2022-06-02, 19:28
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
https://www.expressen.se/noje/filmar...t-rattegangen/

Om jag förstår det rätt är det en man som anklagar honom för två slag mot revbenen 2017, och anmälan är från 2018.

Det antyds av mannens advokat att det kan vara aktuellt med en rättegång för mannen, men någonting är skumt med rapporteringen som bara har en svårtolkad kommentar från advokaten att luta sig mot.

Notering: Inblandade i den aktuella rapporteringen om det här är The Sun och Expressen.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-02 kl. 19:44.
Citera
2022-06-02, 19:31
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Det är ju, oavsett vem som är skyldig, lite tveksamt det amerikanska rättssystemet att vem man är tycks ha så stor betydelse. Hade AH haft en större chans om hon inte haft en populär och omtyckt person som motpart? Hon verkar vara osympatisk och framstår i jämförelse med den fryntlige Depp som en ond häxa. Frågan är om juryn undgått att låta sig påverkas av detta.
Jag har sett några YouTube-avsnitt där en advokat som satt med som allmän åskådare i salen berättar hur juryn reagerade vid olika inslag under rättegången. Dessutom är en beteendevetare med och analyserar Amber och Johnnys kroppsspråk.

Enligt advokaten var juryn tydligt avvaktande under Ambers känsloladdade förhör. De köpte det inte alls enligt advokaten. Amber sökte ögonkontakt framförallt med kvinnor i juryn men de nappade inte. Männen var ännu kallare.

Beteendevetaren satte fingret på varför hennes känsloutspel kändes falska. Hennes kroppsspråk, miner och manér stämde inte med äkta känslor, och det plockar vi upp undermedvetet när vi ser det och dömer att personen inte är trovärdig.

Viid ett tillfälle när hon spelade ut sitt lidande och berättar om en händelse avbryts hon av att motpartens advokat protesterar. Då knäpper hon av känslorna och blir neutral i ansiktet. När domaren säger ”overruled, you may go on Miss Heard” så knäpper hon på lidandet och fortsätter på exakt samma mening som hon yttrade innan protesten. Beteendevetaren sa att man normalt tappar tråden när man blir avbruten, om man verkligen är förlorad i sina känslor på ett äkta sätt. Men Amber fortsätter på samma mening som innan. Beteendevetaren menade att det påminde om en skådespelare som blir avbruten av regissörens ”Cut!” och som sen fortsätter när regissören ropar ”Action!”.

Även om man själv inte hinner se och analysera allt detta så plockar vi omedvetet upp dessa detaljer och tänker att det ligger en hund begraven. Så Amber själv sänkte Amber, inte Johnnys popularitet.
Citera
2022-06-02, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Om jag förstår det rätt är det en man som anklagar honom för två slag mot revbenen 2017, och anmälan är från 2018.

Det antyds av mannens advokat att det kan vara aktuellt med en rättegång för mannen, men någonting är skumt med rapporteringen som bara har en svårtolkad kommentar från advokaten att luta sig mot.

Wait a minute: ”Då ska Johnny Depp ha skrikit: ”Jag ger dig 100 000 dollar om du slår mig i ansiktet nu”.”

Tackade alltså stollen nej till 100.000 dollar inklusive ge Johnny snyting? Wtf?

Notering: Inblandade i den aktuella rapporteringen om det här är alltså The Sun och Expressen.

https://www.cinemablend.com/news/2456511/city-of-lies-writer-defends-johnny-depp-after-assault-accusation

https://mobile.twitter.com/queenbpip...65447505551360

https://twitter.com/MyGrindelwald/st...011009/photo/2

Det finns flera vittnen som säger att det är ren och skär lögn. Den ena säger att hon har 40 foton med tidsstämplar som kan bevisa att Brooks ljuger. Det finns även en selfie med Depp och Brooks kort efter händelsen, där båda ser väldigt glada ut. Enligt personer som jobbade på produktionen uttryckte sig Brooks rasistiskt mot en svart hemlösa kvinna, vilket Depp inte tolererade.

