"Sanningen är aldrig särskilt viktig"
"Sanningen spelar inte heller någon större roll"
"Kvinnor blir skrämda till tystnad nu"
Blir man skrämd till tystnad så är det ju för att man ljuger i sådant fall -.-
Men tänk dig då hur det är, och har varit för männen i alla dessa år som automatiskt blivit dömda av samhället, oavsett utfall i rätten.

"När kamerorna stängs av ska Heard, numera betraktad som internationell psykhäxa, fortsätta leva sitt liv."
"Det är den verkliga tragiken." Misshandel och att kapa andras fingrar är bara tjafs.

Så låter det alltså när en man är offret. Brukar man oja sig över våldtäktsmäns/hustrumisshandlares fortsatta liv?
Citera
2022-05-17, 12:54
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Så den gode CW är alltså en galenpanna som misshandlar män?
https://www.expressen.se/kultur/jag-...rd-gar-igenom/
Hon är narcissist och mytoman, vilket Heard också är.
Citera
2022-05-17, 12:58
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Publicerad 15 maj, iofs. Dålig tajming på den skribenten. Men det ska bli riktigt intressant att följa om Aftonbladet svänger eller åtminstone tolererar en annan uppfattning än den extemfeministiska, senare i veckan, eller inte.
Medias kampanj mot Johnny Depp har pågått i åratal och den har intensifierats rejält ju längre denna rättegång pågått. Mycket naivt att tro att de plötsligt skulle ta ner sig på jorden.
Citera
2022-05-17, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
AH lät nästan trovärdig där i början efter att ha tonat ner sitt teatraliska tramsande rejält. Men när gaslightandet höll på som värst tappade hon masken alltmer för att tillslut tappa det helt med sitt desperata skylla allt i från sig-utspel. Hon kokade över inombords när korsförhöret stack hål på hennes lögner, en efter en.

Advokaten var riktigt savage och hennes "jag frågade inte" när AH svamlade loss var fan episkt!😆

Ser fram emot dagens fortsatta korsförhör av AH, det är riktigt tillfredsställande att se en narcissistisk förövare bli exponerad i en rättssal inför hela världen.
Jag gjorde samma analys. Hon lyckades behålla lugnet efter ett tag. Och så blev hon ju förorättad.

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Även om Depp förlorar målet så tror jag att Amber har kört sin karriär i botten.
Det har hon gjort. Hon är persona non grata nu efter sina utspel. Han är ju så mycket mer känd och duktig skådis så han kan återhämta sig till stor del.
Senast redigerad av sommarbukett 2022-05-17 kl. 13:30.
Citera
2022-05-17, 13:13
Medlem
Naknekejsarens avatar
Media gör bort sig, de kan knappt rapportera bevismaterialen och sitter och radar upp konspirationsteorier om varför internet står på Johnnys sida.

Inte ens audioklippen tar de med, men visst tar de upp videoklipp där en leende Amber Heard filmar Depp när han slår på hyllor dagen då han förlorade 600 miljoner dollar.
Citera
2022-05-17, 13:13
Medlem
Tror inte samhället har nått den nivå att det kan bli en fällande dom för förtal (dvs utslag till Depps fördel).
Detta helt oavsett hur osannolik hennes historia framstår.
Citera
2022-05-17, 13:44
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Hockney
Cherry picking. Vad det var för avföring var viktigt ansåg du då det indikerar om AH är väldigt störd eller inte. Går då att hävda att sminket också är en viktig detalj eftersom det använts för att dölja svåra skador/fejka skador, eller inte, vilket också är stört.

Nu tror jag inte du förstod mig rätt. Om Amber Heard lyckats sminka bort skador är mycket riktigt viktigt i rättegången och så sett är frågan om sminket inte bara en detalj utan mycket viktigt.

Det som inte är viktigt är om fabrikatet på sminket var rätt. Förstår jag rätt höll Heards advokat upp smink och påstod att det var den sortens smink Heard använde. Det visade sig då att det fabrikatet inte fanns vid tidpunkten.

Här kan vad som helst hänt. Det kan vara advokaten som inte tog rätt smink eller något annat missförstånd. Det fanns inget att tjäna för Heardsidan att ta fel smink medvetet. Fabrikatet på sminket var inget som gynnade deras försvar. Det är därför en oviktig detalj som Deppsidan tog chansen att anmärka på, och det gjorde de väl rätt i, men viktigt är det knappast.

Citat:
Vet inte vilka dessa fans är som du nämner eller vad de har gjort eller gör. Vet bara att om man har varit utsatt och befunnit sig i en partnerrelation där personlighetsstörningar varit förekommande så är AH:s beteende i rättssalen och ordsallad på vissa inspelningar väldigt, väldigt triggande. JD är en missbrukare som självmedicinerar och detta har förmodligen förvärrats när de befann sig i en parrelation.

