2022-06-01, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
varför smeta ut AH beteende på alla kvinnor.
Klart kvinnor ljuger och begår brott, men generellt utsätts ju kvinnor i större utsträckning för våld och sexuellt våld i förhållanden. Är väll fortsatt viktigt att motverka oavsett AH lögner.

När var hur har jag sagt att alla kvinnor ljuger?
Citera
2022-06-01, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Hur många gånger har inte män blivit kallade mansgris och våldtäktsman även om de inte varit det? Helt utan konsekvenser för den som häver sig ur liknande. Om man nu ska prata om degraderande uttryck. Förstår inte varför du fortfarande är fast vid detta.. Det kommer alltid förekomma, även om vi inte gillar det. Det är ungefär som att säga att någon är idiot eller ful, inte kul men inte straffbart på något sätt om det inte är systematiskt. Det Amber Heard gjorde däremot att manipulera och ljuga ihop historier, det är något verkligt sjukt och straffbart.

Att män oskyldigt kallats våldtäktsmän är förkastligt men inget argument jag använder för att rättfärdiga att jag kallar en kvinna för hora.
Citera
2022-06-01, 22:32
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det här fallet är så skrämmande. Jag har själv blivit misshandlad och försöker alltid att stötta både män och kvinnor när de blir utsatta för något men här fanns det ingen möjlighet att tro på henne. Jag har läst tillräckligt mycket förundersökningar där kvinnor ljuger och hittar på saker för att veta att det händer. Men det är just därför det är skrämmande, man börjar ifrågasätta mer, saker som var självklara tidigare.

Därför får man inte missa de som faktiskt talar sanning. Bara för att vissa ljuger.

Du är långt ifrån ensam!
Har erfarenheten också. Det är bra att du är stöttande.

Vet du vad som är mest skrämmande? Skökor med personlighetsstörningar som Amber kan aldrig göra fel enligt dem. De dör hellre än att erkänna det. Förvisso så ingår det i problematiken, men det är läskigt. De slutar aldrig.

Amber kunde ha gått vidare med sina sju miljoner. Åh nej. Hon skulle minsann fortsätta mala på och förstöra JDs liv. Nu slutar väl hon förpesta hans liv.

Hon kommer aldrig våga öppna kommentarsfältet, men däremot är det lite fascinerande att det finns många som gillar hennes senaste inlägg. Likasinnade och psykiskt störda.
Citera
2022-06-01, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldmanschild
39k likes på hennes senaste Tweet, finns tydligen många svagbegåvade människor som stödjer henne.

4.2 miljoner likes på JD's statement.

39K på AH's.

Yep...
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Att män oskyldigt kallats våldtäktsmän är förkastligt men inget argument jag använder för att rättfärdiga att jag kallar en kvinna för hora.

Nä båda är såklart förkastliga. Man ska inte kalla andra för dumma saker. Så nu kan vi gå vidare.
Senast redigerad av twoeggs 2022-06-01 kl. 22:40.
Citera
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hahah!!!!

Grattis Johnny Depp!!!

Det är ju nästan magiskt!
Citerar dig.
” World Narcissistic Abuse Awareness Day is celebrated on June 1 every year as it is dedicated to the awareness, support, and change in terms of Narcissistic abuse.”

Jag är en sponsor!
Citera
2022-06-01, 22:34
Medlem
Lova33s avatar
...and the truth will set you free!👊

Som jag trodde, röstinspelningarna exponerade den fysiskt och psykiskt våldsamma narcissisten AH och avslöjade hennes djupt rubbade lögner om JD.
På självaste World Narcissistic Abuse Awareness day.

Rättvisa har skipats!⚖️🎗
#justiceforjohnnydepp #amberheardisanabuser
#amberturd
Citera
2022-06-01, 22:35
Medlem
apelsinmissbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldmanschild
39k likes på hennes senaste Tweet, finns tydligen många svagbegåvade människor som stödjer henne.

Gick nyligen in där och läste kommentarerna. Man blir fan lite mörkrädd. Att folk kan vara så verklighetsfrånvända.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Du är långt ifrån ensam!
Har erfarenheten också. Det är bra att du är stöttande.

