2022-06-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Depp kommer till Stockholm i slutet på juni för att spela med Jeff

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-med-jeff-beck

Lol, då kommer dom håriga feministerna försöka sätta dit honom för något. Förmodligen något så löjligt som att hon blev kränkt.
Citera
2022-06-08, 22:10
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Depp Fans Call U.K. Judge's Neutrality Into Question as Jury Deliberates
https://www.newsweek.com/johnny-depp...-trial-1712025

Jag föreslår att du tittar på flödesschemat i artikeln länkad ovan då du uppenbarligen tror att den rättegången med efterföljande domslut var "neutralt". Något som ytterligare befästs med resultatet av rättegången i USA och dess domslut.

Edit,
Följande sökning ger ytterligare information om domaren Andrew Nicol's jävsituation som jag ser det.
https://duckduckgo.com/?q=biased+And...uk&t=h_&ia=web

Rättegången i Storbritannien var lagenlig och godkändes och det fanns ingen jävssituation. Hade det funnits jäv hade rättegången ogiltigförklarats.

Alla är förstås fria att ha en åsikt om saken, men att Depp-anhängarna vill ha det till jäv gör inte det till jäv.
Citera
2022-06-08, 22:22
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicadespell
Ambers uttalanden i UK rättegången kontrollerades heller aldrig vad jag har förstått. Lögnerna stod oemotsagda + att en domare med jäv-samband till The Sun. Amber var ingen part i det målet.

Det fanns ingen jävsituation. Nej, Heard var inte part i målet vilket ger olika förutsättningar för proceduren och det kan man diskutera mycket om, men det innebär inte att Nicol inte hade gott om bevis och vittnesmål att ta ställning till.

Det allra mesta i bevisväg som diskuterades 2022 var känt 2020 och allt av relevans. Nicol lade mycket lite vikt vid sådant som hur Amber Heard gråter och om hennes hund trampade på ett bi.

Så den bevisningen saknades förstås t ex.
Citera
2022-06-08, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det fanns ingen jävsituation. Nej, Heard var inte part i målet vilket ger olika förutsättningar för proceduren och det kan man diskutera mycket om, men det innebär inte att Nicol inte hade gott om bevis och vittnesmål att ta ställning till.

Det allra mesta i bevisväg som diskuterades 2022 var känt 2020 och allt av relevans. Nicol lade mycket lite vikt vid sådant som hur Amber Heard gråter och om hennes hund trampade på ett bi.

Har du suttit och sett den rättegången eller? Du pratar om den som om du vore där! Jag tror att du återigen sitter och gissar hur saker såg ut efter hur dina fantasier i skallen förmedlar dem. Du låtsas att veta, sen så blir du bevisad att ha fel. Det har hänt säkert 20 gånger i denna tråd hittills, ditt förtroende är lägre än amber heards!
Men likt den kloakråtta du är så söker du efter nästa lilla ljus för att få leva kvar i ditt luftslott av bullshit och idioti
Citera
2022-06-08, 22:37
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Nicol lade mycket lite vikt vid sådant som hur Amber Heard gråter och om hennes hund trampade på ett bi.

Så varför tar du ens upp det?

Det var de bevisade lögnerna som fällde Amber, inte fejkgråten eller berättelsen med hundincidenten.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-08 kl. 23:06.
Citera
2022-06-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsloveme
Hörre nini!.... Kan inte det där ha varit bilder som hon tagit på sig själv efter plastik kirurgi??

https://www.youtube.com/watch?v=8ZFNmbKnaQA

Årtalen stämmer in nämligen..

Kul o se hur jävla rätt man kan ha ibland. ^^

https://www.youtube.com/watch?v=soue...nnel=CORGISAAN
Citera
2022-06-08, 23:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Fingertoppar kan definitivt kapas genom att klämmas i dörrar eller i något annat. Att en fingertopp kapas genom att en flaska slängs på den och träffar den så oturligt för ägaren av handen att den går av måste vara ett mycket ovanligt undantagsfall, om det nu alls har inträffat någon gång.

