2022-05-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Säger bara +1 till allt det där.
Är fascinerande egentligen hur någon kan sitta som Amber och ljuga på det sättet hon gör. Även då det finns bevis för att hennes historia är bullshit. Ska bli spännande att se hur detta utvecklas. Förstår ju att troligtvis kommer inte JD att vinna, inte AH heller för den delen
Men det är sorgligt hur media beteer sig tycker jag, de väljer att okritiskt satsa på Amber utan att ens någonsin vara objektiva i sin rapportering. Jag har fan asvky för msm alltså.

Jag tror att hon är så pass störd att hon inte riktigt förstår att hon ljuger själv. Hon känner sig så drabbad att hon anser sig ha rätt till sina känslomässiga referat av olika händelser. Vad som faktiskt hände är inte viktigt. Hon minns det lika lite som du minns vad du åt till middag en tisdag för ett år sedan. Hon minns bara hur hon kände, hur drabbad hon var. Nu byggs en historia på det. Många blir lurade här; det finns ju en viss grad av genuint känslouttryck.

Merparten av media kommer att jacka in i #MeToo/PK och då är kvinnan alltid offret. Jag hoppas ändå att det här fallet kan bli en vändpunkt. Där det börjar bli allmänt accepterat inom "PK" att kvinnliga individer också kan vara jävligt elaka och problematiska.
Citera
2022-05-06, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary

Jag tror att hon är så pass störd att hon inte riktigt förstår att hon ljuger själv. Hon känner sig så drabbad att hon anser sig ha rätt till sina känslomässiga referat av olika händelser. Vad som faktiskt hände är inte viktigt. Hon minns det lika lite som du minns vad du åt till middag en tisdag för ett år sedan. Hon minns bara hur hon kände, hur drabbad hon var. Nu byggs en historia på det. Många blir lurade här; det finns ju en viss grad av genuint känslouttryck.

Merparten av media kommer att jacka in i #MeToo/PK och då är kvinnan alltid offret. Jag hoppas ändå att det här fallet kan bli en vändpunkt. Där det börjar bli allmänt accepterat inom "PK" att kvinnliga individer också kan vara jävligt elaka och problematiska.
Yeah känner det också, eller typ att hon tror att hon är mycket bättre skådespelerska än vad hon är. Att liksom detta är en roll som kan ge henne 100mille, eller åtminstone inte behöva betala 50mille. Hon går ju allll in asså, känns som otroligt narcissistiskt . Därför tror jag hon berättar fort, men så mång ahistorier som möjligt. För att liksom göra att folk tror att det inte är möjligt att ljuga så mycket för en kvinno av hennes rang. Sen klämmer hon in då hon "gråter" för att göra det mer trovärdigt.
Asså där när honn call out jonnht directly, kollar han i ögonen och säger att du pullade mig med en flaska flera gånger. Det är det sjukaste ögonblicket i hela rättegången. Både jag å tjejen satt helt häpna haha!
Senast redigerad av Ekronwo 2022-05-06 kl. 20:16.
Citera
2022-05-06, 20:10
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Nej, det är inte min diagnos att misshandel i när relation oftast begås av män. Det är välkända fakta. Är det din diagnos att du är analfabet?

Men jag håller med om citatet. Från det som vi hittills fått reda på verkar det som att Amber Heard är det absolut största problemet här. Men det är inte helt säkerställt ännu - domstolen är inte klar än och vi löser inte frågan genom att tjaffsa på Flashback

Kvinnor som misshandlar män (även fysiskt) är tabu och den man som går till polisen för att anmäla blir ofta förlöjligad. Jag tror det handlar om 50/50, men eftersom det är stigmatiserat är det fördolt.
Dödligt fysiskt våld där män är förövare är överrepresenterade av den enkla anledningen att män är starkare.

https://www.helpguide.org/articles/a...ing-abused.htm

Citat:
Få män anmäler
Tabu och rädsla för att inte bli trodd kan göra att våldsutsatta män inte anmäler det våld de utsatts för. Enligt Brottsförebyggande rådets kartläggning från 2009 har män som blivit utsatta för våld i nära relationer betydligt lägre förtroende för rättsväsendet, både jämfört med kvinnor med samma erfarenheter och med män som blivit utsatta för annan typ av våld. Våldsutsatta män känner sig också oftare sämre bemötta av polis än vad kvinnor gör.
https://www.nck.uu.se/kunskapsbanken...ra-relationer/
Senast redigerad av skoputs 2022-05-06 kl. 20:19.
Citera
2022-05-06, 20:24
Medlem
Lova33s avatar
Amber Heard är definitivt inget offer, hon är en empatilös och galen förövare och hennes misshandel av offret Johnny Depp fortgår i rättssalen mitt framför våra ögon.