Men vem vet, Depp kanske är så mäktig att han får med sig alla oavsett vad han gör. Han borde försöka bli president över hela världen med den makten han har.
Citera
2022-06-02, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaffelJanne
EXAKT! Blir så jävla frustrerad av alla idioter på radion etc som tar hennes parti för att dom enbart har läst vissa rubriker som obv är pro Amber.. Dom säger att folk på nätet är på Johnnys sida pga att han har så många fans och att streamers gör narr av Amber vilket resulterar i att tittarna tar Johnnys parti.. Så jävla frustrerande att höra deras skitsnack.

Dom har såklart inte sätt rättegången och redan från början intalat sig att falska Amber är ett offer.

Du kan iallafall glädja dig över att dom sitter och kokar av ilska innombords samtidigt som dom skriver sina vinklade artiklar.
Citera
2022-06-02, 19:57
Vilket berg av bevis syftas det på nedan… Kan någon faktiskt leverera konkreta exempel på dessa bevis? Helst fler än ett, om vi pratar om ”mountain”.

Citat:
”I am heartbroken that the mountain of evidence stil was not enough”
https://www.facebook.com/10557002541...229072543/?d=n

Enda ”bevisen” jag sett har då sett ut ungefär såhär, här i form av hennes egna ord i privata ljudinspelningar när hon har varit ensam med sin ”förövare”: (hennes resonemang påminner om vad jag innan har sett hos just manipulativa förövare)

Amber:
Citat:
”-I can't promise you I won't get physical again. God, I f**king sometimes get so mad, I lose it."*

Amber:
Citat:
”(...)You didn't get punched. You got hit. I'm sorry I didn't hit you like this. But I did not punch you.

I did not f**king deck you. I f**king was hitting you.

I don't know what the motion of my actual hand was, but you're fine. I did not hurt you. I did not punch you.

That's the difference between me and you. You're a f**king*baby.

Johnny: "Because you start physical fights?"

Amber: "You are such a baby! Grow the f**k up!"

Johnny: "Because you start physical fights?"

Amber Heard: "I did start a physical fight.

"
Johnny: "Yeah, you did. So I had to get f**k out of there."

https://annsilvers.com/blogs/news/jo...015-transcript
Citera
2022-06-02, 20:17
Innan rättegången började trodde jag faktiskt mer på henne… Jag dömde ut honom som en förövare. Att jag har ändrat uppfattning har inte ett piss att göra med att han är ”känd” eller att han är en man… Jag har aldrig varit ett fan av honom som skådis eller gillat särskilt många filmer och kunde inte bry mig mindre om det.

Utöver att jag sett mer av rättegången pga hans kändisskap, men jag är fortfarande inget ”fan” och jag hade lika gärna kunnat försvara henne. OM jag fortfarande hade kunnat köpa nånting hon säger…

Men det var sedan helt omöjligt för mig att fortsätta se honom som en förövare och ännu svårare att ha kvar något slags förtroende för henne.

Det baseras inte på någon ”smutskastning”… Till 90 % baserar jag min uppfattning på hennes EGNA ord i rättegången och i privata ljudinspelningarna, och nästan inte alls på vad varken Johnny, advokaten eller diverse folk på nätet har sagt… Jag bestämde ingenting på förhand och det finns massa förtalsfall där jag ser på det heelt annorlunda.

Så det är bara lågt för mig att vissa vänder det till att handla om att man misstror kvinnor rent generellt i liknande rättegångar… (Inte minst i vissa medier, har dom ens följt rättegången innan dom drar sina slutsatser?)

Jag misstror Amber Heard, och inte alla andra. Det är första gången någonsin i ett rättsfall som jag ens känner mig såhär övertygad om att det sannolikt är frågan om en mytoman. Eller i ”bästa” fall att vi har två personer som betett sig illa. Men ett ensamt offer är hon definitivt inte.