Heards expert på handkirurgi menade att skadan inte var förenlig med en kastad flaska beroende på arten av skadorna, medan Depps expert menade att det var möjligt. Hur som helst är jämförelsen med en vinkelslip missvisande. Om en flaska skulle träffa en finger är det alltså tveksamt hur skarp skadan är och flaskan fungerar knappast som en vinkelslip i alla händelser. Den träffar också rimligen fingertoppen och handen.

Heard är upprörd och ledsen över att hon skadat Depp, men att det skulle utgöra ett erkännande av att hon kapat hans finger med en slängd flaska som slumpmässigt träffar Depps hand är en extrapolering. Depps första version är att han haft av toppen själv och han ändrar sig senare och menar att han först ljög om det.

Ja, att Depp orsakat skadan själv efter att ha våldtagit Amber med en flaska är ju extremt förenligt med följande inspelningar på bl.a. Amber från strax efteråt då läkare anlände

Amber:
"Poor Johnny ....I love him...I never meant to hurt him... I didn't do it on purpose... He needs me right now! He needs me!"
"Johnny! I'm sorry! I didn't mean too!"
"I don't want to go if he stays!"
"I can't lose him...I don't wan't to leave!"
"All I was poppin was Xanax, Adderal, Ecstasy and hallucinogens"
"I fucked up...I feel so stupid"

På samma inspelning hörs Dr Kipper säga:
"So ...she did this. Look Ben...look - she .... I can't find the fingertip"
"I don't know if you can tell from it, but she shattered the bone"

På samma inspelning hör Jerry Judge säga:
"She admits to me she threw the first one - She threw a bottle at him."
"I'll be honest with you...I think she did it"
"You think she's doing coke on the side and then that screws with her medicine?"

Kan du snälla, rara, söta, vara beredd att för en gångs skull ta till dig information och släppa dessa uppenbara felaktigheter någon gång? Det kan knappt bli tydligare att hon skadade hans finger och sedan hittade på en våldtäkthistoria som hon snott från sin assistent. Öppna ögonen!
Citera
2022-06-09, 00:12
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Det är inte korrekt. Domaren Andrew Nicol som är den ende med juridisk utbildning som fällt ett domslut kom fram till samma slutsats som mig. Dvs att Depp troligen misshandlat Heard.

Det är naturligtvis omöjligt att säkert veta vad en svensk domstol kommit fram till, men det domslutet är i alla fall en fingervisning. En jury i ett förtalsmål är en annan spelplan i mångt och mycket.
Det finns ganska många orsaker att kritisera vad som skett i förtalsmålet i UK, men en gissning är att då Heard inte var skyldig att överlämna någon information (Depp ansökte om att rätten skulle belägga henne med skyldighet att göra just det, men fick obegripligt nog avslag) missade man en hel bunt med bevisning. Jag tror dessutom att domaren inte hade bedömt Heard som trovärdig idag mot bakgrund av att det nu är klarlagt att Heard begick mened i Royal Courts of Justice. Hon satt och ljög folk rakt i ansiktet i en rättssal.

Mot bakgrund av de anklagelser om jäv som riktats mot några av de inblandade och att det nu finns skäl att misstänka att en prövning om resning i det målet kan komma att godkännas skulle jag inte vara för säker på att det nuvarande utfallet i det målet blir det slutgiltiga. Det får tiden utvisa.
Senast redigerad av Takadongtakadang 2022-06-09 kl. 00:24.
Citera
2022-06-09, 00:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
BREAKING NEWS
Lilla Amber var en riktig stalker. Ända sen 2009 hängde hon runt filmpremiärer i hopp om att få komma nära JD.
Filmat av nån ur paparazziteamet. 2009 Public Enemies, premiär, med Depp i huvudrollen.

https://m.youtube.com/watch?v=D5o6ESoKwuk

!!!!! Att det här inte är en större nyhet förvånar mig.
Notera också hur den svala modellen med långt mörkt hår inte tycks ta notis om AH utan ser igenom henne.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-06-09 kl. 00:39.
Citera
2022-06-09, 00:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
BREAKING NEWS
Lilla Amber var en riktig stalker. Ända sen 2009 hängde hon runt filmpremiärer i hopp om att få komma nära JD.
Filmat av nån ur paparazziteamet. 2009 Public Enemies, premiär, med Depp i huvudrollen.

https://m.youtube.com/watch?v=D5o6ESoKwuk

!!!!! Att det här inte är en större nyhet förvånar mig.
Notera också hur den svala modellen med långt mörkt hår inte tycks ta notis om AH utan ser igenom henne.

