2022-06-06, 22:45
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ingen har tvingat dig att upprepa den

Tvång och tvång, jag har ingen pistol mot huvudet, men det är uppenbarligen enda sättet att få svar från en Flashback-moderator these days. Och jag vill få svar. Så ur den aspekten är jag faktiskt tvungen att upprepa den.

Citat:
Jag har svårt att tro att någon som har en uttänkt plan att producera en förfalskad bild missar att göra sig av med originalet och att det råkar komma med i bevismaterialet tillsammans med förfalskningen. Förslagenhet rimmar illa med helt obegripliga enkla misstag. Även om Heard skulle vara psykopat.

Det kan vara svårare än man kan tro att bli av med en bild. Med all molnlagring och automatiska bildbackuper som är typ standard numera. Ingen säger heller att Amber Heard är speciellt intelligent eller exceptionellt bra på iscensätta sådana här saker. Och vi vet inte heller detaljerna kring hur bilderna kom med, hon kanske tvingades lämna över ena massa data eller nåt. Med tanke på hur illa det fick henne att se ut under rättegången så är det oavsett närmast garanterat att det inte var hennes avsikt att båda skulle med iaf. Och det tror jag du vet mycket väl.

Citat:
Dock. Bilderna ser verkligen identiska ut. Om Heard vet att de är det då ljuger hon verkligen under ed, absolut.

Kan du inte bara vara ärlig och ta nästa kliv och säga att de ÄR identiska utöver mättnaden och att hon HAR ljugit under ed? Alla kan se det, du kan se det. Var ärlig nu. Visa att du är en moderator.

Citat:
Vad gäller vilken färgsättning som är den riktiga och om någon är att betrakta som originalet, så uppfattar jag som sagt Ackert som att inget talar för att bilden har redigerats i något redigeringsprogram som bör få oss att anta att bilden skulle vara fabricerad utöver att det är olika färgsättning.

1. Kan vi släppa Ackert för en stund och förlita oss på våra egna ögon? Vi ser ju med 100 % säkerhet med våra egna ögon att den ena bilden har redigerats genom att mättnaden har ökats.

2. Och vad menar du med "bilden", det finns ju två bilder....

3. Färgsättning är fel ord. Mättnaden har ökats. Det är ett väldigt enkelt kommando som finns i varje redigeringsprogram värt namnet. Videon demonstrerade hur enkelt det är.
https://www.youtube.com/watch?v=9tm_29uUVa8

4. Är det inte per definition en fabricering att ändra färgsättningen (öka mättnaden)? Vad är meningen med att säga att det "inte skett någon fabricering utöver den fabricering som skett"?

Citat:
Jag menar att bilden är tagen av Heard vid det tillfälle tidstämpeln visar och att den visar en verklig skada på Heard.

Vilken av bilderna? Höger eller vänster? Eller båda?
https://d.newsweek.com/en/full/20398...dly-edited.jpg

Citat:
Det hela är förenligt med när Heard och Depp haft ett gräl och med när Heard uppger sig blivit misshandlad. Alltså utgör den på samma sätt den skulle gjort i en svensk rättegång bevisning som stöder Heards utsaga.

Det skall inte förväxlas med att bilden i sig bortom rimligt tvivel visar att Heard för det första blivit misshandlad och för det andra att om hon blivit misshandlad så är det av Depp.

Intressant, för nyss skrev du att bilden "definitivt visar en misshandlad Heard". Hur ska du ha det?
Citera
2022-06-06, 22:45
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Det är samma bild. Hon ljuger.
Citera
2022-06-06, 22:46
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag brottas med mitt minne om vad Amber sa. Kan hon ha hävdat att hon inte mindes om bilderna tagits vid samma tillfälle (med typ några sekunders mellanrum) eller morgon+kväll?

Citat:
Ursprungligen postat av Aksnevsakslegne
Nej, hon säger att hon ser "daylight" på en av bilderna, och på en av dom inte.

Nej, hon talade definitivt om vanity light.

https://www.newsweek.com/amber-heard...-1707660?amp=1
Citera
2022-06-06, 22:47
Medlem
Citat:
Amber Heard påstod att det var olika foton. Men den rimliga slutsatsen är att det är samma foto med olika färgläggning, fast som sagt där det ena är mer likt eller identiskt det Heards telefon först visade henne. Som alltså var ett äkta foto som visar vad som förefaller vara en skada som är förenlig med att hon fått en smäll.

Du har helt rätt i att AHs lag framställe det som olika fotografier, jag tänkte mer på oss åskådare. Om jag minns rätt (vilket jag inte alltid gör) så hade båda öppnats i ett program som kan redigera bilder (vilket inte utesluter att bilderna bara sparats på nytt, eventuellt i mindre storlek) och båda hade samma tidsdatum ner till exakt sekund. Kan ingen utrönas vara original tappar ju dessa bilder 100% av sitt värde och borde avskrivas helt.

