2022-06-02, 23:35
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Kan du ge ett exempel där en privatperson hamnat i en nödsituation där valet stått mellan att rädda en atombombande kvinna alternativt en vänlig fadersgestalt?
Annars blir det bara hypoteser som inte är relevanta i verkligheten.

Här är ett enkelt tips till dig för framtiden: Svara inte på hypotetiska resonemang om du inte förstår eller accepterar de hypotetiska premisserna.
Citera
2022-06-02, 23:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Sociala medier (inklusive Flashback) kryllar verkligen av Depps fangirls. Vuxna män och kvinnor som beter sig som småflickor när de gråter och gläds med idolen och förenas i sitt hat mot den psykopatiska häxan Amber -och alla som är på hennes ”sida” med ett känslomässigt engagemang och personlig lidelse och identifikation med ”Johnny” som släppt alla rimliga spärrar och passerat alla gränser. Ett slags masshysteri.

Det tillhör också diskussionen kring det här fallet och dess mekanismer och utfall.

På tal om personlig lidelse, eftersom du numera gått med på att det åtminstone "förefaller osannolikt" att det på länken nedan rör sig om två helt olika foton, tycker du nu fortfarande att det var korrekt att kalla bilderna "äkta", "oförfalskade", "omanipulerade" och "autentiska"?.

https://d.newsweek.com/en/full/20398...dly-edited.jpg
Citera
2022-06-02, 23:40
Medlem
Citat:
Sociala medier (inklusive Flashback) kryllar verkligen av Depps fangirls. Vuxna män och kvinnor som beter sig som småflickor när de gråter och gläds med idolen och förenas i sitt hat mot den psykopatiska häxan Amber -och alla som är på hennes ”sida” med ett känslomässigt engagemang och personlig lidelse och identifikation med ”Johnny” som släppt alla rimliga spärrar och passerat alla gränser. Ett slags masshysteri.

Det tillhör också diskussionen kring det här fallet och dess mekanismer och utfall.
Återigen ett jävligt dåligt och värdelöst inlägg från dig. Men kul att se hur du sätter en stämpel på alla som inte håller med dig, det visar ju hur intelligent du är.

Faktum är, att du haft fel hela tiden, men sitter och skriker som en blåhårig feminist på twitter.
Senast redigerad av Ekronwo 2022-06-02 kl. 23:44.
Citera
2022-06-02, 23:43
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag har ingen aning om hur Depp är privat. Däremot stödjer jag domslutet fullt ut. Det räcker för min del.
Han är bara en individ med ett trevligt utseende och sätt som har tagit honom långt. Jag håller också med om att utslaget förmodligen var helt rättvist. Han är naturligtvis ingen ängel.
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Hur i helvete kan någon med minsta skam i kroppen påstå att man visst får "kalla JD en hustrumisshandlare" baserat på den pinsamt uppenbara bias-drabbade domaren Andrew Nicols dom i UK-målet?
Läs domen, där han som helt ensam bedömare och beslutare, bortser från faktiska bevis och dömer helt efter sin egen känsla (absurt men sant).

De 14 punkterna (varav stolpskottet själv uteslöt nr 6 och nr 11 i sin dom) blev alla totalt jävla söndersmulade när de granskades av en jury (och resten av världen!).
Punkt efter punkt med stöd av AH:s och JD:s egna röstinspelningar och vittnesmål, trovärdiga vittnen, expervittnen och juryns egna logiska slutledningsförmåga.

Har de som säger att man kan kalla JD en "wife-beater" ens läst domen i UK-målet? Har de följt rättegången i nuvarande case? Har de lyssnat på röstinspelningarna av misshandlaren AH och offret JD?
Nej, såklart de inte har.
De lata jävlarna läser lite tidningsartiklar och inbillar sig att de kan dra några som helst slutsatser, vilket är plågsamt att bevittna.
Ni borde helt seriöst skämmas!

