Citat:
Ursprungligen postat av
Flashsmash
Nej, hon är förmodligen inte en psykopat - då tror jag mer att Depps 'house manager' satte det ganska pricksäkert med att hon uppträder som en bortskämd tonåring:
https://youtube.com/shorts/VX5SJ0CDLzo
Ja och det är väl ett beteende som påminner mer om vad jag egentligen ser som mycket mer rimligt än psykopat… Narcisist.
Vars beteenden kan påminna mycket om psykopati, men finns också många olikheter. Som att dom har mer känslor och kan ha lågt självförtoende (inte utåt sett).
Jag vet inte, jag är bara intresserad av psykologi och beteenden. Och hon har visat ett ”intressant” och udda beteende i rättegången, som inte är helt normalt för mig.
Exempelvis när hon skulle sparka folk så fort något inte gick hennes väg skulle kunna handla om narcistiska drag... Fast det egentligen var hennes egna uttalanden som gjorde att en del tappade förtroendet..? 🤔
Inte världens mest seriösa ”källa” nedan kanske, men man hittar ungefär liknande beskrivningar om narcism annars med. Tycker inte minst att dessa drag stämmer in på resonemangen i ljudinspelningarna och när hon försökt visa "känslor" som har sett fejkade ut:
Citat:
”I en narcissist ögon kan de aldrig vara den som gjort fel. Oavsett hur situationen ser ut så är de skuldfria och kommer att vända allt till att det är du som gjort fel.
Narcissister är kontroll-freaks och att förlora kontrollen gör dem extremt upprörda. De vill kontrollera alla i deras närhet och klarar inte av att bli utesluten.
En narcissist kommer att hävda att svart är vitt tills du faktiskt börjar att tro på det. Att försöka argumentera med dem är bara slöseri med tid och ansträngning; deras manipulativa natur kommer att leda till att du börjar tvivla på dig själv.
Narcissister tror att de är någonting alldeles extra och tycker inte att du är på samma nivå. Om du försöker att likna dig med dem så kommer de att göra allt i sin makt för att ta dig ner på jorden igen.
Dessa är de typer av människor som skrattar medan alla andra gråter under en sorglig film. De bryr sig egentligen inte om att din mamma går igenom en jobbig skilsmässa eller att någon i din närhet precis gått bort. Om det inte rör dem förstås.
De är inga vidare lyssnare utan väntar bara på att du ska prata klart någon gång så att de äntligen kan få tillbaka ordet."
https://metromode.se/halsa/14-saker-...-i-din-narhet/