Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
För att man av frånvaron på bevis skall kunna sluta sig till att dej inte finns bevis måste man aktivt säkerställa detta. Polisen gjorde inte någon speciell undersökning av vare sig Heard eller våningen. Av polisens vittnesmål vet vi att de inte såg några omisskännliga tecken på det uppträde som fyra vittnen vittnar om verkligen skedde mellan Depp och Heard. Det innebär inte att vittnena ljuger. I själva verket är det mycket osannolikt att fyra vittnen ljuger samstämmigt.
Polisen sa att det inte fanns tecken på att Amber Heard hade blivit vare sig misshandlad eller att lägenheten var sönderslagen. Nu minns jag inte exakt vad polisen hade sagt innan de lämnade lägenheten, men jag minns att jag tog det i stil med "nothing to see here, move on".
Däremot fanns det uppgifter som sa att lägenheten såg värre ut när patrull nr 2 kom till lägenheten, så Johnny Depp måste ha lurat bakom buskarna utanför och sedan gjort en blixtattack så fort patrull nr 1 lämnat platsen. Låter ju inte så där vidare trovärdigt enligt mig.
Citat:
Det finns ingenting öht som talar för några ditsminkade blåmärken. Det är rena spekulationer utgående från vantolkningar av hur hon uttryckte sig och vilket smink som visades upp av hennes advokater osv. Ett lågvattenmärke i rättegången och i resonemangen runt den.
Finns ett flertal vittnen som sagt att de inte sett en skråma i Amber Heards ansikte. Du menar att deras utsagor skulle vara rena spekulationer? Gör du ens minsta försök att bli tagen på allvar?
Citat:
Uppgifterna som talar emot Heards uppgifter är inte sådana att de motsäger dem. Depps livvakter och övrig personal vittnar om att de inte sett Heard misshandlad, men det innebär inte att hon inte blivit det.
Nej, men utan skador och ett flertal vittnen som kan styrka detta, lutar det ju mer åt att den påstådda misshandeln inte har ägt rum, än att det skulle vara så olyckligt att alla som inte såg dessa skador helt enkelt var blinda.
Citat:
Givetvis går jag inte bara på känsla. Det gjorde inte heller Andrew Nicol som resonerade i linje med hur professionella domare brukar göra när det gäller våld inom relationer där väldigt ofta ord står mot ord. Här finns mer bevis än det brukar göra i sådana fall.
Ja, och dessa bevis talar till Johnny Depps fördel. Jag vill minnas att du också hävdade att Johnny Depp var den som skar av sig sin egen fingertopp genom att slå igen en dörr över fingret. Hur lyckas man med en sån sak menar du? Det är ju inte så att ett finger bara filas av vid en sådan händelse, det blir förmodligen inte heller ett avklippt finger i de flesta såna fall, utan ordentliga krosskador istället.