2022-06-08, 14:26
Medlem
GormDenGamles avatar
Brown Rudnick Elects Camille Vasquez to Partnership
https://brownrudnick.com/press_relea...o-partnership/

Citat:
We are pleased to announce that Camille Vasquez has been elevated to partner. She was a key member of the litigation team that won a jury verdict last week for actor #JohnnyDepp in his defamation trial against ex-wife Amber Heard.
https://twitter.com/BrownRudnickLLP/...kat-forfremmet
Citera
2022-06-08, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Har också blivit friad från anklagelser likt detta och fint är det.

Hoppas svenska män tar till sig detta och tuffar på sig nu!

Kvinnorna lockar med sin fitta och maktspel medans männen ska förbli incels? Fuck det!

Brösta upp er nu gubbar!

Du måste ha erkänt initialt, eller så fanns bevis eller vittnen om det ledde till åtal?

Menar du att du ska få våldta en bärare av fitta för att de lockar dig som är incel?

Nä brösta upp dig när det finns samtycke från båda hållen istället.

Så många män som går fria där ute pga svenska rättssystemet förfall. Aka me too…
Citera
2022-06-08, 15:09
Medlem
Fiffiniffis avatar
Rekommenderas! Klipp med vittnesdeposition från Depps bilmekaniker angående hans interaktioner med Amber Heard och hennes far. Låt mig sammanfatta det hela som att jag inte är förvånad över hennes beteende denna gången heller

https://www.youtube.com/watch?v=hgnScRz7Hd0
Citera
2022-06-08, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Brown Rudnick Elects Camille Vasquez to Partnership
https://brownrudnick.com/press_relea...o-partnership/

https://twitter.com/BrownRudnickLLP/...kat-forfremmet

Det måste svida för Elaine som är ute och förgör sig själv på egen hand nu. Stort grattis till Camille. Jag tror hon var 40 år så det är bra jobbat. Men vill ju följa henne nu i andra fall. Men det är kanske något för en annan tråd.
Citera
2022-06-08, 18:25
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Jag vet inte om någon redan uppmärksammat det här, men mannen som på TikTok uppgav sig ha varit med i juryn ljög om det:

https://amp.cnn.com/cnn/2022/06/07/t...ror/index.html
Citera
2022-06-08, 18:54
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Ja, den är i alla fall mer vass och orsakar mer skada än vad en dörr gör

Fingertoppar kan definitivt kapas genom att klämmas i dörrar eller i något annat. Att en fingertopp kapas genom att en flaska slängs på den och träffar den så oturligt för ägaren av handen att den går av måste vara ett mycket ovanligt undantagsfall, om det nu alls har inträffat någon gång.

Heards expert på handkirurgi menade att skadan inte var förenlig med en kastad flaska beroende på arten av skadorna, medan Depps expert menade att det var möjligt. Hur som helst är jämförelsen med en vinkelslip missvisande. Om en flaska skulle träffa en finger är det alltså tveksamt hur skarp skadan är och flaskan fungerar knappast som en vinkelslip i alla händelser. Den träffar också rimligen fingertoppen och handen.

Heard är upprörd och ledsen över att hon skadat Depp, men att det skulle utgöra ett erkännande av att hon kapat hans finger med en slängd flaska som slumpmässigt träffar Depps hand är en extrapolering. Depps första version är att han haft av toppen själv och han ändrar sig senare och menar att han först ljög om det.
Citera
2022-06-08, 19:03
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ja, men åsikter väger tyvärr lätt i juridiska sammanhang.

Ja, att stå och ljuga i ett vittnesbås brukar få de konsekvenserna.

Att Heard ljuger i vittnesbåset (mened) går knappast att lasta hennes advokater för.

Återigen, det är det möjliga uppsåtet i det här fallet som sannolikt gjort skillnad. Det går inte ens att se någon påstådd skada på fotografiet.

Det har jag redan utvecklat med närmast skrämmande övertydlighet.

Gör de? Du tycker MIN slutsats är märklig (jag har öht inte dragit någon slutsats) samtidigt som DIN slutsats är att bilden visar att Depp slagit Heard?

Nej. Däremot hade AH kunnat dömas för misshandel baserat på hennes egen utsaga - hon har erkänt att hon slagit Depp.

Det är vad DU anser. De som ur juridiskt perspektiv granskat den bevisning som finns har kommit till en helt annan slutsats.

Det är inte korrekt. Domaren Andrew Nicol som är den ende med juridisk utbildning som fällt ett domslut kom fram till samma slutsats som mig. Dvs att Depp troligen misshandlat Heard.

Det är naturligtvis omöjligt att säkert veta vad en svensk domstol kommit fram till, men det domslutet är i alla fall en fingervisning. En jury i ett förtalsmål är en annan spelplan i mångt och mycket.
Citera
2022-06-08, 19:29
Medlem
Ozzymans 2 cents
https://youtu.be/Ky_ZyjXY_SU

Mitt i träff.
Citera
2022-06-08, 20:00
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Du tycker alltså att det är troligare att polisen ljuger? Vad skulle polisen tjäna på att göra det?