Hennes ”känslor” i rättegången påminner även om dokumentärer jag sett när psykopater försöker härma andra att vara empatiska vid rätt tillfällen…

Fast hon är nog inte psykopat ändå, för dom brukar vanligtvis vara charmigare (utåt sett) och lär in ”känslor” så det ser mer äkta och genuint ut. Dom är bättre på att lyckas manipulera, exempelvis en jury.

Tillägg: Förstår nu även varför Johnny så gärna ville att allt skulle livesändas, tror inte att det hade blivit lika tydligt annars. Det hade nog blivit ungefär lika otydligt som dom som har sett några minuter eller läst några klippta meningar i Aftonbladet och sedan dömmer ut honom som förövaren i dramat, utan att se helheten.
Senast redigerad av sjelvefan 2022-06-02 kl. 20:33.
Citera
2022-06-02, 20:22
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Tittar på TV4 nu… ”usch vad denna dom är dålig för kvinnor i allmänhet i världen… Amber är ett offer, bla bla bla..Synd om Amber som hängs ut som en galning i media och förlorat redan där, mm mm…”

Tror faktiskt inte att dom som uttalar sig nu har sett ett skit av rättegången och all den fakta som pekar på hur mycket Amber ljugit och hur sjuk hon är.

Hade man följt rättegången hade man aldrig, någonsin, tagit Amber parti. Gör man det, är man antingen dum i huvudet eller har en genderkopplad agenda och troligtvis studerat på Södertörn.

Mainstream media har ju spunnit detta narrativ länge nu men helt ärligt så talar de för döva öron. Folk i allmänhet har ju sett hur relationen sett ut och hur destruktiv den varit, mycket på grund av Heard.

Det finns ju ljudinspelningar där man hör Heard kallar Depp för "Cry-baby" etc. Väldigt konstigt att feministerna vill lyfta fram Heard som en symbol för feminism när hon tydligt har en grundsyn som på alla sätt talar emot feminismen jämdställdhetsvision om hur män inte ska vara macho osv.
Citera
2022-06-02, 20:29
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Innan rättegången började trodde jag faktiskt mer på henne… Jag dömde ut honom som en förövare. Att jag har ändrat uppfattning har inte ett piss att göra med att han är ”känd” eller att han är en man… Jag har aldrig varit ett fan av honom som skådis eller gillat särskilt många filmer och kunde inte bry mig mindre om det.

Utöver att jag sett mer av rättegången pga hans kändisskap, men jag är fortfarande inget ”fan” och jag hade lika gärna kunnat försvara henne. OM jag fortfarande hade köpt nånting hon säger…

Men det var sedan helt omöjligt för mig att fortsätta se honom som en förövare och ännu svårare att ha kvar något slags förtroende för henne.

Det baseras inte på någon ”smutskastning”… Till 90 % baserar jag min uppfattning på hennes EGNA ord i rättegången och inte alls på vad varken Johnny, advokaten eller diverse folk på nätet har sagt… Jag bestämde ingenting på förhand och det finns massa förtalsfall där jag ser på det helt annorlunda.

Så det är bara lågt för mig att vissa vänder det till att handla om att man misstror kvinnor rent generellt i liknande rättegångar… jag misstror Amber Heard, och inte alla andra. Det är första gången någonsin i ett rättsfall som jag ens känner mig såhär övertygad om att det sannolikt är frågan om en mytoman. Eller i ”bästa” fall att vi har två personer som betett sig illa. Men ett ensamt offer är hon definitivt inte.

Hennes ”känslor” i rättegången påminner även om dokumentärer jag sett när psykopater försöker härma andra att vara empatiska vid rätt tillfällen…

Fast hon är nog inte psykopat ändå, för dom brukar vanligtvis vara charmigare (utåt sett) och lär in ”känslor” så det ser mer äkta och genuint ut. Dom är bättre på att lyckas manipulera, exempelvis en jury.
Nej, hon är förmodligen inte en psykopat - då tror jag mer att Depps 'house manager' satte det ganska pricksäkert med att hon uppträder som en bortskämd tonåring: https://youtube.com/shorts/VX5SJ0CDLzo
Senast redigerad av Flashsmash 2022-06-02 kl. 20:33.
Citera
2022-06-02, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Och de män som får sina liv krossade på vägen av psyksjuka människor som plötsligt får en sanktionerad plattform att ödelägga andra människors liv? Är det inget att bry sig om? Är det bara att sitta och rulla tummarna?

