2022-06-14, 14:35
Medlem
Fiffiniffis avatar
Första delen har kommit:
https://www.youtube.com/watch?v=n9WoM9xk0E0

Fritt översatta Amber-uttalanden att notera särskilt:

1. "Den överhängande majoriteten av rättegången utspelade sig på sociala medier"

2. "Det var OMÖJLIGT för juryn att inte se på sociala medier"

3. "Rättssalen var PACKAD av Jack Sparrow-fans"

4. "Rättegången är det hemskaste jag varit med om...jag blev avhumaniserad" (man kan tycka att 3 dagars misshandel och våldtäkt medelst flaska skulle vara värre )

5. "Även om du tror att jag ljuger kan du inte se mig i ögonen och säga att de sociala medierna var rättvisa"

6. "UK trial hade ännu mer bevis, trots att stora delar av mina bevis hölls utanför"

7. "Depps advokater distraherade juryn från det målet handlade om egentligen"

8. "ALLT jag sa under rättegången var sant"

9. "Vasquez sa att mitt vittnesmål var hennes livs skådespel....men jag fick lyssna på vittnesmål under flera veckor som kallade mig för en usel skådis...hur ska de ha det?"

10. "Jag startade aldrig våld, jag svarade på våld"

11. "Inspelningen där jag erkänner att jag startat våld beror på att jag var rädd för mitt liv"

12. "Inspelningen där jag säger 'tell the world, Johnny' är taget ur en lång inspelning och är inte representativ"

13. På fråga om att hon inte tog ansvar för någonting under rättegången svarar hon "jag har varit helt öppen med att jag sagt hemska saker och blivit provocerad till en punkt där jag inte vet rätt från fel"

14. "Jag gjorde många många misstag i förhållandet...men har alltid talat sanning"
Citera
2022-06-14, 16:00
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Första delen har kommit:
https://www.youtube.com/watch?v=n9WoM9xk0E0

Fritt översatta Amber-uttalanden att notera särskilt:

1. "Den överhängande majoriteten av rättegången utspelade sig på sociala medier"

2. "Det var OMÖJLIGT för juryn att inte se på sociala medier"

3. "Rättssalen var PACKAD av Jack Sparrow-fans"

4. "Rättegången är det hemskaste jag varit med om...jag blev avhumaniserad" (man kan tycka att 3 dagars misshandel och våldtäkt medelst flaska skulle vara värre )

5. "Även om du tror att jag ljuger kan du inte se mig i ögonen och säga att de sociala medierna var rättvisa"

6. "UK trial hade ännu mer bevis, trots att stora delar av mina bevis hölls utanför"

7. "Depps advokater distraherade juryn från det målet handlade om egentligen"

8. "ALLT jag sa under rättegången var sant"

9. "Vasquez sa att mitt vittnesmål var hennes livs skådespel....men jag fick lyssna på vittnesmål under flera veckor som kallade mig för en usel skådis...hur ska de ha det?"

10. "Jag startade aldrig våld, jag svarade på våld"

11. "Inspelningen där jag erkänner att jag startat våld beror på att jag var rädd för mitt liv"

12. "Inspelningen där jag säger 'tell the world, Johnny' är taget ur en lång inspelning och är inte representativ"

13. På fråga om att hon inte tog ansvar för någonting under rättegången svarar hon "jag har varit helt öppen med att jag sagt hemska saker och blivit provocerad till en punkt där jag inte vet rätt från fel"

14. "Jag gjorde många många misstag i förhållandet...men har alltid talat sanning"

Klipp i tweet-länken nedan:

@SavannahGuthrie: [Depp's lawyer] said you were acting in your testimony.

Amber Heard: ”Says the lawyer for the man who convinced the world he had scissors for fingers? ...I listened to weeks of testimony [saying] I'm a terrible actress. I'm a bit confused how I could be both.”

https://twitter.com/todayshow/status...HUA80dYnnNEAEg
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-14 kl. 16:26.
Citera
2022-06-14, 17:04
Medlem
Fotboll12s avatar
Håller de Johnny-hatande krönikörerna på att prova ett nytt grep genom att smyga in hatet i texter som handlar om annat?

