2022-05-30, 01:35
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Men en sak har många Depp-fangirls i den här tråden och på andra ställen rätt i och det är att Depp haft mycket skickliga advokater och att de sått stora tvivel om Heards trovärdighet i stort och om många detaljer. Så hans chanser att vinna rättegången får nog sägas ha ökat, men man bör komma ihåg att det är från ett svårt utgångsläge.

Tror du att Heards trovärdighet har sjunkit tack vare JD advokaterna? Det är inte roligt längre. Sluta försvara en psykopat som planerat att förstöra en människas liv och göra det till ett helvete.

Ambers advokater har inget att jobba med förutom att sprida lögner. Jag tycker synd om dem.
Senast redigerad av LeCastle 2022-05-30 kl. 01:37.
Citera
2022-05-30, 01:43
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Har gårdagens vittnesmål från Dr Curry m.fl. ändrat din uppfattning på något sätt om vilken sida som har den mest sannolika psykiatriska diagnosen?

Dr. Curry gjorde ett mycket bra intryck i rätten och det går inte att rakt av avvisa hennes uppfattning. Men också Dr. Hughes var trovärdig och då lämnas vi alltså till att avgöra vem av två experter med diametralt olika uppfattning som har rätt. Detsamma gäller förstås också juryn.

Hughes är bättre kvalificerad och har mer erfarenhet medan Curry var mer karismatisk och övertygande. Jag har snabbspolat delar av deras vittnesmål och uppföljningarna.

Båda två betonar vad jag minns att det alltid handlar om bedömningar och bedömningar av bedömningar.

Möjligen är jag nu mer benägen att se Heard som lidande av psykisk sjukdom eller psykiska besvär än innan. Jag är inte övertygad om att hon lider av just de syndrom eller ligger där på skalan som Curry menar.

Slaget mellan expertvittnena slutar kanske som vanligt med att parterna drar sig tillbaka och man lämnas frågande inför vem som vunnit. Om man nu inte anser att den part man vill skall ha rätt har rätt.

Vi har ju nu liknade situation gällande skadan på Depps finger där en kvalificerad handkirurg anser att skadan är förenlig med att fingern träffats av en flaska medan en annan menar att den inte är det. Detta är givetvis en mer perifer detalj för utgången av målet.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2022-05-30 kl. 02:02.
Citera
2022-05-30, 02:01
Medlem
Lillamig72s avatar
Triggervarning 🤣
https://fb.watch/djOPmZ9ZDv/
Senast redigerad av Lillamig72 2022-05-30 kl. 02:37.
Citera
2022-05-30, 02:31
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
https://fb.watch/djMGz41cQV/?fs=e&s=cl
Triggervarning 🤣

”When I heard #metoo, I said #mefirst.”
Citera
2022-05-30, 02:40
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Triggervarning 🤣
https://fb.watch/djOPmZ9ZDv/
Ny länk.
Citera
2022-05-30, 03:12
Medlem
Citat:
Heard hade konstaterat sår på armarna, det uppger en av Johnnys städkillar på bandet och ett vittne som sett dem efter Heard kom hem från Australien. Heard konstaterade att det inte var med en trasig flaska hon blivit sexuellt utnyttjad. Då hade skadorna varit värre. I den bästa av världar anmäler och söker våldtäktsoffer medicinsk hjälp direkt.

Heard uppger aldrig att hon har våldtagits med en trasig flaska. Hon säger att hon var rädd att flaskan skulle vara trasig, vilket är en helt annan sak.

Det du gör är inte att sätta saker i kontext. Antingen uppger Heard detta eller inte. Du hade fel om att Heard påstått detta och då påstår du istället att Heard egentligen menade detta fast det bara är din tolkning som du gör för att kunna påstå att hon ljuger om att ha blivit våldtagen med en trasig flaska.

Det är en helt bakvänd logik men mycket typisk för fallet där man fritt uppfunnet saker om Heard som man sedan pekar på är bevis för hennes lögner och galenskap medan man försöker dölja att det är egna mycket kreativa tolkningar och hittepå som bara har syftet att stödja det man påstår.

Nåja Amber har ju fått frågan om våldtäkten med trasig flaska och då rycker hon i hela kroppen, fipplar med ögonen, skakar och drar upp överläppen och visar sina två framtänder som en påtänd kanin i stället för att säga NEJ flaskan var INTE trasig.

Men hennes hennes modus operandi är ju att prata om saker, att hetsa i en viss riktning så det var helt karaktärsenligt. Som det här med att Depp ska misstänkas för att ha knuffat ner Kate Moss nerför en trappa. Hon slänger ur sig lite saker och rör sen om med sleven.

