2022-06-03, 12:23
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
En Good Guy. Trodde dessa fanns endast på film.. Finns det någon rättsligt kunnig som kan göra en kort och objektiv analys av rättegången, domen och dess påföljder för berörda parter? Utöver vem som vann och vad skadeståndsbeloppet blev dvs. Har inte följt detta så noga men tydligen är det som att Jesus anklagats, spikats upp på korset för att mirakulöst återuppstå och till slut få rätt.

Tyvärr kan jag inte ge dig en neutral beskrivning men om jag hittar en bra sammanfattning skall jag återkomma.

Det är en bra beskrivning av kulten av Johnny Depp och de religiöst hysteriska känslor rättegången väckt. Jag har jämfört det med småflickors dyrkan av en idol, men det är möjligt att din beskrivning är ännu bättre.

The Second Coming of Johnny Depp, komplett med seger över djävulen Amber Heard. Mannen som ödmjukare sig och var så mild och förstående och undvek våldet, korsfästes för våra synder att peka ut mäktiga män som skyldiga till behandlingen av kvinnor i Washington Post, men som återuppstått och uppstigit igen till den sociala mediehimlen.
Citera
2022-06-03, 12:29
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Winona Ryder och Depp var ändå coolaste paret.

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ja eller Vanessa Paradis. 2 barn ihop och 14 års förhållande, något måste ju ha fungerat i det förhållandet.
Det är någonting när man är sådär känd och fortfarande är deppig som Johnny Depp.

Han blir som en magnet för mera skit.. Dras till problem. Jag tror han visste vad Amber var för typ men han välkomna det.

Kill me baby
Citera
2022-06-03, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Det är någonting när man är sådär känd och fortfarande är deppig som Johnny Depp.

Han blir som en magnet för mera skit.. Dras till problem. Jag tror han visste vad Amber var för typ men han välkomna det.

Kill me baby
"Roligt" nickname stjärnskribenterna i denna tråd använder, "deppiga Depp".
Är det olagligt för mäm att vara deprimerade och må dåligt? Eller gör det alla oss till wifebeaters och våldtäktsmän?
Senast redigerad av Ekronwo 2022-06-03 kl. 12:50.
Citera
2022-06-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Det är sant. Elaine gör en Walderman. Men vem kan anmäla henne, det är väl bara Depp som kan göra det?

Är det inte PR guru David Shane från Shane Communications som ska sköta detta åt Amber?

Eller fick det PR teamet, med David i spetsen, också sparken efter att det kom fram att David Shane kört rattfull och trakasserat kvinnliga kollegor sexuellt ett flertal gånger?

Han försvann utan ord från rättssalen, en dag var han bara borta från Ambers sida i rättssalen!
Citera
2022-06-03, 13:09
Medlem
Jirens avatar
Vad tror ni kommer ske med Johnny Depps karriär framöver?

Jag tänker att han borde kunna göra en stark comeback nu när han fått upprättelse. Tänker även på det enorma stöd han har bland vanligt folk. Alla mina sociala medier är fullkomligt överfyllda med hyllningar till Depp.
Citera
2022-06-03, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
En som blev intervjuad på Law&Crime sa att Heard måste betala samma summa som hon är skyldig Depp + advokatkostnader om en överklagan ska bli aktuell. Det finns inte en chans att får fram de pengarna själv. Någon måste skänka henne de pengarna.
Ursäkta om detta nämnts tidigare men jag läste på nätet att Amber ska betala både sina egna och Johnny Depps advokatskostnader också. Kostnaderna uppgavs till 2,5 miljoner dollar för vardera sida, alltså ytterligare 5 miljoner dollar utöver dom 8,35 miljoner dollar som hon redan dömts att punga ut med?

Stämmer det här?
Citera
2022-06-03, 13:20
Medlem
Depp kommer att åka dit förr eller senare. Han är en våldsam knarkare.
Nu är han åtalad för att ha slagit en filmarbetare.
Hans korkade exfru borde ha hållt tyst och anmält honom först. Sen skrivit om det, nu gjorde hon tvärtom och då gick det givetvis åt skogen.
Citera
2022-06-03, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Vad tror ni kommer ske med Johnny Depps karriär framöver?

Jag tänker att han borde kunna göra en stark comeback nu när han fått upprättelse. Tänker även på det enorma stöd han har bland vanligt folk. Alla mina sociala medier är fullkomligt överfyllda med hyllningar till Depp.

Han får nog fortsätta spela med sitt band. Är ju känd som omöjlig på inspelningar, lär sig inte manus och slår medarbetare osv...
Citera
2022-06-03, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Depp kommer att åka dit förr eller senare. Han är en våldsam knarkare.
Nu är han åtalad för att ha slagit en filmarbetare.
Hans korkade exfru borde ha hållt tyst och anmält honom först. Sen skrivit om det, nu gjorde hon tvärtom och då gick det givetvis åt skogen.
Han har ju klarat sig ganska bra i snart sextio år så jag vet inte om jag tror att han ska börja bli våldsam nu?
Citera
2022-06-03, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
Ursäkta om detta nämnts tidigare men jag läste på nätet att Amber ska betala både sina egna och Johnny Depps advokatskostnader också. Kostnaderna uppgavs till 2,5 miljoner dollar för vardera sida, alltså ytterligare 5 miljoner dollar utöver dom 8,35 miljoner dollar som hon redan dömts att punga ut med?

Stämmer det här?

Jag tror det är så. Det blir ränta på summan hon är skyldig + att hon måste betala hans advokatkostnader.
Citera
2022-06-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Han får nog fortsätta spela med sitt band. Är ju känd som omöjlig på inspelningar, lär sig inte manus och slår medarbetare osv...

Du tror du ska trolla tråden nu?

Heards advokat håller på att sälja ut sig nu för att hon kanske är lesbisk och jättetänd på Amber?
Citera
2022-06-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Han har ju klarat sig ganska bra i snart sextio år så jag vet inte om jag tror att han ska börja bli våldsam nu?

Jag tror han klarat sig undan hittills. Men inte i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in