Här handlar det på ytan om Liberalernas partiledare, men så plötsligt dyker han upp:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...tad-intensitet

Edit: ”Var allt bättre förr? Ja! Och med förr menar jag förra året. Johnny Depp hade inte blivit ansiktet för en backlash mot #metoo. Sverige var ett alliansfritt land och Nyamko Sabuni var partiledare för Liberalerna”.
(…)
”Populism får ofta oväntade konsekvenser. Som att Donald Trump valdes till USA:s president eller att Sean Penn skulle smälta ner sin Oscarstatyett för att Ukrainas president inte blev bjuden till Oscarsgalan. Men populismen skapar också oväntade motreaktioner, i alla fall för mig. Helt plötsligt känner jag sympati för högersossen Morgan Johansson och står inte ut med att se Johnny Depps ansikte, som en gång väckte stort behag”.

Edit 2: Dessförinnan hade krönikören beskrivit populism som ”en parasit som äter sig genom kroppen. Maskhål först i hjärtat och sen i hjärnan. Kvar finns bara en äcklig mos som påminner om en människa”.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-14 kl. 17:29.
Citera
2022-06-14, 17:41
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Håller de Johnny-hatande krönikörerna på att prova ett nytt grep genom att smyga in hatet i texter som handlar om annat?

Här handlar det på ytan om Liberalernas partiledare, men så plötsligt dyker han upp:

Edit: ”Var allt bättre förr? Ja! Och med förr menar jag förra året. Johnny Depp hade inte blivit ansiktet för en backlash mot #metoo. Sverige var ett alliansfritt land och Nyamko Sabuni var partiledare för Liberalerna”.
(…)
”Populism får ofta oväntade konsekvenser. Som att Donald Trump valdes till USA:s president eller att Sean Penn skulle smälta ner sin Oscarstatyett för att Ukrainas president inte blev bjuden till Oscarsgalan. Men populismen skapar också oväntade motreaktioner, i alla fall för mig. Helt plötsligt känner jag sympati för högersossen Morgan Johansson och står inte ut med att se Johnny Depps ansikte, som en gång väckte stort behag”.

Edit 2: Dessförinnan hade krönikören beskrivit populism som ”en parasit som äter sig genom kroppen. Maskhål först i hjärtat och sen i hjärnan. Kvar finns bara en äcklig mos som påminner om en människa”.

Så kan det nog vara. Men det mest slående för mig är nog att ingen någonsin kommer med något konkret som går att bemöta på detaljnivå. Det är alltid generella, svepande texter.
Citera
2022-06-14, 19:29
Medlem
Citat:

(…)

Depp ville naturligtvis ha rättvisa för sig och sitt liv tillbaka. För Depp gjorde detta för sig, och det har han all rätt att göra, göra det bara för sig.

Men ur det han gjorde så blev det så glasklart för hela världen att se, att man kan inte dela in onda och god människor i två grupper utifrån vilket kön de har. Det har vi ju vetat hur länge som helst de flesta av oss, men för en del är det svårt att acceptera det.

Det är som att många kvinnor och deras vapendragare män har uppfattat att kvinnor är offer på alla möjliga vis och män är monster som skadar dessa kvinnor som aldrig kan få rättvisa för de våldtäkter, fysiskt och psykiskt våld de utsätts för.

Men fler ögon öppnas och inse att jävulen kan bo i alla kroppar. Och att det inte är så intressant vilket kön som far illa, deras liv ska räddas och de ska skyddas.

