2022-06-02, 21:38
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Elon är ju en megamupp vars megalomani börjar krackelera. Amber blir ytterligare en kvarnsten kring hans hals. Han kommer vara helt körd inom kort.
Nej, det tror jag faktiskt inte. Jag tror mer på att han är ett megastort troll
Citera
2022-06-02, 21:43
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
https://www.expressen.se/noje/filmar...t-rattegangen/
”…enligt The Sun” som är världens mest skamlösa ljugblaska.
Citera
2022-06-02, 21:45
Medlem
En tanke som jag har burit med mig är följande: Säg att det skulle vara så att Depp slått Heard (jag säger inte att det är så), men att det handlar om en reaktion på hennes ständiga utbrott. Ljudinspelningar bekräftar faktiskt att Heard brukade våld i stort sett varje gång det blev ett bråk och att Depp alltid (Heards ord) flyr bråk. Reaktiv misshandel är något som ett offer kan använda sig när de vid upprepade tillfällen utsätts för någon form av misshandel. Det blir helt enkelt för mycket och det blir en motreaktion i form av att man kanske slår tillbaka, förstör materiella saker eller säger något fult.

Det räcker att ett bevis hade tolkats annorlunda eller tagits ur sin kontext, så kanske Depp hade förlorat en eller flera punkter. Enligt mig är det en svaghet när det gäller såna här förtal. En förbrytare kan skriva en artikel och anklaga ett offer för att ha använt våld och utmåla sig själv som ett offer, när det i själva verket är så att förbrytaren genom upprepad misshandel har bidragit till att offret utfört en motreaktion. Ett offer blir stämplat som en förbrytare, en stämpel som är svår att tvätta bort. Det är ganska hemskt när man tänker på det.
Citera
2022-06-02, 21:53
Medlem
Här är en rolig lawnerds video. Varsågod 😁

https://m.youtube.com/watch?v=0erzsXFqAT8&t=348s
Citera
2022-06-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Elon är ju en megamupp vars megalomani börjar krackelera. Amber blir ytterligare en kvarnsten kring hans hals. Han kommer vara helt körd inom kort.

Du har ingen större koll på va Musken håller på med va?
Citera
2022-06-02, 21:55
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
En tanke som jag har burit med mig är följande: Säg att det skulle vara så att Depp slått Heard (jag säger inte att det är så), men att det handlar om en reaktion på hennes ständiga utbrott. Ljudinspelningar bekräftar faktiskt att Heard brukade våld i stort sett varje gång det blev ett bråk och att Depp alltid (Heards ord) flyr bråk. Reaktiv misshandel är något som ett offer kan använda sig när de vid upprepade tillfällen utsätts för någon form av misshandel. Det blir helt enkelt för mycket och det blir en motreaktion i form av att man kanske slår tillbaka, förstör materiella saker eller säger något fult.

Det räcker att ett bevis hade tolkats annorlunda eller tagits ur sin kontext, så kanske Depp hade förlorat en eller flera punkter. Enligt mig är det en svaghet när det gäller såna här förtal. En förbrytare kan skriva en artikel och anklaga ett offer för att ha använt våld och utmåla sig själv som ett offer, när det i själva verket är så att förbrytaren genom upprepad misshandel har bidragit till att offret utfört en motreaktion. Ett offer blir stämplat som en förbrytare, en stämpel som är svår att tvätta bort. Det är ganska hemskt när man tänker på det.

Ja det är ruskigt – en enda lite grej som gått fel under rättegången så hade det varit kört. Jag räknar inte de grova sms som Rottenborn lurkade fram då det redan var känt med Johnnys grova språk med kompisar.

Jag hade en sån hjärtklappning när domen lästes upp.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-02 kl. 21:58.
Citera
2022-06-02, 21:59
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Och med detta så har vi Ambers framtida inkomst och mäns framtida helvete.

Dags för Amber att börja jobba av skulden, så lika bra att hon värmer upp varenda tv soffa.
Citera
2022-06-02, 22:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Likväl anser jag att vid en katastrof är det kvinnor och barn som skall räddas först.

Tur att räddningsaktörerna efter Estonias förlisning inte resonerade så och bra att rätten i detta fall inte gick i samma könsspår som du. Att kvinnor får straffrabatt är vida känt. Vid samma brott får män i genomsnitt mer än 50 % längre straff än kvinnor.
Citera
2022-06-02, 22:22
Medlem
Det är ju fett stört hur media nu utan att ifrågasätta, tillåter elaine att åka runt till olika talkshows, morgonsoffor etc, för att sprida bullshit runt rättegången och komma med falska påståenden.

Sjukt hur hela mainstreammedian runt om i världen är enade i att rapportera på exakt samma sätt, PRO amber.

Fan hur folk ens kan ha en uns av respekt för massmedia är så sjukt!
Citera
2022-06-02, 22:24
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warcrime2.0
Du har ingen större koll på va Musken håller på med va?
både musken å deppen har blivit förda bakom ljuset av turden - depp har 15 villor och han är en ikon för hur han tolkade och skapade kapten jack sparrow och musken den muppen har ju inte bidragit med något, annat än: zip2, x.com/paypal, spacex, tesla, solar city, boring company, hyper loop, open ai, neuralink, thud m.m.
Senast redigerad av Flashsmash 2022-06-02 kl. 22:33.
Citera
2022-06-02, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tur att räddningsaktörerna efter Estonias förlisning inte resonerade så och bra att rätten i detta fall inte gick i samma könsspår som du. Att kvinnor får straffrabatt är vida känt. Vid samma brott får män i genomsnitt mer än 50 % längre straff än kvinnor.

Så om ett fartyg sjunker och det är två platser i en livbåt kvar så kommer du insistera på att gå före en kvinna eller ett barn?
Det skulle jag inte kunna leva med.
För mig är det en manlig instinkt sedan födsel och historiskt att sätta kvinnor och barn i säkerhet först. Precis som männen i Ukraina gör nu.
I motsats till ensamkommande afghaner t.ex.
Citera
2022-06-02, 22:28
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Så om ett fartyg sjunker och det är två platser i en livbåt kvar så kommer du insistera på att gå före en kvinna eller ett barn?
Det skulle jag inte kunna leva med.
För mig är det en manlig instinkt sedan födsel och historiskt att sätta kvinnor och barn i säkerhet först. Precis som männen i Ukraina gör nu.
I motsats till ensamkommande afghaner t.ex.
Jag känner samma. Men Amber Turd borde låsas in på livstid, hon har gjort allt i sin makt för att förstöra en oskyldig mans liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in