2022-06-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Nej, det är inte uselt. Det talar med om vem du är. Du röstar förmodligen vänster och sitter på höga hästar. Om någon skulle ha haft de symptomen så tänkte jag att kandidaten för det vore Depp, men hans vittnen speglade hans personlighet - värme och omtanke. I ditt fall skulle jag kanske tänka i alla fall två gånger innan jag räddade dig, eftersom du är så infantil i ditt tänkande om kvinnor och barn först. Jag ser det mer som att män och kvinnor borde rädda barnen först.

Så fel du har.
Fördomar?
Röstat höger hela mitt liv.
Är väldigt provokativ gällande åsikter och tydlig med var jag står när det gäller krav och invandring.
Tatuerad med vikingamotiv och svenska symboler.
Så du prickade inte alls rätt.
Förstår inte varför det skall vara vänster att rent generellt sätta kvinnor och barn för mig själv som man.
Det är för mig snarare patriotiskt och uppoffrande.
Citera
2022-06-02, 23:11
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
En kvinna som har släppt en atombomb över ett land ska alltså alltid räddas före en man som räddat miljoner judar av olika kön från att bli avrättade?

Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ditt hypotetiska resonemang är uselt.
Med det resonemanget måste du ju kliva över barn vid en brand med. Eftersom du vet ju inte vad barnen i framtiden gör. De kan ju bli terrorister. Bäst du slår ner dem för att komma före dem vid en ev brand.

Uselt? Flashsmash gör ett argument med den klara innebörden att man ska rädda människor efter förtjänst snarare än medfödd egenskap. Du vänder det till att istället handla om potentiella framtida illdåd. Detta innebär att du precis har gjort ett strawmanargument eller helt missförstått argumentet, med den logiska följden att du antingen är oärlig eller trög. Which is it?
Citera
2022-06-02, 23:12
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Så fel du har.
Fördomar?
Röstat höger hela mitt liv.
Är väldigt provokativ gällande åsikter och tydlig med var jag står när det gäller krav och invandring.
Tatuerad med vikingamotiv och svenska symboler.
Så du prickade inte alls rätt.
Förstår inte varför det skall vara vänster att rent generellt sätta kvinnor och barn för mig själv som man.
Det är för mig snarare patriotiskt och uppoffrande.
Jag har tatueringar över hela kroppen,, även i ansiktet, röstar på Miljöpartiet och har världsrekordet i att vara bred. Det är vänster att vara politiskt korrekt.
Citera
2022-06-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Uselt? Flashsmash gör ett argument med den klara innebörden att man ska rädda människor efter förtjänst snarare än medfödd egenskap. Du vänder det till att istället handla om potentiella framtida illdåd. Detta innebär att du precis har gjort ett strawmanargument eller helt missförstått argumentet, med den logiska följden att du antingen är oärlig eller trög. Which is it?

Nu är det så att om det är en brand finns inte tid att varje person skall lämna sitt cv om livet. Och i det fallet går bsrn först och sedan kvinnor och sist vi män. Det är jag stolt att stå för.
Hur andra resonerar är inte min ensak.
Citera
2022-06-02, 23:15
Medlem
Citat:
Jag har tatueringar över hela kroppen,, även i ansiktet, röstar på Miljöpartiet och har världsrekordet i att vara bred. Det är vänster att vara politiskt korrekt.

Ja. Det är ditt val.
Jag är oavsett höger om jag måste ge en politisk hemvist.
Och har så alltid varit.
Citera
2022-06-02, 23:18
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
"Depp-fangirlsen", vilka är dessa? Flashback kryllar inte av dem direkt.

Du besvarar extremt selektivt.

Du har haft tokfel genom hela rättegången. Din prestige som moderator står på spel.

Jag förstår att du kippar efter luft men det vore mer hederligt att erkänna att du hade tokfel. Hela tiden.

Någon sådan självinsikt verkar tyvärr lysa med sin frånvaro.

