Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-05, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Jag tror som dig, att Johnny Depp aldrig fysiskt har misshandlat henne. Några bevis för det har som sagt ännu inte framkommit. Däremot kan kvinnor och barn - i en familj där mannen missbrukar - uppleva vredesutbrotten som psykiskt påfrestande, så jag antar att det är där någonstans det kan komma att hamna om JD skulle dömas för något överhuvudtaget. Det som ligger närmast tillhands är i så fall psykisk misshandel.
Angående ditt tidigare inlägg, blir bara triggered av nyttiga idioter som per default tror på en kvinnas historia. Det som slår mig med hela hennes vittna de, är hur sjukt det är att hon gör allt hon kan för att sänka Johnny, till och med framställer sig som en ängel kring hans barn Medans han bara var full och hans barn var rädd för honom. Man ser på Johnny då de filmar honom, hur han blir så triggered av det hon påstår, ändå klarar han inte av att titta på henne. Hon däremot, stirrar på.honom hela tiden för hon vill se honom i ögonen och se den skada hon gör mot honom. Blir så irriterad fan alltså.
Citera
2022-05-05, 18:42
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Nej tack. Jag vill inget veta om två alkoholister som har bråkat.

Det är inte det de handlar om, ditt stolpskott!
Citera
2022-05-05, 18:48
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Angående ditt tidigare inlägg, blir bara triggered av nyttiga idioter som per default tror på en kvinnas historia. Det som slår mig med hela hennes vittna de, är hur sjukt det är att hon gör allt hon kan för att sänka Johnny, till och med framställer sig som en ängel kring hans barn Medans han bara var full och hans barn var rädd för honom. Man ser på Johnny då de filmar honom, hur han blir så triggered av det hon påstår, ändå klarar han inte av att titta på henne. Hon däremot, stirrar på.honom hela tiden för hon vill se honom i ögonen och se den skada hon gör mot honom. Blir så irriterad fan alltså.
Ja, att utnyttja hans missbruk är som att skjuta mot öppet mål. Jävligt lågt och billigt av henne. De flesta tror ju att bara för att du har problem med droger och alkohol så är du också en riktigt skitstövel.
Citera
2022-05-05, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Ja, att utnyttja hans missbruk är som att skjuta mot öppet mål. Jävligt lågt och billigt av henne. De flesta tror ju att bara för att du har problem med droger och alkohol så är du också en riktigt skitstövel.
Det är ju det enda de går på, sedan har amber byggt en nedskrivet historia kring alla sms, som hon nu sitter och fejk gråter över. Allting är så genomskinligt blir bara äcklad haha
Citera
2022-05-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Saken blir ännu mer patetisk och representativ för det mordiska MeToo-tänkande som dominerade media under den aktuella perioden.

På expressen.se skriver Irena Pozar hur stödet till Depp grundar sig i "Sexistisk propaganda", och idag går man ut med en artikel som frontas med "Heards tårar i rätten". Problemet är ju att det inte fanns några tårar alls. Tjejen ljuger och gör sig till som en häst travar. Och det kan nu folk se LIVE via de web-sändningar som kablas ut. Det är alltså inte media som förmedlar någon bild - folk avgör själva efter att ha tagit del av bevis och vittnesmål, och majoriteten av dessa personer har nu insett att Amber Heard är en mytoman med uppenbart psykiska problem, och till råga på allt en extremt våldsam personlighet som yttrat sig i ett antal utbrott där hon åsamkat Johnny Depp personskador. I ett fall har han t.o.m.förlorat en del av sitt finger! Men det fattar inte Irena Pozar för i hennes världsbild är det MÄN som slår kvinnor - allt i bästa MeToo-stil.