Vet du vad som är mest skrämmande? Skökor med personlighetsstörningar som Amber kan aldrig göra fel enligt dem. De dör hellre än att erkänna det. Förvisso så ingår det i problematiken, men det är läskigt. De slutar aldrig.

Amber kunde ha gått vidare med sina sju miljoner. Åh nej. Hon skulle minsann fortsätta mala på och förstöra JDs liv. Nu slutar väl hon förpesta hans liv.

Hon kommer aldrig våga öppna kommentarsfältet, men däremot är det lite fascinerande att det finns många som gillar hennes senaste inlägg. Likasinnade och psykiskt störda.

Jag håller med. Det är obehagligt. De ser verkligen inte sanningen. Eller ser de sanningen men är så förvrängda att de förnekar den?
Nåväl. Är så glad för hans och hans familjs skull.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Det har inte med saken att göra. TURD ljög. TURD skadade Depp.

Men återigen. Han har inte skrivit att turd inte ljög. Han kommenterade en annan persons inlägg som tyckte det är bra att det här visar att "kvinnor ljuger", det har liksom florerat mycket inlägg här nu som handlar om att det här minsann bevisar "kvinnor är labila och lömska av naturen" "kvinnor är si och så" "kvinnor ljuger om våldtäkt" "kvinnor vittnesmål borde inte ses lika seriöst"

Och då hör det till saken. Det är det folk vänder sig emot. Det är lite som att massor skulle skriva i Tischkos tråd (du vet han som mördade sin 17åriga flickvän och skar huvudet av henne och sparade det i sin garderob) att "bra dom! Tur att han fick x år i fängelse. Det här visar minsann hur sjuka i huvet ALLA män är. De är kallblodiga mördare innerst inne, det ligger i deras natur!"

Det är liksom skillnad på "Bra! Rätt utfall. Hon förtjänar detta straff." Och "Bra utfall! Det här bevisar minsann att alla kvinnor ljuger!" Etc.

Sen att man kan tycka Amber är vidrig har man väl all rätt till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
varför smeta ut AH beteende på alla kvinnor.
Klart kvinnor ljuger och begår brott, men generellt utsätts ju kvinnor i större utsträckning för våld och sexuellt våld i förhållanden. Är väll fortsatt viktigt att motverka oavsett AH lögner.

"In 2012, two Swedish studies were released that showed men experienced IPV at rates similar to women—8% per year in one study and 11% per year in the other." från Wikipedia.

Mörkertalen för IPV mot män lär vara höga... har själv råkat ut för vissa typer av kvinnor som jag aldrig anmält eftersom jag är man och "ska ta det utan att klaga".
Citera
2022-06-01, 22:36
Medlem
Fiffiniffis avatar
Härligt resultat för sanningen och rättssäkerheten! Och som grädden på moset är det "world narcissistic abuse awareness day" just denna dag, hur coolt är inte det?

Notera nu också, baserat på ordalydelsen i de uttalanden som juryn granskade och sanningsbedömde (eftersom sanningshalten av uttalandena var ett av kriterierna för förtal):

1. Juryn fann att det inte var sant att Amber Heard blivit våldtagen av Depp

2. Juryn fann att det inte var sant att Amber Heard blivit misshandlad av Depp

3. Juryn fann att det var sant Amber Heard riktat en abuse hoax mot Depp

4. Juryn fann att det var sant Amber Heard riktat en sexual abuse hoax mot Depp

Det enda juryn vände sig emot var en detaljerad redogörelse för hur en sådan hoax gått till. Och det kan man ha viss förståelse för att juryn bedömt vara otillräckligt styrkt för att betraktas som sant.

Min bedömning är att den främsta anledningen till domslutet är Amber Heards fullständigt bisarra uppträdande i rätten. Hon blev fångad i lögn efter lögn men fortsatte skamlöst ljuga alla i ansiktet. God tvåa är inspelningarna.

Nu är ju bara frågan om Husvagnen och övriga nötter insett hur otroligt skev verklighetsbild de har, då de inte kunde se det uppenbara som nästan alla andra kunde se: Amber Heard är en lögnaktig borderlinehäxa som hittat på alltihop. Amber Heard blev helt enkelt aldrig misshandlad och aldrig våldtagen.

Nu hoppas jag aldrig mer höra talas om henne mer i mitt liv, utöver sporadiska rapporter om hur tragiskt hennes nya liv har blivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in