Sociala medier (inklusive Flashback) kryllar verkligen av Depps fangirls. Vuxna män och kvinnor som beter sig som småflickor när de gråter och gläds med idolen och förenas i sitt hat mot den psykopatiska häxan Amber -och alla som är på hennes ”sida” med ett känslomässigt engagemang och personlig lidelse och identifikation med ”Johnny” som släppt alla rimliga spärrar och passerat alla gränser. Ett slags masshysteri.

Det tillhör också diskussionen kring det här fallet och dess mekanismer och utfall.
Citera
2022-06-02, 23:20
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ja. Det är ditt val.
Jag är oavsett höger om jag måste ge en politisk hemvist.
Och har så alltid varit.
Och mitt intryck av att ha sett Depp i den här rättegången som har helt sjukt visat hans liv helt öppet, trots att han vill vara privat, är att han är en Good Guy som bara vill alla väl och att det är den inställningen som har gjort att han kommit dit han är nu. Han är den typen som trots att han har sina miljoner skulle rädda dig ändå i en titanic-situation.
Citera
2022-06-02, 23:24
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nu är det så att om det är en brand finns inte tid att varje person skall lämna sitt cv om livet. Och i det fallet går bsrn först och sedan kvinnor och sist vi män. Det är jag stolt att stå för.
Hur andra resonerar är inte min ensak.

Fel igen. I Flashsmash hypotetiska resonemang så visste vi ju faktiskt om de inblandades förtjänst. Så nu har vi ytterligare en strawman alternativt oförmåga att förstå. Så jag har fortfarande inte svar på min fråga. Lutar åt trög, dock.
Citera
2022-06-02, 23:25
Medlem
Citat:
Och mitt intryck av att ha sett Depp i den här rättegången som har helt sjukt visat hans liv helt öppet, trots att han vill vara privat, är att han är en Good Guy som bara vill alla väl och att det är den inställningen som har gjort att han kommit dit han är nu. Han är den typen som trots att han har sina miljoner skulle rädda dig ändå i en titanic-situation.

Jag har ingen aning om hur Depp är privat. Däremot stödjer jag domslutet fullt ut. Det räcker för min del.
Citera
2022-06-02, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Sociala medier (inklusive Flashback) kryllar verkligen av Depps fangirls. Vuxna män och kvinnor som beter sig som småflickor när de gråter och gläds med idolen och förenas i sitt hat mot den psykopatiska häxan Amber -och alla som är på hennes ”sida” med ett känslomässigt engagemang och personlig lidelse och identifikation med ”Johnny” som släppt alla rimliga spärrar och passerat alla gränser. Ett slags masshysteri.

Det tillhör också diskussionen kring det här fallet och dess mekanismer och utfall.
Haha hela juryn bestod väl av Depp fangirls enligt dig.
Måste vara svårt att hitta glasögon som enögd.
Citera
2022-06-02, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Fel igen. I Flashsmash hypotetiska resonemang så visste vi ju faktiskt om de inblandades förtjänst. Så nu har vi ytterligare en strawman alternativt oförmåga att förstå. Så jag har fortfarande inte svar på min fråga. Lutar åt trög, dock.

Kan du ge ett exempel där en privatperson hamnat i en nödsituation där valet stått mellan att rädda en atombombande kvinna alternativt en vänlig fadersgestalt?
Annars blir det bara hypoteser som inte är relevanta i verkligheten.
I krig har förvisso atombomben använts vid två tillfällen mot Japan. Har ett starkt minne av att en man tog det slutliga beslutet då om det nu är en fråga om kön.
Citera
2022-06-02, 23:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Omöjligt att veta för oss dödliga hur trevliga bra människor dessa superstjärnor är. Det man gillade med Depp och intrycket man fått är just det en trevlig en. Dock med missbruksproblem. Trevlig bara ett exempel. Ricky Gervais sågade honom som bara den (The Tourist) men istället för att sura ställde Depp upp med Gervais för att visa att han tog det på rätt sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in