Du menar att de vittnen som sagt att de inte har sett skador i Amber Heards ansikte, inte kan utesluta att det ändå kunde finnas skador i ansiktet? Det resonemanget låter ju verkligen som att man vill finna minsta lilla orsak till att inte nöja sig med sanningen från dessa vittnen.

- Alla ni som inte har sett skador i Amber Heards ansikte kan faktiskt ha sett fel. Det kan alltså finnas en liten chans till att ni missat dessa skador!

Är min tolkning av ditt inlägg rätt??

Jag kan inte minnas att jag har skrivit att jag tror alla foton är förfalskade. Då ber jag verkligen om ursäkt, men jag tror inte jag skulle skriva en sådan sak. Vart har jag skrivit att alla foton är förfalskade?

Troligen är långt ifrån tillräckligt. Jag avfärdar inte bevisningen, jag ifrågasätter den.
Om det är för mycket frågetecken och för många lögner då känner jag att trovärdigheten står på spel. Du verkar snarare se detta som tecken på sanning istället. Ytterst märkligt må jag säga.

Nej, fingrar går inte alls normalt av när man klämmer sig i en dörr. Oftast slår inte dörren igen helt och hållet om man har fingrarna emellan. Det är nog mer vanligt att man får krosskador till följd än att fingret kapas. Jag har själv klämt mig riktigt ordentligt som liten i en dörr, som drämdes igen i ren ilska av en annan person. Dock var det min tå som hamnade i kläm. Det resulterade i en krossad tå som jag än idag har problem med (nagel som växer inåt och extremt känslig om jag råkar slå just denna tå i minsta lilla sak). Det måste ju verkligen till en extrem kraft för att kapa ett finger/en tå på det viset.

Det vore dock intressant att höra dig beskriva hur det kan ha gått till när Johnny Depp i så fall slog igen dörren så att hans finger kapades. Du menar att han med flit alltså haft ena handen på dörrkarmen och sedan med sin andra hand dragit igen dörren så hårt att fingret gick av? Prova att ställa dig i en sådan position vid en dörr, så får du se i vilken knepig ställning du måste stå för att lyckas med detta.

Mitt intryck av Johnny Depp är att han har gett Amber Heard så många chanser till att lugna ner sig och tygla sitt våldsamma humör under deras förhållande, men att det aldrig lyckades. Förmodligen är det nog så att Johnny Depp försökte skydda henne genom att hitta på en annan story angående fingret, men sedan ångrade sig och sa sanningen istället.

(Jag lämnar frågan om det kapade fingret därhän här eftersom jag svarat på det i ett annat inlägg.)

Ok. Du har inte påstått att alla fotografier är förfalskade. Jag antog det eftersom jag annars har svårt att se att att man kan avfärda att Heard verkligen hade skador i ansiktet på kvällen den 21 maj, eftersom det är vad bilderna visar. Då måste man mena att antingen är fotona falska eller skadorna fejkade.

Att Depp kastat en telefon på Heard mm vid tillfället grundar jag inte på att jag tror obetingat på Heard och finner hennes trovärdighet i stort exemplarisk utan på vittnena som stöder hennes berättelse.

Om vi tar det generellt har vi här en MSN dom kommer hem till din hustru som han vid tillfället har en djup konflikt med och som han börjar argumentera med över en sak han anser hon gjort. I samband med detta ringer de upp en gemensam fd vän som inblandade i konflikten och hör hur den eskalerar och så småningom ringer polisen.

Kvinnan uppger att hon blivit misshandlad och två grannar anländer och ser att det förekommit bråk och hur mannen är berusad och arg och svingar en flaska som stänker vin på väggen. Ytterligare ett vittne ser hur mannen uppträder och hur arg han är.

Vittnena ser sedan skador på målsäganden och hjälper henne att ta kort på dem. Polisen anländer men kvinnan vill inte göra någon anmälan. De ser inga direkta tecken på misshandel förutom en rodnad på hennes kind som kan komma från att hon gråtit. Poliserna ser heller inte vinfläckarna, men fotografierna visar att de finns där och ytterligare ett vittne och granne, en vän till mannen, har sett dem.

Polisen behöver alltså inte ljuga för att ha missat något. Däremot måste vittnena ljuga rakt av för att polisens uppgifter skall betyda att skadorna och vinfläckarna inte fanns.

Jag kan inte se att slutsatsen att det förmodligen givet dessa omständigheter är som kvinnan uppger är långsökt. Att den är konstig eller strider mot fakta eller saknas bevis för som vissa här vill ha det till ser jag dom helt bisarrt.

Det är klart man skall ifrågasätta bevisningen. Men det handlar ju inte om Heards trovärdighet här i första hand utan omständigheten som absolut inte talar för någon fejk eller förfalskning, såvida inte vittnena var i maskopi med Heard och hjälpte till med lurendrejeriet, vilket är och förblir långsökt.