Julian Assange, en av de största rättsskandalerna i modern tid, där två groupie-woke-feminister från Sverige orsakar att han fängslas (pga deras inbördes svartsjuka och för att han inte betett sig som de önskade i sängen). Efter det har Assange suttit instängd/fängslad i 12 års tid (utan rättegång) och riskerar livstids fängelse i USA.

”Inte roligt längre” är lindrigt jämfört med vilken destruktivitet galna människor (i feminismens namn) förorsakar. Folk beter sig som svin, män och kvinnor, varför ska kvinnor ha frikort tills de tröttnar och nya häxor (som Amber Heard) kan ta vid?

Du tycker inte att jag var tillräckligt tydlig när jag beskrev vägvalet som destruktivt, själsdödande och dödsdömd?
Citera
2022-06-02, 20:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag lever efter devisen kvinnor och barn först helt ärligt.
Vilket inte betyder att det inte finns massa kvinnliga svin. För det gör det ju givetvis.

Jag lever efter devisen: var och en efter hur den är, inte vad den är.

Om man gör ett litet nedslag i olika kommenteringsfält på sociala medier kan man dock se att i detta fall är det mest kvinnor som tycker att hon blivit orättvist behandlad med tillägget att Depp »inte är Guds bästa barn« (underförstått att hon inte borde dömts).
Citera
2022-06-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Tittar på TV4 nu… ”usch vad denna dom är dålig för kvinnor i allmänhet i världen… Amber är ett offer, bla bla bla..Synd om Amber som hängs ut som en galning i media och förlorat redan där, mm mm…”

Tror faktiskt inte att dom som uttalar sig nu har sett ett skit av rättegången och all den fakta som pekar på hur mycket Amber ljugit och hur sjuk hon är.

Hade man följt rättegången hade man aldrig, någonsin, tagit Amber parti. Gör man det, är man antingen dum i huvudet eller har en genderkopplad agenda och troligtvis studerat på Södertörn.

Ja det är ett misstag att inte kunna särskiljs individen från sakfrågan. Rättssamhället ska givetvis inte få stryka på foten för den goda sakens skull. Jag tror också att det är här som skon klämmer för somliga, nämligen att deras egna åsikter inte står över lagen. Individen Amber Heard har bevisligen utnyttjat en delmängd av sakfrågan om kvinnors rättigheter. Varför görs inte bedömning att hon urholkat trovärdigheten istället för att göra henne till ett offer? Jag blir snarare förbannad att hon stjäl oerhört mycket uppmärksamhet från de kvinnor som faktiskt blivit utsatta och är förtjänta av samhällets stöd.
Citera
2022-06-02, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är inte sant. Heard sa att det var hennes bruise kit i rättegången vilket genast tolkades av Depp-fangirlsen som att hon försa sig och menade att hon sminkat dit saker istället för att ha dolt dem.

Det finns inte något som helst som tyder på detta och ditt försök att framställa det som fakta är en ren lögn.

Det fanns förstås make up som kunde dölja blåmärken och annat vid tidpunkten och sminkösen vittnar om att Heard hade blåmärken och en sprucken läpp hon sminkade över åt henne.

"Depp-fangirlsen", vilka är dessa? Flashback kryllar inte av dem direkt.

Du besvarar extremt selektivt.

Du har haft tokfel genom hela rättegången. Din prestige som moderator står på spel.

Jag förstår att du kippar efter luft men det vore mer hederligt att erkänna att du hade tokfel. Hela tiden.

Någon sådan självinsikt verkar tyvärr lysa med sin frånvaro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in