Personer som Irena Pozar inser nog inte hur stort ansvar de har i att personer som Benny Fredriksson begår självmord efter att felaktigt (och kriminellt) anklagats för att he begått sexuella trakasserier. Frågan är vem som i själva verket skall ställas till ansvar för den här typen av hets. Amber Heard eller Irena Pozar?

https://www.expressen.se/noje/heards-tarar-i-ratten-vittnar-mot-depp/
https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/stodet-till-depp-ar--sexistisk-propaganda/

Det som tanten själv skriver är bevis nog:
Citat:
Desinformationen som sprids av hundratusentals användare världen över, och konsumeras av många gånger fler, är så övertygande och så omfattande att varenda människa tycks ha hjärntvättats av den. Det är upprörande och sorgligt av flera anledningar. Den uppenbara är den om hur bristande källkritik och propaganda tillsammans skapar ett monster bestående av annars vettiga människor.
Irena anklagar Depp-svansen för att göra precis det som tanten själv gör; sprider desinformation och hjärntvättar läsare, helt utan någon som helst kritik mot Heard.
Citera
2022-05-05, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jag har sen denna cirkusen startade inte för ett ögonlock tagit fröken Turd 💩, nej förlåt, fröken Heard är det ju, på minsta lilla allvar.

Jag hoppas att Depp, när detta är över får en officiell ursäkt från dom filmbolag som medverkat till hans fall från toppen. Pirates-serien är inget utan sin Sparrow och senaste ”Fantastic Beasts” filmen var tråkigt nog urusel i sig själv så den hade inte ens Depp kunnat rädda..

Amber är en person i behov av vård, och det är skrämmande att hon är småbarnsförälder med tanke på det temperament hon verkar ha, som hennes fd assistent dessutom vittnat om i rätten.
Förhoppningsvis ser folk genom hennes lögner och fulspel så filmvärlden får tillbaka en av sina största stjärnor snart igen.

Såg (för femtioelfte gången) ”Fear and loathing in Las Vegas” igår igen, och direkt efter ”Mortdecai”. Tragik och komik som bara Johnny Depp kan leverera !!

#teamDepp

Depp kommer absolut få ursäkter men för hans egen stolthet och "straff" mot inblandade så hoppas jag att han väljer att vara färdig med Disney och Pirates.

Amber går inte att fixa, det är omöjligt att laga någon som anser att den är mycket bättre än andra. Tyvärr, varken medicin eller kbt.

Fear and loathing har man tittat på några gånger, både nykter och stenad, hög som en julgran

Som man så skriver jag; Depp är en helt underbar människa!
Citera
2022-05-05, 19:12
Bannlyst
Haha, nu har drevet börjat om att Amber Turd tydligen sitter och citerar direkt ur en massa filmer.

https://twitter.com/ChristinaPykles/status/1522052647385059329

Det där med handen dock, tror jag är något som Depp faktiskt skulle kunna säga.. Men ska bli kul som fan o se om folk lyckas hitta massa annat.
Citera
2022-05-05, 19:14
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Det som tanten själv skriver är bevis nog:

Irena anklagar Depp-svansen för att göra precis det som tanten själv gör; sprider desinformation och hjärntvättar läsare, helt utan någon som helst kritik mot Heard.
Verkligen.

En annan sak som sticker ut i debatten sexism/patriarkism/kvinnomisshandel är hur man i rättegången arbetar frenetiskt för att framställa JD som en sexistisk kvinnomisshandlare - underförstått att AH är den svaga och utnyttjade - samtidigt som man i förhöret med psykologen (Shannon Curry) gjorde allt man kunde för att försöka framställa henne som ett sexuellt hungrande våp som tagit fallet bara för att hon var attraherad av JD och "ätit middag med honom där det serverades drinkar" - och som bevis för detta anförde att hon "berättat för sin man att hon skulle träffa en känd person".
Senast redigerad av Takadongtakadang 2022-05-05 kl. 19:16.
Citera
2022-05-05, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Verkligen.

En annan sak som sticker ut i debatten sexism/patriarkism/kvinnomisshandel är hur man i rättegången arbetar frenetiskt för att framställa JD som en sexistisk kvinnomisshandlare - underförstått att AH är den svaga och utnyttjade - samtidigt som man i förhöret med psykologen (Shannon Curry) gjorde allt man kunde för att försöka framställa henne som ett sexuellt hungrande våp som tagit fallet bara för att hon var attraherad av JD och "ätit middag med honom där det serverades drinkar" - och som bevis för detta anförde att hon "berättat för sin man att hon skulle träffa en känd person".