Vittnesmålen från dessa personer som är på plats ihop med fotona vägrar tyngre än att folk dagen efter inte observerat skador, som Heard mycket väl kan ha dolt.
Citera
2022-06-08, 20:08
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är inte korrekt. Domaren Andrew Nicol som är den ende med juridisk utbildning som fällt ett domslut kom fram till samma slutsats som mig. Dvs att Depp troligen misshandlat Heard.

Det är naturligtvis omöjligt att säkert veta vad en svensk domstol kommit fram till, men det domslutet är i alla fall en fingervisning. En jury i ett förtalsmål är en annan spelplan i mångt och mycket.
Depp Fans Call U.K. Judge's Neutrality Into Question as Jury Deliberates
https://www.newsweek.com/johnny-depp...-trial-1712025

Jag föreslår att du tittar på flödesschemat i artikeln länkad ovan då du uppenbarligen tror att den rättegången med efterföljande domslut var "neutralt". Något som ytterligare befästs med resultatet av rättegången i USA och dess domslut.

Edit,
Följande sökning ger ytterligare information om domaren Andrew Nicol's jävsituation som jag ser det.
https://duckduckgo.com/?q=biased+And...uk&t=h_&ia=web
Senast redigerad av arne99 2022-06-08 kl. 20:30. Anledning: Mer text och länk till sökning för mer info. samt stavning.
Citera
2022-06-08, 20:10
Medlem
skoputss avatar
Intervju med Depps advokater.
Citat:
Johnny Depp’s lawyers Camille Vasquez and Ben Chew are speaking out for the first time since the actor won a defamation case against his ex-wife Amber Heard.

The lawyers sat down with “Today” anchor Savannah Guthrie, taking on the major headlines and speculation surrounding the case, as well as news of an appeal.
https://amp.extratv.com/2022/06/08/j...r-heard-trial/

E.
Citat:
The two lawyers explained that they analyzed Amber Heard's statements in detail. The goal was to select the right question to use those words against her.

- - -

"We encourage any victim to come forward. Domestic violence has no gender," said Vasquez, making it clear that this case should not drive away other potential victims of this type of crime.
https://amp.marca.com/en/lifestyle/c...25f8b45a1.html
Senast redigerad av skoputs 2022-06-08 kl. 20:18.
Citera
2022-06-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
(Jag lämnar frågan om det kapade fingret därhän här eftersom jag svarat på det i ett annat inlägg.)

Ok. Du har inte påstått att alla fotografier är förfalskade. Jag antog det eftersom jag annars har svårt att se att att man kan avfärda att Heard verkligen hade skador i ansiktet på kvällen den 21 maj, eftersom det är vad bilderna visar. Då måste man mena att antingen är fotona falska eller skadorna fejkade.

Att Depp kastat en telefon på Heard mm vid tillfället grundar jag inte på att jag tror obetingat på Heard och finner hennes trovärdighet i stort exemplarisk utan på vittnena som stöder hennes berättelse.

Om vi tar det generellt har vi här en MSN dom kommer hem till din hustru som han vid tillfället har en djup konflikt med och som han börjar argumentera med över en sak han anser hon gjort. I samband med detta ringer de upp en gemensam fd vän som inblandade i konflikten och hör hur den eskalerar och så småningom ringer polisen.

Kvinnan uppger att hon blivit misshandlad och två grannar anländer och ser att det förekommit bråk och hur mannen är berusad och arg och svingar en flaska som stänker vin på väggen. Ytterligare ett vittne ser hur mannen uppträder och hur arg han är.

Vittnena ser sedan skador på målsäganden och hjälper henne att ta kort på dem. Polisen anländer men kvinnan vill inte göra någon anmälan. De ser inga direkta tecken på misshandel förutom en rodnad på hennes kind som kan komma från att hon gråtit. Poliserna ser heller inte vinfläckarna, men fotografierna visar att de finns där och ytterligare ett vittne och granne, en vän till mannen, har sett dem.

Polisen behöver alltså inte ljuga för att ha missat något. Däremot måste vittnena ljuga rakt av för att polisens uppgifter skall betyda att skadorna och vinfläckarna inte fanns.

Jag kan inte se att slutsatsen att det förmodligen givet dessa omständigheter är som kvinnan uppger är långsökt. Att den är konstig eller strider mot fakta eller saknas bevis för som vissa här vill ha det till ser jag dom helt bisarrt.

Det är klart man skall ifrågasätta bevisningen. Men det handlar ju inte om Heards trovärdighet här i första hand utan omständigheten som absolut inte talar för någon fejk eller förfalskning, såvida inte vittnena var i maskopi med Heard och hjälpte till med lurendrejeriet, vilket är och förblir långsökt.

Vittnesmålen från dessa personer som är på plats ihop med fotona vägrar tyngre än att folk dagen efter inte observerat skador, som Heard mycket väl kan ha dolt.

Ambers uttalanden i UK rättegången kontrollerades heller aldrig vad jag har förstått. Lögnerna stod oemotsagda + att en domare med jäv-samband till The Sun. Amber var ingen part i det målet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in