Heard uppfinner fritt saker och anklagar andra för sånt som hon själv brukar göra. Det är sant.

Men inget av det här spelar egentligen någon roll. Hon har inget att komma med minsta lilla bevis som tyder på att han gjort henne illa alls. Så det här med en trasig flaska eller inte spelar ju ingen roll. Det förekom ju ingen våldtäkt alls.

Hennes problem nu är att hon har påstått så mycket att det hela togs till den här rättegången. Och då vill det upp till bevis. Vilket blir svårt då Depp inte har misshandlat eller våldtagit henne. Hennes lögner blev för stora. Hon verkar ju ha lurat sitt egen juridiska team genom att påstå att hon hade bevis.Kan hon ha sagt att hon ska ta fram dem, hon ska bara ta det lite lugnt först och lämna över dem i ett senare skede? Och tiden gick och hon under ed sa att det var teamet som skulle komma med bildbevis.

Du vet ju själv att det inte finns några bevis för att Depp har skadat henne fysiskt. Så var det med det. Och så många över hela världen ser detta och lilla Heard har målat in sig i ett juridiskt hörn. Hon är så ung men kommer ändå inte att kunna rehabilitera sig även om hon skulle vinna detta mot Depp. Det spelar som ingen roll. Det hat hon pratar om kommer att vara där i resten av hennes liv. Och hon kan bara tacka sig själv för det.
Citera
2022-05-30, 06:45
Medlem
volvo 240s avatar
A[QUAAOTE=Holaburger|80391381]Hahaha. Vasquez "Yes or no" kommer hänga med länge.[/quote]
Ja hon har verkligen varit en stor del i behållningn i det här spektaklet. En sista sjuk grejj jag hörde var att Advokaterna Wlaldman Vasquez och Chu var hemma hos depp. Om de sen när de är klara tar en bit mat och ngn drink so what? Alla är över 21 år såvitt jag förstått. Pajasadvokater Turd har.
Citera
2022-05-30, 07:14
Medlem
Citat:
Låter som typiskt Depp-fangirls-hittepå. Dr Hughes vittnade om att Heard inte led av borderline osv utan att hon istället hade besvär orsakade av posttraumatisk stress. Kan du underbygga ditt påstående på något sätt så det går att bedöma?

Jag kan ha uppfattat Hughes fel men här går man igenom hennes utredning/analys(dokument)
Kolla tidpunkt 2:11:00 där tar upp gällande Heard 3-4 personligheter. Ibland finns dem där och ibland inte enligt Hughes i samband med frågan.
https://youtu.be/Az_KJBowdX4

Juryn ska samlas på tisdag kl. 09(alltså 15:00 svensk tid) och fortsätta med sitt beslut. Domaren nämnde det innan hon skickade hem alla inför helgen.
Citera
2022-05-30, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Hon förstärker säkert sin historia (ljuger) men att hon levt med en rätt galen man kan inte undgå någon. Sen stannade hon inte speciellt länge heller. Att foto saknas visar säkert att hon ljuger på en punkt, att han smetar blod på tavlor visar en annan. Det är det juryn har att ta ställning till. Ljuger hon om allt eller en del, det räcker med att det hon skrev i tidningsartikeln är delvis sant. Plocka urverk känslor, ni låter som hbtq muppar som gråter ut om pronomen.

Citat:
Dr. Curry gjorde ett mycket bra intryck i rätten och det går inte att rakt av avvisa hennes uppfattning. Men också Dr. Hughes var trovärdig och då lämnas vi alltså till att avgöra vem av två experter med diametralt olika uppfattning som har rätt. Detsamma gäller förstås också juryn.

Hughes är bättre kvalificerad och har mer erfarenhet medan Curry var mer karismatisk och övertygande. Jag har snabbspolat delar av deras vittnesmål och uppföljningarna.

Båda två betonar vad jag minns att det alltid handlar om bedömningar och bedömningar av bedömningar.

Möjligen är jag nu mer benägen att se Heard som lidande av psykisk sjukdom eller psykiska besvär än innan. Jag är inte övertygad om att hon lider av just de syndrom eller ligger där på skalan som Curry menar.

Slaget mellan expertvittnena slutar kanske som vanligt med att parterna drar sig tillbaka och man lämnas frågande inför vem som vunnit. Om man nu inte anser att den part man vill skall ha rätt har rätt.

Vi har ju nu liknade situation gällande skadan på Depps finger där en kvalificerad handkirurg anser att skadan är förenlig med att fingern träffats av en flaska medan en annan menar att den inte är det. Detta är givetvis en mer perifer detalj för utgången av målet.