Säkert, och jag menar att jag får intrycket av att det var en mycket destruktiv relation för båda parter och att Heard inte var oskyldig till sakernas tillstånd och själv erkänt att hon slängt saker på Depp och slagit till honom, dvs använt våld. Det jag skiljer mig från de som försvarar Depp är att jag finner det helt plausibelt med tanke på hans tillstånd och det beteende han visat upp som är klart aggressivt att han också slagit Heard, om än kanske inte så hårt Heard vill ha det till och utsatt henne för sexuella övergrepp. Jag tror inte på idén om ett hoax för att främja karriären och avser att det är mer än troligt att Depp i stort är skyldig till det Heard anser och berättat för sin terapeut om och din syster och vännen Pennington.

Men jag är givetvis inte säker på det eftersom jag till skillnad från alla självutnämnda experter inte kan se på folk vad som hänt och jag hade tyckt att Depp skulle frikännas om han var åtalad. Han kan vara oskyldig. Men nu är det ju inte vad rättegången handlar om.

Citat:
Båda är skyldiga till grova handlingar men frågan är om AH har blivit utsatt på det sätt hon beskriver och om hennes op-ed orsakade JD:s uteblivna arbetstillfällen och inkomster. Förmodligen så i kölvattnet av metoo där falskt blandades med sant av bara farten. Tyvärr.

Utgången av rättegången får vi ju se. Depps advokater har gjort ett bra arbete och framställt Heard i dålig dager och hennes mindre tilltalande sidor är uppenbara. Men hennes vittnen återstår och de kommer att ändra bilden till hennes fördel, hur mycket återstår att se. Men de hade stor betydelse för utslaget i Storbritannien och min förmodan är att de kommer att påverka juryn även här.

För den som lutar åt Depps oskuld framstår tydligen Hoaxteorin och idén att det trots att det var Heard som framförde att hon blivit utsatt för våld, fick till ett domstolsbeslut om att Depp skulle hålla sig borta och skiljde sig från honom egentligen var Heard som var förövaren trovärdig

Den är i själva verket spekulativ och långsökt i ljuset av andra fall av våld inom förhållande och domstolar är generellt nog mindre benägna att köpa det än opinioner på nätet.
Citera
2022-05-17, 13:49
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Tror inte samhället har nått den nivå att det kan bli en fällande dom för förtal (dvs utslag till Depps fördel).
Detta helt oavsett hur osannolik hennes historia framstår.

Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Ambers advokater, Rottenborn och Elaine Bredehoft, har i tidigare förhör med Heard sagt att hon använde sig av Milani Cosmetics Conceal + Perfect All-in-One Correcting Kit för att dölja sina blåmärken. Milani Cosmetics dementerade att deras correcting kit kan ha används då denna produkt lanserades december 2017, skilsmässan ägde rum maj 2016. Milani vill helt enkelt inte förknippas med Amber Heard, själv tror jag det var ett strategiskt försök av Heard att få bli Milanis ansikte utåt. Tyvärr sket det sig som så mycket annat gör för giriga lögnare.

Vi får se om Depps sida replikerar på detta i sitt korsförhör. Hoppas, hoppas!

Jag har fortfarande svårt att se att detta är viktigt. Menar man att just det sminket är så mycket effektivare än smink som fanns vid tidpunkten så att det på ett helt annat sätt än tidigare produkter som fanns 2016 hade dolt blåmärken och skavanker?
Citera
2022-05-17, 13:54
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det visar hennes karaktär att hon är kapabel till att ljuga. Och verkar inte ha några problem att ljuga under ed.

Ja, det stämmer och det var förstås riktigt av Depps advokater att visa och en förlust för försvaret. Men det är skillnad på att ljuga om saker och ting och att hitta på en hel historia om misshandel och sexuella övergrepp för att främja sin karriär. Jag menade inte att det var oviktigt, men det var rätt sömnigt att följa.
Citera
2022-05-17, 14:12
Medlem
LeCastles avatar
Amber Heard’s cross-examination highlights of day one.
https://youtu.be/02hSDh4hSpA

Ca 9 min. lång. Den häxan är helt otrolig.
Den som tvivlar på hennes karaktär och om vem det är som ligger bakom allt måste ha en skruv lös.
Citera
2022-05-17, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Den som tvivlar på hennes karaktär och om vem det är som ligger bakom allt måste ha en skruv lös.

Och/eller struntar i att följa rättegången, och benämner det lilla som hen sett som tråkigt och inte värt att följa, men ändå låtsas-expert-troll-ordbajsar om fallet.
Citera
2022-05-17, 14:25
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Och/eller struntar i att följa rättegången, och benämner det lilla som hen sett som tråkigt och inte värt att följa, men ändå låtsas-expert-troll-ordbajsar om fallet.

Hen är förstås skild/singel och en aning toxisk själv!
Vet du när korsförhör del 2 börjar idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in