AH:s team och andra idioter som påstår att alla kommer till JD:s försvar därför att han är en "kändis" kan inte vara fullt funktionsdugliga. Eller så blundar de aktivt för den verkliga orsaken -vilken framgår med all önskevärd tydlighet:

Majoriteten av oss människor skyddar och värnar om brottsoffer, vilket JD är.

Vidare vill vi exponera och straffa förövare, vilket AH är.

Anledningen till detta är att de flesta av oss resonerar och handlar utifrån den mänskliga naturen med all sin empati, logik och fucking jävla rimlighet.

Länk till UK-dom
https://www.nickwallis.com/_files/ug...c77fe54519.pdf

Länk till sida med röstinspelningar
https://youtu.be/Cg9SvQSMnoE

Nuvarande rättegång: överallt på nätet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Här är ett enkelt tips till dig för framtiden: Svara inte på hypotetiska resonemang om du inte förstår eller accepterar de hypotetiska premisserna.

Och du, rent hypotetiskt, försök att undvika stampa på kvinnor och barn när du flyr en katastrof. Jobbigt för oss riktiga män att hjälpa dem upp då efter att du satt dig själv i säkerhet framför mammor, döttrar och spädbarn.
Citera
2022-06-02, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Han är bara en individ med ett trevligt utseende och sätt som har tagit honom långt. Jag håller också med om att utslaget förmodligen var helt rättvist. Han är naturligtvis ingen ängel.

Han har onekligen drogproblem.
Men härinne verkar finnas många som är så nära vänner med Depp att de vet vilken tandkräm han använder t.o.m
Jag undviker bedöma kändisars privata beteende då jag knappast har någon vidare kännedom av det.
Citera
2022-06-02, 23:45
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:

OMG, du är verkligen ett litet fan av turd - en liten snöflingesimp.
Citera
2022-06-02, 23:47
Medlem
Lova33s avatar
Vidare blir jag så sjukt trött på er som läser tidningsartiklar om fallet, sluta vara lata jävla boomers och gå direkt till källan istället.

Det gäller er som påstår att ni följer fallet.
Senast redigerad av Lova33 2022-06-02 kl. 23:50.
Citera
2022-06-02, 23:53
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Omöjligt att veta för oss dödliga hur trevliga bra människor dessa superstjärnor är. Det man gillade med Depp och intrycket man fått är just det en trevlig en. Dock med missbruksproblem. Trevlig bara ett exempel. Ricky Gervais sågade honom som bara den (The Tourist) men istället för att sura ställde Depp upp med Gervais för att visa att han tog det på rätt sätt.
Missbruksproblem kan också vara en form av självmedicinering. LOL, du skulle garva ihjäl dig om du såg mitt register. Ingen är felfri. Ricky har alltid en flasköl beredd under sina shower, men vem bryr sig. Han är också genial, precis som Depp och Musk.
Citera
2022-06-02, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Nej, det finns inget ”vi”. Jag har varit emot detta sen dag 1, du kan inte komma i efterhand och försöka ”dela skulden” med oss andra. Det är ni wokepsykopater som skapat Amber Heard, gilla läget.

Ja vi har hållit henne ansvarig för vad hon har gjort med Johnny. Det är där hon är nu, ute i kylan och hon får skörda vad hon sått. Mycket bra!
Citera
2022-06-03, 00:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Vidare blir jag så sjukt trött på er som läser tidningsartiklar om fallet, sluta vara lata jävla boomers och gå direkt till källan istället.

För en sekund föreställde jag mig en värld där SVT typ kunde sända saker okommenterat och låta folk avgöra saker själva. Men nä, vi måste en "expert" som kan berätta för oss vad vi ska tycka den här veckan.

Kom att tänka på Lambertz pressträff i sin trädgård. Gubben hade suttit oskyldigt fängslad typ 1-2 veckor innan polisen till slut fattade att bruden bara ljög. Nu var hans chans att äntligen få säga sin sida. SVT är på plats och filmar okommenterat. Jag såg det live och tänkte "bra jobbat SVT, så här ska det gå till". Sen gick det ett par timmar och det stormade över hur hemskt SVT betett sig. Sändningen togs ner från hemsidan. Härliga Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in