Citat:
Ursprungligen postat av
L3nn4rt
Polisen sa att det inte fanns tecken på att Amber Heard hade blivit vare sig misshandlad eller att lägenheten var sönderslagen. Nu minns jag inte exakt vad polisen hade sagt innan de lämnade lägenheten, men jag minns att jag tog det i stil med "nothing to see here, move on".
Däremot fanns det uppgifter som sa att lägenheten såg värre ut när patrull nr 2 kom till lägenheten, så Johnny Depp måste ha lurat bakom buskarna utanför och sedan gjort en blixtattack så fort patrull nr 1 lämnat platsen. Låter ju inte så där vidare trovärdigt enligt mig.
Fem personer har i samförstånd konspirerat och iscensatt brottsplatsen efter att polisen var där första gången? Det tycker du låter som en trovärdig teori?
Citat:
Finns ett flertal vittnen som sagt att de inte sett en skråma i Amber Heards ansikte. Du menar att deras utsagor skulle vara rena spekulationer? Gör du ens minsta försök att bli tagen på allvar?
Med den sista meningen övergår du till oberättigade personangrepp. Vad får dig att tro att du är berättigad? Skall vi ha en diskussion eller skall vi hålla på så? Du får inte båda. Gör du själv minsta försök att bli tagen på allvar.?
Inget vittne har uteslutit att Heard har skråmor eller i vissa fall sådana hon sminkat över. Det finns däremot flera vittnen som berättar om att hon har skråmor och det finns fotografier som bevis. Sminkösen berättar om hur hon hjälpt till att sminka över Heards skador.
Citat:
Nej, men utan skador och ett flertal vittnen som kan styrka detta, lutar det ju mer åt att den påstådda misshandeln inte har ägt rum, än att det skulle vara så olyckligt att alla som inte såg dessa skador helt enkelt var blinda.
Både fotografier och vittnen finns. Problemet är att du påstår att alla fotona är förfalskade och alla vittnena ljuger.
Citat:
Ja, och dessa bevis talar till Johnny Depps fördel. Jag vill minnas att du också hävdade att Johnny Depp var den som skar av sig sin egen fingertopp genom att slå igen en dörr över fingret. Hur lyckas man med en sån sak menar du? Det är ju inte så att ett finger bara filas av vid en sådan händelse, det blir förmodligen inte heller ett avklippt finger i de flesta såna fall, utan ordentliga krosskador istället.
Nej, bevisen talar för att Heard troligen misshandlades av Depp. Det var vad Nicol konstaterade. Problemet är att du utan orsak avfärdar alla de bevis Nicol stödde sig på.
Fingrar går normalt av genom att de kläms i en f dörr eller maskin eller liknande. Depp lämnade först en redogörelse om att han själv lyckats kapa sin finget. Sedan ändrade han sig och beskyllde Heard. Någon gång ljög han bevisligen. Att kasta en flaska så att en fingertopp går av är verkligen en freak accident. Det är säkert teoretiskt möjligt men det är första gången jag hört talas om det. Folk som kapat av sig fingertoppen finns det många av, t ex genom att klämma den i en dörr.
Depp var bevisligen helt väck i en snedtändning vid tillfället.