Intressant. Ger lite vatten på min kvarn angående mina tankar om att hon preppat med Depp-kunskap inför deras första möte där de "helt oväntat" bondade över sitt gemensamma intresse för bl.a. obskyr jazz.
Citera
2022-06-09, 01:05
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:

Det är ganska mycket som kommit fram under processen USA som sannolikt fått domaren i målet i UK att fundera ett par gånger extra. Om man läser domen (jag vet inte om du gjort det) har man lagt enorm vikt vid Depps alkohol- och narkotikamissbruk samt tendenser att bli våldsam mot döda föremål (skåp, dörrar etc.) och jag får också känslan av att domaren upplever Depp som närmast brottsligt oansvarig som låter sin 13-åriga dotter röka Marijuana hemma. Det skall också påpekas att Depp vid flera tillfällen i den processen haft svårt att minnas saker och i vissa fall uttryck övertygelse om någon som sedan visat sig vara helt fel. Vid samtliga dessa tillfällen har han direkt erkänt att han mindes fel.

Här är ytterligare ett exempel på hur AH begick mened i UK:
Citat:
Ms Heard denied that she had been violent toward the Claimant other than when she felt her life was threatened and in order to escape him [10/1605/16-1606/8]. She accepted that she had smashed a bottle on the floor during the Australia incident [12/1875/2-6], albeit she said this did not cause the Claimant any injuries. She also accepted “sometimes ! lose my cool when | get angry” [12/1885/9]. She admitted throwing a can at the Claimant in the Bahamas as she was running away from him [12/2001/11-19].

Vi vet nu med hjälp av nya vittnesförhör som aldrig hördes i UK och teknisk bevisning att AH ljög - hon har slagit JD vid flera tillfällen - och dessutom hånat JD för att han väljer att gå undan. Hon begick mened.

Mer lögner:
Citat:
Ms Heard was honest about her personal shortcomings: that she had a short temper (10/1591/17-20] and could perhaps be prone to ‘compulsive anger’ - but both these character traits were prompted by the particular dynamics of her relationship with the Claimant [10/1592/7-12]. It was put to her that she was angry on one occasion which did not involve the Claimant, but Ms Heard explained that she was (understandably) angry because someone had hacked into her iCloud account and posted naked photos of her online, together with humiliating headlines (10/1596/3-18).

Vi vet nu med med hjälp av nya vittnesför som aldrig hördes i UK att AH varit arg och våldsam vid massor av tillfällen och att det skett regelbundet inte bara mot JD utan mot andra personer. Hon begick mened.

Jag skulle kunna fortsätta med liknande snippets ur domen hela kvällen, men jag nöjer mig med de här små exemplen som får en att ifrågasätta domarens beslut att anse att AH var trovärdig.

Citat:
Ms Heard is not the Defendant in these proceedings. She did not have to attend court or assist the Defendants in any way. However she chose to attend, and to experience a 3- day cross-examination. She was a composed, impressive and truthful witness.

Samtidigt som JD fick följande omdöme:
Citat:
The claimant was not a reliable witness.

Jag tror som sagt att målet kommer få tillstånd för omprövning.

Alla citat är från målet i UK.
Senast redigerad av Takadongtakadang 2022-06-09 kl. 01:12.
Citera
2022-06-09, 01:21
Medlem
Det finns alltså människor med rösträtt som har sett det här förhöret och fortfarande tror att Amber talar sanning om någonting? Jävligt skrämmande tanke.

https://www.youtube.com/watch?v=KBt8...26CrimeNetwork

Husvagnsmannen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in