Citat:
Ursprungligen postat av
maratonmaniker
Jag är kvinna och jag har två vuxna döttrar och ingen son. Min pappa är en skitstövel och min äldre bror (RIP) behandlade mig som skit när vi växte upp...MEN jag är ändå på männens sida. Det finns svin till män i den undre världen men den vanlige mannen är HELT i händerna på matriarkatet. Kvinnor har ALL informell makt och den är betydligt större än den som ses utåt.
Vi är helt överens om att det finns massor av svin till män som utnyttjar de svagare, mitt problem är att
alla män får klä skott för vad de sämsta exemplaren av manssläktet sysslar med medan bindgalna kvinnor alltid börjar på plus tills de verkligen börjar visa upp Arbogatendenser.
Under hela min uppväxt har vi män sett t.ex. våldtäktsmän som något som ska föras bakom utedasset och skjutas, men feministnarrativet har lyckats få det till att ”vi män håller varandra om ryggen oavsett orsak”.
Jag ser oroväckande tecken på att detta fortsätter än idag, Amber Heard säger att ”hon får hundratals dödshot om dagen” och plötsligt är hon offret trots att hon borde kunna skita fram dessa dödshot på sina fem fingrar (vilket inte har skett). Det är t.o.m. så illa att den här rättegången ska ses som ett svar på mäns relationsvåld även om Amber Heard inte alls råkat ut för något sådant.
”Skit samma om det inte är sant, det är för jävligt ändå”.