Hon har en hel del bevis som verkar redigerat (i vissa fall verifierat), historier som motbevisats eller skiljer sig även från sina egna vittnens berättelser, ingen som sett någon form av aktiv misshandel från JD (förutom möjligtvis hennes syster)... Nej, har man blivit ertappad med lögner fler än några gånger så tappar jag allt förtroende för sånt som inte kan verifieras 100%...
Citera
2022-06-06, 22:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Hur vet du att båda fotona kom med i rättegången på hennes initiativ?

Citat:
Det vet jag förstås inte, men hon borde haft chansen att göra sig av med det första fotografiet innan advokaterna kom in i bilden om planen var att förstärka skadan på originalbilden.

Då var det kanske inte så lämpligt av dig att skriva följande:

Det förklarar inte varför hon i så fall lade fram båda fotona som bevis i rättegången. Om syftet var att förbättra grundfotografiet finns det ingen anledning att ta med det som jämförelsematerial.

Eller?
Citera
2022-06-06, 22:52
Medlem
LeCastles avatar
Amber sade att hon hade använt bruise kit. 🤭
https://mobile.twitter.com/ifod_net/...24075463647232
Citera
2022-06-06, 22:56
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Nej, hon talade definitivt om vanity light.

https://www.newsweek.com/amber-heard...-1707660?amp=1

https://www.newsweek.com/amber-heard...quez-1707660?a

Edit. Här talar Heard om det ca två minuter in.

https://m.youtube.com/watch?v=gNsJCcHrp1w
Citera
2022-06-06, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle

Tvivlar inte en sekund på att hon använt bruise kits för att förstärka eller skapa blåmärken från grunden, som skådespelare har hon definitivt stött på bruise kits tidigare. Höll på en del med boxning 20 kilo sen och mina blåmärken såg inte ut som hennes... men tror inte vi ska lägga allt för mycket vikt vid en enskild felsägelse. Som tur är har hon råkat försäga sig fler än en gång.
Citera
2022-06-06, 23:04
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldmanschild
Du har helt rätt i att AHs lag framställe det som olika fotografier, jag tänkte mer på oss åskådare. Om jag minns rätt (vilket jag inte alltid gör) så hade båda öppnats i ett program som kan redigera bilder (vilket inte utesluter att bilderna bara sparats på nytt, eventuellt i mindre storlek) och båda hade samma tidsdatum ner till exakt sekund. Kan ingen utrönas vara original tappar ju dessa bilder 100% av sitt värde och borde avskrivas helt.

Hon har en hel del bevis som verkar redigerat (i vissa fall verifierat), historier som motbevisats eller skiljer sig även från sina egna vittnens berättelser, ingen som sett någon form av aktiv misshandel från JD (förutom möjligtvis hennes syster)... Nej, har man blivit ertappad med lögner fler än några gånger så tappar jag allt förtroende för sånt som inte kan verifieras 100%...

Det är möjligt att bevis bör avskrivas i en rättegång, speciellt en amerikansk, av olika skäl, men om vi diskuterar sannolikheter duger inte ett så formalistiskt resonemang. Att ändra ljuset på ett foto med hjälp avsett filter får inte originalfotot att helt plötsligt sluta existera i sinnevärlden eller gör andra foton där inget tyder på att de är förändrade till icke-existerande.

Det låter enbart som ett bekvämt sätt att förneka verkligheten med allmänt misstänkliggörande. Nej, någon hel del som redigerats existerat inte i fallet.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2022-06-06 kl. 23:12.
Citera
2022-06-06, 23:05
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle

Visst det ser det ut som att Amber är på väg att börja säga nåt i stil med fuck/shit efter ”Bruise kit”?

Hon höll sig iallafall inte för ansiktet med båda händerna som i ett tidigare förhör när hon råkade avslöja att det var hon som tipsade TMZ om filmen med Johnnys smällande i köksskåp.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-06 kl. 23:11.
Citera
2022-06-06, 23:10
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Då var det kanske inte så lämpligt av dig att skriva följande:

Det förklarar inte varför hon i så fall lade fram båda fotona som bevis i rättegången. Om syftet var att förbättra grundfotografiet finns det ingen anledning att ta med det som jämförelsematerial.

Eller?

Amber Heard lade fram fotona som bevisning via sina advokater. Om hon hade en uttänkt plan att lägga fram ett redigerat foto som det äkta kunde hon gjort det via sina advokater och uteslutit ett andra fotografi som är likadant. Det fanns inget att tjäna på att göra som hon nu gjorde som innebar en vinst för henne om det inte upptäcktes.

Det talar emot att det var en uttänkt plan.
Citera
2022-06-06, 23:12
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Amber Heard lade fram fotona som bevisning via sina advokater. Om hon hade en uttänkt plan att lägga fram ett redigerat foto som det äkta kunde hon gjort det via sina advokater och uteslutit ett andra fotografi som är likadant. Det fanns inget att tjäna på att göra som hon nu gjorde som innebar en vinst för henne om det inte upptäcktes.

Det talar emot att det var en uttänkt plan.

Det var inte vad jag frågade. Min fråga rörde lämpligheten av något du skrev, inte sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in