Hon sitter där i vittnesbåset med huvudet högt (narcissistiskt), tittar ofta på Depp (kontrollerande) och är helt jävla död i blicken (känslolös).
Hon försöker pressa fram känslor genom ansiktsuttryck och röstläge men det skaver något otroligt mycket, känns helt "off".

Johnny Depp däremot har huvudet sänkt, undviker ögonkontakt med sin förövare och har ett genuint kroppsspråk och röstläge.
Citera
2022-05-06, 20:31
Medlem
bosse.gote48s avatar
Wow.. Har ni läst SVT’s artikel angående rättegången? Dem skriver bara om Ambers upplevelser, ingenting om det negativa som kommit fram om henne. Ingenting om Depps upplevelser.
Citera
2022-05-06, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Amber Heard är definitivt inget offer, hon är en empatilös och galen förövare och hennes misshandel av offret Johnny Depp fortgår i rättssalen mitt framför våra ögon.

Hon sitter där i vittnesbåset med huvudet högt (narcissistiskt), tittar ofta på Depp (kontrollerande) och är helt jävla död i blicken (känslolös).
Hon försöker pressa fram känslor genom ansiktsuttryck och röstläge men det skaver något otroligt mycket, känns helt "off".

Johnny Depp däremot har huvudet sänkt, undviker ögonkontakt med sin förövare och har ett genuint kroppsspråk och röstläge.
Jag håller med dig. Men vad innebär detta psykiatriskt för Amber Heard och för andra?

Hon är ju inte frisk, så klart.

Jag vill avancera debatten från "vem som är dummast" till hur (eller ens.. om) vi kan bota dessa störningar.
Citera
2022-05-06, 20:55
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosse.gote48
Wow.. Har ni läst SVT’s artikel angående rättegången? Dem skriver bara om Ambers upplevelser, ingenting om det negativa som kommit fram om henne. Ingenting om Depps upplevelser.

Är du förvånad över att smutset på SVT skriver vinklade artiklar? borde kunna gå att anmäla till EU domstol att man tvingas betala för statlig propaganda...
Citera
2022-05-06, 21:18
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Jag håller med dig. Men vad innebär detta psykiatriskt för Amber Heard och för andra?

Hon är ju inte frisk, så klart.

Jag vill avancera debatten från "vem som är dummast" till hur (eller ens.. om) vi kan bota dessa störningar.

Ingen av dem är "dum", tvärtom.

Hur botar man någon som helt saknar referensramar och därmed inte har någon som helst insikt i sin egen störning?

Amber Heard själv lider ju inte av att vara empatistörd och manipulativ utan det är omgivningen, den hon ljuger sönder för, som lider.
Så hur kan man få henne att sluta vara sig själv?
Citera
2022-05-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ingen av dem är "dum", tvärtom.

Hur botar man någon som helt saknar referensramar och därmed inte har någon som helst insikt i sin egen störning?

Amber Heard själv lider ju inte av att vara empatistörd och manipulativ utan det är omgivningen, den hon ljuger sönder för, som lider.
Så hur kan man få henne att sluta vara sig själv?
Jag förstår hur du ser på det.
Men jag själv har väldigt svårt för att acceptera att vi bara ska nöja oss med förklaringen eller slutsatsen att han eller hon är störd, en häxa, en incel, en paria. Vart tar det oss i längden om vi bara stannar där? Häxjakt? (jag antar att Amber Heard inte hade överlevt 1500-talets häxjakt, men är det verkligen juridiskt korrekt 2022?)
Citera
2022-05-06, 21:32
Medlem
Hon har varit frisk nog att bli skådis och tjäna massa pengar.
Hon är frisk nog att ta ett straff.
Citera
2022-05-06, 22:52
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Jag förstår hur du ser på det.
Men jag själv har väldigt svårt för att acceptera att vi bara ska nöja oss med förklaringen eller slutsatsen att han eller hon är störd, en häxa, en incel, en paria. Vart tar det oss i längden om vi bara stannar där? Häxjakt? (jag antar att Amber Heard inte hade överlevt 1500-talets häxjakt, men är det verkligen juridiskt korrekt 2022?)

Det är år 2022 och Amber Heard är mitt i en pågående juridisk rättsprocess, så hennes beteende är uppenbarligen inte "accepterat".
Citera
2022-05-07, 04:00
Medlem
Wow vacker är hon men fyfan va dålig skådis. Får Gone Girl wibbar av allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här