Det blir naturligtvis svårt nu att se vem ljuger, vem är brottslingen och vem är offret. Men det är den enda vägen vi kan gå. Jag hoppas innerligen att fler mansjourer kan söka och få bidrag för att hjälpa män som behöver hjälp för sig och sina barn. I alla länder där det är möjligt.
Citera
2022-06-14, 19:45
Medlem
flaflefloweys avatar
Citat:

Edit: ”Var allt bättre förr? Ja! Och med förr menar jag förra året. Johnny Depp hade inte blivit ansiktet för en backlash mot #metoo.

Svenskar kan inte att låta bli än att vilja härma amerikaner. Kvinnor i Sverige har redan dömt ut för förtal, hur kan han Johnny Depp bli en backlash mot #metoo i Sverige.

Majoriteten av artiklar följer USAs headlines, hade varit orginalt om de kom upp med egna idéer.
Citera
2022-06-15, 08:12
Medlem
Bruce Rivers pekar ut bs i Heards senaste intervju…

https://youtu.be/m5HaXk5Q6ig
Citera
2022-06-15, 08:56
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicadespell
Bruce Rivers pekar ut bs i Heards senaste intervju…

https://youtu.be/m5HaXk5Q6ig

Bruce gör intressanta analyser, och en får stå ut med svordomarna han drar igång ibland.

Ambers beslut att göra intervjun var katastrofalt för henne själv. Hon gav ett precis lika icke trovärdigt intryck som i rätten och som Bruce påpekar så ser man att hon inser det själv under intervjuns gång.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-15 kl. 09:00.
Citera
2022-06-15, 09:35
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Bruce gör intressanta analyser, och en får stå ut med svordomarna han drar igång ibland.

Ambers beslut att göra intervjun var katastrofalt för henne själv. Hon gav ett precis lika icke trovärdigt intryck som i rätten och som Bruce påpekar så ser man att hon inser det själv under intervjuns gång.

Hon har bestämt sig för att dö för lögnerna.

Såg den precis och trodde inte att det var sant.
Nu tvingas t.o.m. mainstream-media byta sida.
Det roligaste av allt? JD kan stämma henne igen om han vill.
Citera
2022-06-15, 13:32
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Hon har bestämt sig för att dö för lögnerna.

Såg den precis och trodde inte att det var sant.
Nu tvingas t.o.m. mainstream-media byta sida.
Det roligaste av allt? JD kan stämma henne igen om han vill.

Tror inte JD orkar stämma henne igen, men som hon håller på så hade jag aldrig efterskänkt böterna som han pratade om först, då hon kommer fortsätta ljuga trots att hon skulle slippa betala, då hade jag krävt min rätt och låter henne förfall totalt. Just nu gör hon bort sig nåt sjuk, och dom ända film jobbet som jag tror väntar är typ långt ned i halsen med Amber Turd. För hon kommer inte tjäna mycket pengar som skådis efter detta och som hon håller på, men hon snärjer säkert en rik sugerdaddy eller sugermommy då och är Bi
Citera
2022-06-15, 14:20
Medlem
Citat:

Ja, de får man stå ut med. Men det är skönt med honom för han kör sitt eget race och verkar kompetent.

Håller med - förstår inte riktigt hur PR-teamet och Heard tyckte det här var en bra idé.

Såg att Emily D Baker kommer köra live i em och kommentera nya motioner och det faktum att Amber faktiskt fortsätter att förtala (det kommenterade ju Bruce Rivers också).

https://www.youtube.com/watch?v=N9r4wbsH26w

Undrar om Depps team kommer försöka med någon åtgärd för att få henne och hennes advokater att stänga pajhålet?
Citera
2022-06-15, 17:44
Medlem
Fotboll12s avatar
(Klipp i länken nedan)

Savannah Guthrie: On the first day of the trial you issued a statement, and part of the statement said, 'I still have love for Johnny.'

Amber Heard: Yes.

SG: Is that still true?

AH: Yes.

SG: After everything?

AH: Absolutely. I love him. I loved him with all my heart.

https://twitter.com/todayshow/status...JmSH6iHOWLKo2w
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in