Jag såg hennes vittnesmål, Heards jurister failade hårt haha

"Middag och drinkar med Depp" som egentligen handlade om att hela hans team inte skulle ha möjlighet att få plats i hennes kontor (tror jag det var), så man bjöd naturligtvis hem henne, där även Depp närvarade och det serverades mat och dryck.
Shannon Curry klarade sig galant i rättssalen och fick även Heards jurist att tappa sig. En helt underbar kvinna som inte gick bet på juristers mindgames.
Citera
2022-05-05, 19:30
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon drog tillbaka anmälan. Men vittnar ändå om att det finns en historik där. Det är ju inte ofta första gången när en kvinna slår.

Osäker. Sett till alla bevis och egentligen allt ska Depp vinna det här. Men sedan har vi detta med den rosa lagboken. Han ser stor och stark ut, hon liten och oskyldig. Inget skulle förvåna egentligen. Bara läsa om vad en sådan som Irena Pozar skriver. I hennes huvud går det inte att få ihop att kvinnan är skyldig. Spelar ingen roll vilka bevis. Det måste vara mannen Depp här alltså som är skurken.

Bägge är nog rätt körda sett till att få roller. Depp redan innan. En vinst lär inte ändra det faktum. Han är bränd. Men efter det här är högst troligen Amber det också. Bolag vill tjäna pengar på sina filmer och att alla ska se dom. Då går det inte ha med en som Amber.
Alla i branchen vet att Depp fixar giget. Även om han kommer ifrån en 7 dagars bender.
Han är ett pro. Funktionell missbrukare ut i fungerspetsarna.
Ta Tom Sizemore som exempel. Han gjorde sina bästa roller när han utforskade crackets baksidor 24/7.
Tom är i grunden än snäll kille som gillar sitt jobb precis som Depp. Alla vet det redan, fuck Disney men han kommer inte sakna jobb.
Citera
2022-05-05, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Så du tror Johnny är det monster amber påstår då alltså?
Alltså jag blir bara triggered då jag ser henne, jag vet hur drogmissbruk ser ut, har en bror som dog i överdos etc. Så jag kan känna igen mig i en dålig historia om droger etc, men hennes är så fejk, det är som inte äkta bara en tolkning ifrån henne som hon överdriver till 1000% för att framställa sig själv som en ängel och Johnny som ett monster. Hela hennes team har ju byggt upp till hennes testimony, de har tryckt på om hans missbruk, om hans sms etc. Och vad jag ser nu, är att hela amber historia handlar runt de sms och shit som finns. Utöver det har hon inga "äkta" påståenden, som att hon suttit och kollat filmer, läst böcker om hur det ser ut i ett DA case och sen skådespelar hon därefter. Hon verkar så psyksjuk i mina ögon.
Nej, jag tror att Johnny är helt oskyldig till att ha slagit AH någonsin och att AH är en fullblodspsykopat som ljuger om allting, fullt i klass med the Beautiful bitch från Auschwitz. Dessutom ser vi i rättegången att hon är en värdelös skådis.
Men det betyder ju inte att hon inte blir dömd ifall juryn består av en massa MeToo hjärntvättade liberaler som är för korkade för att genomskåda henne. (Dessutom finns ju möjligheten att Johnny åtminstone vid något tillfälle slog tillbaka i självförsvar även fast detta verkar mycket osannolikt.)

Såg förresten att AH hade stulit delar av sitt tal igår från filmen The talanted Mr Ripley. Hon påminner mig en del om Joe Biden.
Citera
2022-05-05, 19:37
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Såg förresten att AH hade stulit delar av sitt tal igår från filmen The talanted Mr Ripley. Hon påminner mig en del om Joe Biden.
Det obehagliga är väl snarare att hon påminner en hel del om just Tom Ripley...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in