2022-06-02, 21:00
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Du tycker inte att jag var tillräckligt tydlig när jag beskrev vägvalet som destruktivt, själsdödande och dödsdömd?

Missuppfattade dig, ber om ursäkt.
Citera
2022-06-02, 21:05
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Heard tänker överklaga. Undrar om det ska crowdfundas?
Det blir väl Rocketboy Elon som får hosta upp lösen, annars sitter han väl själv i rätten mot Heard inom kort.
Citera
2022-06-02, 21:10
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det blir väl Rocketboy Elon som får hosta upp lösen, annars sitter han väl själv i rätten mot Heard inom kort.

Elon har säkert gett Amber nåt jädra löfte om att han tar alla kostnader, vad som än händer.

Amber: Are you sure Elon?
Elon: I promise! I love you so much! I would do anything for you.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-02 kl. 21:30.
Citera
2022-06-02, 21:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Exakt. Hon lär hota honom med att både betala advokaterna, hennes tidigare löfte om att ge bort 7 miljoner och nu alltså de 12 miljoner Deep ska ha. Annars blir det han i rättegång nästa gång så kanske med twisten att det egentligen var han som slog henne etc men hon var för rädd för honom.
Citera
2022-06-02, 21:22
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
För honom skulle beloppet vara som en "piss in the Mississippi", men jag tror inte att han skulle gå med på det nu efter att ha följt den här rättegången och sett hur allt egentligen ligger till och efter det även lagt till pusselbitarna om hur han själv blev behandlad.
Citera
2022-06-02, 21:23
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Nej, hon är förmodligen inte en psykopat - då tror jag mer att Depps 'house manager' satte det ganska pricksäkert med att hon uppträder som en bortskämd tonåring: https://youtube.com/shorts/VX5SJ0CDLzo
Ja och det är väl ett beteende som påminner mer om vad jag egentligen ser som mycket mer rimligt än psykopat… Narcisist.

Vars beteenden kan påminna mycket om psykopati, men finns också många olikheter. Som att dom har mer känslor och kan ha lågt självförtoende (inte utåt sett).

Jag vet inte, jag är bara intresserad av psykologi och beteenden. Och hon har visat ett ”intressant” och udda beteende i rättegången, som inte är helt normalt för mig.

Exempelvis när hon skulle sparka folk så fort något inte gick hennes väg skulle kunna handla om narcistiska drag... Fast det egentligen var hennes egna uttalanden som gjorde att en del tappade förtroendet..? 🤔

Inte världens mest seriösa ”källa” nedan kanske, men man hittar ungefär liknande beskrivningar om narcism annars med. Tycker inte minst att dessa drag stämmer in på resonemangen i ljudinspelningarna och när hon försökt visa "känslor" som har sett fejkade ut:

Citat:
”I en narcissist ögon kan de aldrig vara den som gjort fel. Oavsett hur situationen ser ut så är de skuldfria och kommer att vända allt till att det är du som gjort fel.

Narcissister är kontroll-freaks och att förlora kontrollen gör dem extremt upprörda. De vill kontrollera alla i deras närhet och klarar inte av att bli utesluten.

En narcissist kommer att hävda att svart är vitt tills du faktiskt börjar att tro på det. Att försöka argumentera med dem är bara slöseri med tid och ansträngning; deras manipulativa natur kommer att leda till att du börjar tvivla på dig själv.

Narcissister tror att de är någonting alldeles extra och tycker inte att du är på samma nivå. Om du försöker att likna dig med dem så kommer de att göra allt i sin makt för att ta dig ner på jorden igen.

Dessa är de typer av människor som skrattar medan alla andra gråter under en sorglig film. De bryr sig egentligen inte om att din mamma går igenom en jobbig skilsmässa eller att någon i din närhet precis gått bort. Om det inte rör dem förstås.

De är inga vidare lyssnare utan väntar bara på att du ska prata klart någon gång så att de äntligen kan få tillbaka ordet."

https://metromode.se/halsa/14-saker-...-i-din-narhet/
Citera
2022-06-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Nej, det finns inget ”vi”. Jag har varit emot detta sen dag 1, du kan inte komma i efterhand och försöka ”dela skulden” med oss andra. Det är ni wokepsykopater som skapat Amber Heard, gilla läget.

Jag var lyckligt omedveten om att jag ”skapat” Amber men du har säkert rätt….
Citera
2022-06-02, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Amber Heards advokat Elaine gråter ut hos vänsterliberala media
https://www.youtube.com/watch?v=Zh9W...el=CBSMornings

Domen är en katastrof för alla förtryckta kvinnor som inte har samlat ihop tillräckligt mycket bevis
säger hon. Amber kommer att överklaga berättar hon.

Och med detta så har vi Ambers framtida inkomst och mäns framtida helvete.
Citera
2022-06-02, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag lever efter devisen: var och en efter hur den är, inte vad den är.