Dr Hughes som använder diagnosformulär i feö syfte, går emot etiskt förfarande och låter som hon är beredd att bita huvudet av alla när som helst? Tycker inte hon är mer kvalificerad eller ger bättre intryck än Dr. Curry.
Citera
2022-05-30, 08:56
Medlem
Citat:
Jag tror juryn anser att de nu har en god uppfattning om hur de bör döma.

No shit Sherlock.

Innan rättegången gjorde säkert de allra flesta rättsexperter bedömningen att en snabb dom skulle vara samma som friande.

Ingen som följt rättegången på riktigt kan längre dela den övertygelsen.
Citera
2022-05-30, 09:09
Medlem
Citat:
Nej, Heard har inte sagt att flaskan var trasig utan att hon var rädd att flaskan skulle vara trasig och att hon hoppades att den inte var det.

Hon uppgav sedan att hon blödde från underlivet efter övergreppet, men uppenbarligen var det inget som krävde läkarvård.

Om man har fått en flaska upptryckt i underlivet och börjar blöda så söker man självklart vård. Amber Heard har aldrig fått en flaska upptryckt i underlivet, möjligtvis att hon har gjort det själv på grund av sina psykiska besvär.

Ungefär såhär skulle jag gissa att det gick till gällande flaskan.
https://youtu.be/y2fVpRqCWkM?t=68
Senast redigerad av karlenn 2022-05-30 kl. 09:13.
Citera
2022-05-30, 09:12
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Gör det inget intryck på dig när Curry punkt för punkt detaljerat säger exakt var Hughes gjort fel, och det enda Team Amber kan angripa vid korsförhöret är att det serverades mat och dryck vid mötet där de granskade Curry innan anlitandet?

Gör det inget intryck på dig när Hughers t ex medger att hon inte följt instruktionerna för test hon gett Amber och även gett Amber test som inte kunde användas så lång tid efter händelsen?

Vad känner du förresten att kring att Dr Hughes har spenderat 29 h med Amber, dvs långt, långt mer än de standard 10-12 h? Ser du något problem med att bias riskerat att uppstå pga detta? Ser du något problem med att en så pass välutbildad psykolog struntar i sådana grundläggande riktlinjer? (För övrigt väldigt förvånande att Team Johnny inte tog upp detta med dr Hughes. Jag antar de kände att de hade tillräckligt med formella brister kring hennes utredning och att de medvetet struntade i att angripa bias, då detta gjorts i stor utsträckning av Team Amber. Jag tror man kanske satsade lite på en vittnesapproach där "vi står för fakta, de står för smutskastning")

Citat:
Hughes är bättre kvalificerad

Jag utgår från att du menar i formell bemärkelse och inte i faktiskt färdighet?

Citat:

Progress of a kind. Vilka delar i hennes uppträdande tycker du pekar mot andra diagnoser, och isf eventuellt vilka diagnoser? Vilka delar är oförenliga med HPD och BPD?

Citat:
Slaget mellan expertvittnena slutar kanske som vanligt med att parterna drar sig tillbaka och man lämnas frågande inför vem som vunnit.

Förlåt, men det där är faktiskt relativiseringsbullshit maskerat som nån sorts objektivitet. Jag tror faktiskt du vet bättre än så. Med all sannolikhet så har Dr Curry övertygat juryn i betydligt större utsträckning. Kom ihåg att juryn har sett Amber sitta i vittnesbåset och bevisligen ljuga dem rakt i ansiktet och gråtande berättat bisarra våldtäktshistorier utan tårar eller snor. Sånt gör intryck.

Citat:

Det är absolut inte en perifer detalj. En fastslagande av att en flaska skadat fingret innebär att att våldtäktshistorien är falsk. Och kan hon ljuga om den värsta händelsen när hon ser alla i ögonen så kan hon kan ljuga om övriga händelser. Varför tror du Team Amber använde en betydande del av denna lilla tid de hade kvar för att ta dit en läkare? Nu vet vi ju ifs att våldtäktshistorien är falsk redan av andra anledningar så för oss här skulle man ju kunna kalla det för en perifer detalj. Men juryn har inte tillgång till alla de inspelningar vi har.

När det gäller fingret hade jag i större utsträckning varit beredd att säga att juryn skulle kunna vara rådvill efter de spretande vittnesmålen. Men sen såg jag bilden på skadan ocensurerad för första gången häromdagen (något förvånande så var det på SVT av alla ställen) och om en dragspelsdörr eller en telefon orsakat den skadan så heter jag Kalle Anka. För mig helt uppenbart en kombination av kross- och skärskada, när man även ser röntgenplåten. En tung flaska är en sannolik förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in