2022-05-29, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Exakt, ”vem skulle tro att en man blir misshandlad av en kvinna”...

Grejen är att mannen enkelt skulle göra köttfärs av kvinnan men då får hon istället den räkmackan att glida fram på, av denna orsak låter många män den psykiska misshandeln fortgå.

Vissa kvinnor är psykopatiska svin, synd att mentalt friska kvinnor inte rensar ut dylikt slödder ur sina led.
Du utgår ifrån att mannen är större och starkare? Det var förr i tiden kanske när det kunde vara ont om föda.
Citera
2022-05-29, 21:26
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=OphH5kwh7kM

Titta på detta klipp där Miss Heard berättar om sitt psykiska mående och hur det korrelerar med hur hon ser ut att må i denna rättssal?

Bara detta borde få juryn att ta ställning åt en viss riktning tycker jag.

Kan man ens ta hand om en ettåring om man mår så?
Senast redigerad av sommarbukett 2022-05-29 kl. 21:28.
Citera
2022-05-29, 21:28
Medlem
SuperVitings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Du utgår ifrån att mannen är större och starkare? Det var förr i tiden kanske när det kunde vara ont om föda.
Jag utgår egentligen från vårt testosteron. Att kvinnor idag många gånger är större än män beror på matvanorna, det är ju strängt förbjudet att påpeka kvinnors vikt.
Citera
2022-05-29, 21:29
Medlem
Citat:

Är det inte så att män idag förstår att man inte lägger en hand på en kvinna?
Tvärtom har det inte gått samma väg.
Ett slag, en smäll, en knuff. Det anser sig kvinnor kunna göra mot män om de blir arga.
Tror inte storlek i form av vikt av kvinnan har ngt att göra med saken.

Dock, vem skulle tro att en 57kg 155cm kvinna är våldsam mot sin 180cm man?
Senast redigerad av Ribba-in 2022-05-29 kl. 21:32.
Citera
2022-05-29, 21:33
Medlem
Citat:
Jag utgår egentligen från vårt testosteron. Att kvinnor idag många gånger är större än män beror på matvanorna, det är ju strängt förbjudet att påpeka kvinnors vikt.
VAD kan en liten klen mans testosteron hjälpa när hans gigantiska kvinna vrålar efter PIZZA? Han kan ju försöka brösta upp sig och säga ngt men det slutar med att han åker tre mil in till samhället och handlar. Köper med choklad och chips också om hon säger till. KANSKE blir hon lite snäll då...........? Eller INTE.
Citera
2022-05-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribba-in
Är det inte så att män idag förstår att man inte lägger en hand på en kvinna?
Tvärtom har det inte gått samma väg.
Ett slag, en smäll, en knuff. Det anser sig kvinnor kunna göra mot män om de blir arga.
Tror inte storlek i form av vikt av kvinnan har ngt att göra med saken.

Dock, vem skulle tro att en 57kg 155cm kvinna är våldsam mot sin 180cm man?
En så liten kvinna kan knappast slå en så stor man. Då blir han faktiskt löjlig. MEN hon kan ju använda psykisk tortyr. Det är absolut inget som är förbehållet mannen!
Citera
2022-05-29, 21:43
Medlem
SuperVitings avatar
Citat:
VAD kan en liten klen mans testosteron hjälpa när hans gigantiska kvinna vrålar efter PIZZA? Han kan ju försöka brösta upp sig och säga ngt men det slutar med att han åker tre mil in till samhället och handlar. Köper med choklad och chips också om hon säger till. KANSKE blir hon lite snäll då...........? Eller INTE.
Hon blir ”snäll” för stunden, nästa dag börjar det dock om från noll. Ett transaktionsförhållande där varje moment är en förhandling där man ska vinna så mycket som möjligt, tyvärr vet mannen att han enligt narrativet inte får vinna för då är han ett ”bevis” för att patriarkatet existerar.

Amber Heards approach har hela tiden gått ut på att utnyttja detta. Synd att hon valde en mystomte som Johnny Depp som exempel, hela världen verkar älska JD och har svårt för att köpa att han skulle tillhöra det ”misshandlande patriarkatet”...
Citera
2022-05-29, 21:54
Medlem
Citat:
Hon blir ”snäll” för stunden, nästa dag börjar det dock om från noll. Ett transaktionsförhållande där varje moment är en förhandling där man ska vinna så mycket som möjligt, tyvärr vet mannen att han enligt narrativet inte får vinna för då är han ett ”bevis” för att patriarkatet existerar.