Om man gör ett litet nedslag i olika kommenteringsfält på sociala medier kan man dock se att i detta fall är det mest kvinnor som tycker att hon blivit orättvist behandlad med tillägget att Depp »inte är Guds bästa barn« (underförstått att hon inte borde dömts).

Likväl anser jag att vid en katastrof är det kvinnor och barn som skall räddas först.
Citera
2022-06-02, 21:34
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Ja och det är väl ett beteende som påminner mer om vad jag egentligen ser som mycket mer rimligt än psykopat… Narcisist.

Vars beteenden kan påminna mycket om psykopati, men finns också många olikheter. Som att dom har mer känslor och kan ha lågt självförtoende (inte utåt sett).

Jag vet inte, jag är bara intresserad av psykologi och beteenden. Och hon har visat ett ”intressant” och udda beteende i rättegången, som inte är helt normalt för mig.

Exempelvis när hon skulle sparka folk så fort något inte gick hennes väg skulle kunna handla om narcistiska drag... Fast det egentligen var hennes egna uttalanden som gjorde att en del tappade förtroendet..? 🤔

Inte världens mest seriösa ”källa” nedan kanske, men man hittar ungefär liknande beskrivningar om narcism annars med. Tycker inte minst att dessa drag stämmer in på resonemangen i ljudinspelningarna och när hon försökt visa "känslor" som har sett fejkade ut:

https://metromode.se/halsa/14-saker-...-i-din-narhet/

Curry som hade tillbringat 12 timmar med henne sa väl typ att hon har en kombination av: 'borderline and histrionic disorder'. Inte en helt vetenskaplig länk här nu, men ändå

https://www.yourhealthremedy.com/hea...e-personality/
Citera
2022-06-02, 21:36
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
För honom skulle beloppet vara som en "piss in the Mississippi", men jag tror inte att han skulle gå med på det nu efter att ha följt den här rättegången och sett hur allt egentligen ligger till och efter det även lagt till pusselbitarna om hur han själv blev behandlad.
Elon är ju en megamupp vars megalomani börjar krackelera. Amber blir ytterligare en kvarnsten kring hans hals. Han kommer vara helt körd inom kort.
Citera
2022-06-02, 21:36
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Innan rättegången började trodde jag faktiskt mer på henne… Jag dömde ut honom som en förövare. Att jag har ändrat uppfattning har inte ett piss att göra med att han är ”känd” eller att han är en man… Jag har aldrig varit ett fan av honom som skådis eller gillat särskilt många filmer och kunde inte bry mig mindre om det.

Utöver att jag sett mer av rättegången pga hans kändisskap, men jag är fortfarande inget ”fan” och jag hade lika gärna kunnat försvara henne. OM jag fortfarande hade kunnat köpa nånting hon säger…

Men det var sedan helt omöjligt för mig att fortsätta se honom som en förövare och ännu svårare att ha kvar något slags förtroende för henne.

Det baseras inte på någon ”smutskastning”… Till 90 % baserar jag min uppfattning på hennes EGNA ord i rättegången och i privata ljudinspelningarna, och nästan inte alls på vad varken Johnny, advokaten eller diverse folk på nätet har sagt… Jag bestämde ingenting på förhand och det finns massa förtalsfall där jag ser på det heelt annorlunda.

Så det är bara lågt för mig att vissa vänder det till att handla om att man misstror kvinnor rent generellt i liknande rättegångar… (Inte minst i vissa medier, har dom ens följt rättegången innan dom drar sina slutsatser?)

Jag misstror Amber Heard, och inte alla andra. Det är första gången någonsin i ett rättsfall som jag ens känner mig såhär övertygad om att det sannolikt är frågan om en mytoman. Eller i ”bästa” fall att vi har två personer som betett sig illa. Men ett ensamt offer är hon definitivt inte.

Hennes ”känslor” i rättegången påminner även om dokumentärer jag sett när psykopater försöker härma andra att vara empatiska vid rätt tillfällen…

Fast hon är nog inte psykopat ändå, för dom brukar vanligtvis vara charmigare (utåt sett) och lär in ”känslor” så det ser mer äkta och genuint ut. Dom är bättre på att lyckas manipulera, exempelvis en jury.

Tillägg: Förstår nu även varför Johnny så gärna ville att allt skulle livesändas, tror inte att det hade blivit lika tydligt annars. Det hade nog blivit ungefär lika otydligt som dom som har sett några minuter eller läst några klippta meningar i Aftonbladet och sedan dömmer ut honom som förövaren i dramat, utan att se helheten.
Tack för bra inlägg 👍 Jag misstror Amber pgav hennes beteende i rätten , samt hennes uppenbara lögner. Det innebär ju inte att jag misstror andra. Det är just Amber jag inte tror på i det här fallet. Bara en sån sak att hon ger mannen hon säger sig vara så rädd för en kniv med inskriptionen ” until death do us apart”
Senast redigerad av MrGrant 2022-06-02 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in