Härligt resultat för sanningen och rättssäkerheten! Och som grädden på moset är det "world narcissistic abuse awareness day" just denna dag, hur coolt är inte det?
Notera nu också, baserat på ordalydelsen i de uttalanden som juryn granskade och sanningsbedömde (eftersom sanningshalten av uttalandena var ett av kriterierna för förtal):
1. Juryn fann att det inte var sant att Amber Heard blivit våldtagen av Depp
2. Juryn fann att det inte var sant att Amber Heard blivit misshandlad av Depp
3. Juryn fann att det var sant Amber Heard riktat en abuse hoax mot Depp
4. Juryn fann att det var sant Amber Heard riktat en sexual abuse hoax mot Depp
Det enda juryn vände sig emot var en detaljerad redogörelse för hur en sådan hoax gått till. Och det kan man ha viss förståelse för att juryn bedömt vara otillräckligt styrkt för att betraktas som sant.
Min bedömning är att den främsta anledningen till domslutet är Amber Heards fullständigt bisarra uppträdande i rätten. Hon blev fångad i lögn efter lögn men fortsatte skamlöst ljuga alla i ansiktet. God tvåa är inspelningarna.
Nu är ju bara frågan om Husvagnen och övriga nötter insett hur otroligt skev verklighetsbild de har, då de inte kunde se det uppenbara som nästan alla andra kunde se: Amber Heard är en lögnaktig borderlinehäxa som hittat på alltihop.
Amber Heard blev helt enkelt aldrig misshandlad och aldrig våldtagen.
Nu hoppas jag aldrig mer höra talas om henne mer i mitt liv, utöver sporadiska rapporter om hur tragiskt hennes nya liv har blivit.