Amber Heards approach har hela tiden gått ut på att utnyttja detta. Synd att hon valde en mystomte som Johnny Depp som exempel, hela världen verkar älska JD och har svårt för att köpa att han skulle tillhöra det ”misshandlande patriarkatet”...
Jag är kvinna och jag har två vuxna döttrar och ingen son. Min pappa är en skitstövel och min äldre bror (RIP) behandlade mig som skit när vi växte upp...MEN jag är ändå på männens sida. Det finns svin till män i den undre världen men den vanlige mannen är HELT i händerna på matriarkatet. Kvinnor (i Sverige) har ALL informell makt och den är betydligt större än den som ses utåt.
Citera
2022-05-29, 21:59
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Amber hörs på en inspelning förklara för Johnny vilken YNKLIG figur han blir om han går ut och berättar att han blir "abused" av sin kvinna. WHO WOULD BELIEVE you hånskrattar kvinnan. SKRÄMMANDE.

“Tell the world, Johnny, tell them, 'Johnny Depp, I, a man, I'm a victim too of domestic violence'. And see how many people believe or side with you."

Alla.

She didn’t see that coming.

Citat:
Jag är kvinna och jag har två vuxna döttrar och ingen son. Min pappa är en skitstövel och min äldre bror (RIP) behandlade mig som skit när vi växte upp...MEN jag är ändå på männens sida. Det finns svin till män i den undre världen men den vanlige mannen är HELT i händerna på matriarkatet. Kvinnor (i Sverige) har ALL informell makt och den är betydligt större än den som ses utåt.

Strong woman.
Citera
2022-05-29, 22:00
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Nån som vet vilken dag domen kommer?
Resultat kvittar men nån Gud måste det väl finnas.

Precis. Hon har ju inte sökt vård en enda gång och poliser som varit på plats såg inga skador på Amber. Vilket är en viktig del av processen.

Jag väntar fortfarande på att Ambers försvarare i tråden ska framföra ett bevis på att Johnny gjort sig skyldig till våld och andra fasansfulla handlingar.

Som någon länkade precis. Hon är inte rädd för JD precis.
https://youtu.be/1T3vW9r2M8U

Icke att förglömma den macheteliknande kniven hon gav Depp i present med den facila ingraveringen ”Until Death”. Heards advokat försöker bortförklara, i slutet av klippet syns Amber med ett av sina välbekanta, självbelåtna, mikroleenden.
https://m.youtube.com/watch?v=4r_lJubIFNY

Här försöker Heard slingra sig om kniven under korsförhöret.
https://m.youtube.com/watch?v=P8L0KlafIFg
Vem ger en sådan present till en partner som misshandlar en och som man är livrädd för? Med den inskriptionen är det snarare ett förtäckt hot gentemot Depp.
Citera
2022-05-29, 22:05
Medlem
SuperVitings avatar
Citat:
Jag är kvinna och jag har två vuxna döttrar och ingen son. Min pappa är en skitstövel och min äldre bror (RIP) behandlade mig som skit när vi växte upp...MEN jag är ändå på männens sida. Det finns svin till män i den undre världen men den vanlige mannen är HELT i händerna på matriarkatet. Kvinnor har ALL informell makt och den är betydligt större än den som ses utåt.
Vi är helt överens om att det finns massor av svin till män som utnyttjar de svagare, mitt problem är att alla män får klä skott för vad de sämsta exemplaren av manssläktet sysslar med medan bindgalna kvinnor alltid börjar på plus tills de verkligen börjar visa upp Arbogatendenser.

Under hela min uppväxt har vi män sett t.ex. våldtäktsmän som något som ska föras bakom utedasset och skjutas, men feministnarrativet har lyckats få det till att ”vi män håller varandra om ryggen oavsett orsak”.

Jag ser oroväckande tecken på att detta fortsätter än idag, Amber Heard säger att ”hon får hundratals dödshot om dagen” och plötsligt är hon offret trots att hon borde kunna skita fram dessa dödshot på sina fem fingrar (vilket inte har skett). Det är t.o.m. så illa att den här rättegången ska ses som ett svar på mäns relationsvåld även om Amber Heard inte alls råkat ut för något sådant.

”Skit samma om det inte är sant, det är för jävligt ändå”.
Citera
2022-05-29, 22:11
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Icke att förglömma den macheteliknande kniven hon gav Depp i present med den facila ingraveringen ”Until Death”. Heards advokat försöker bortförklara, i slutet av klippet syns Amber med ett av sina välbekanta, självbelåtna, mikroleenden.
https://m.youtube.com/watch?v=4r_lJubIFNY

Här försöker Heard slingra sig om kniven under korsförhöret.
https://m.youtube.com/watch?v=P8L0KlafIFg
Vem ger en sådan present till en partner som misshandlar en och som man är livrädd för? Med den inskriptionen är det snarare ett förtäckt hot gentemot Depp.

Jag trodde att kniven var ett skämt!
Det var alltså på riktigt.

Vem ger ett vapen till nån som utövar våld?
Bara Amber såklart. Until death är ett hot.
Hon visste att JD var på väg att lämna henne.
Narcissisten är den som vill lämna men eftersom hon fick diagnosen borderline uttalat i rättegången så innebär det stor rädsla att bli övergiven. Det går inte att veta vad eftersom hon uppfyller kriterier för flera personlighetsstörningar. De värsta sorterna, som innebär att andra skadas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in